۲۵۳۶۸۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زمین از خطر انقراض شهاب‌ سنگی نجات یافت

یک شهاب‌سنگ عظیم که قطری بیش از ۲ کیلومتر داشت و احتمال برخورد آن با زمین می‌رفت، دیروز (شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴) از فاصله‌ای دورتر از مدار زمین گذشت.

خبرگزاری ایرنا: یک شهاب‌سنگ عظیم که قطری بیش از ۲ کیلومتر داشت و احتمال برخورد آن با زمین می‌رفت، دیروز (شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴) از فاصله‌ای دورتر از مدار زمین گذشت.

گروهی از دانشمندان علوم فضایی به همراه تعدادی از شهروندان همیشه نگران، گروهی را تشکیل داده‌اند که «روز شهاب‌سنگ» نام دارد.

این گروه از خردادماه ۹۴ فعال شده و کارش اطلاع‌رسانی درباره اجرام فضایی بزرگی است که در اطراف زمین سرگردانند و ممکن است دیر یا زود با آن برخورد کنند. هدف اصلی این گروه نیز ترغیب ناسا و دیگر سازمان‌های فضایی برای مقابله با این خطر بالقوه است که ممکن است حیات روی کره زمین را نابود کند.

بخش بررسی اجرام سرگردان نزدیک زمین در سازمان فضایی آمریکا دیروز درباره نگرانی‌هایی که مردم درباره یک شهاب‌سنگ عظیم در حال حرکت به سوی زمین داشتند اعلامیه‌ای صادر کرد و رسما گفت: «شهاب‌سنگ ۸۶۶۶۶ یا ۲۰۰۰FL۱۰ روز شنبه با فاصله‌ای معادل ۱۵ میلیون مایل (۲۴ میلیون کیلومتر) از کنار کره زمین عبور کرد و هیچ خطری از سوی این شهاب‌سنگ متوجه زمین نیست».

برای درک بهتر فاصله‌ای که این شهاب سنگ از زمین داشت لازم است بدانیم که فاصله ماه تا زمین ۲۳۸ هزار مایل (۳۸۰ هزار کیلومتر) و فاصله زحل از زمین نیز ۴۰ میلیون کیلومتر است. این شهاب‌سنگ که قطری معادل ۲/۶ کیلومتر داشت، در صورت برخورد با زمین حتی ممکن بود سیاره ما را از مدارش خارج کند.

نگرانی‌ها درباره این شهاب‌سنگ از ابتدای تابستان بالا گرفت و همه موضوع شهاب‌سنگی را که ناسا در سال ۲۰۱۳ نادیده گرفته بود به شمال روسیه برخورد کرد یادآوری می‌کردند.

آن شهاب‌سنگ یک نمونه بسیار کوچک از اجرام سرگردان فضایی در اطراف زمین بود و با یک انفجار معادل ۳۳۰ هزار تن مواد منفجره (TNT)، شیشه هزاران خانه را شکست و به ۱۰۰۰ نفر صدماتی وارد کرد.

با وجود این، ناسا در اعلامیه خود رسما گفته است که شانس برخورد اجرام فضایی با زمین طی ۱۰۰ سال آینده تنها یک صدم درصد است و از این بابت جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

در واقع با این شانس، احتمال اینکه شما در اثر برخورد صاعقه زمینی آسیب ببینید، بسیار بیشتر از احتمال این است که در طول عمر خود در اثر برخورد یک شهاب‌سنگ دچار مشکل شوید.

اغلب اجرام اطراف زمین بسیار کوچک هستند و در برخورد با جو اطراف سوخته و از بین می‌روند و احتمال اینکه برخوردی ایجاد شود بسیار کم است. برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین به دلیل سرعت بسیار بالایی که این اجرام دارند، می‌تواند منجر به انفجارهای مهیب شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج