۲۵۴۶۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گزینه‌های جدید برای ریاست فیفا

اتفاقات رخ‌داده در سطح فیفا و روشدن پرونده فساد در عالی‌ترین نهاد فوتبالی دنیا تبعات زیادی داشت و در تازه‌ترین واکنش‌ها هم سپ بلاتر رئیس فیفا و میشل پلاتینی رئیس یوفا هرکدام به مدت ٩٠ روز از انجام هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال منع شدند.

روزنامه شرق: اتفاقات رخ‌داده در سطح فیفا و روشدن پرونده فساد در عالی‌ترین نهاد فوتبالی دنیا تبعات زیادی داشت و در تازه‌ترین واکنش‌ها هم سپ بلاتر رئیس فیفا و میشل پلاتینی رئیس یوفا هرکدام به مدت ٩٠ روز از انجام هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال منع شدند. با محکومیت پلاتینی که گفته می‌شد جدی‌ترین گزینه برای جایگزینی بلاتر است حالا افراد مختلفی در دنیا، به‌ویژه در کمیته‌های مختلفی در فیفا، به دنبال این هستند که گزینه‌های مستقلی برای وارد‌شدن به انتخابات ریاست فیفا اعلام آمادگی کنند. یکی از این افراد، کوفی عنان، دبیر‌کل پیشین سازمان ملل است که به نظر می‌رسد از طرف کمیته «اصلاحات فیفا» پیشنهادی جدی برای واردشدن به این عرصه داشته است. این خبری است که رئیس دفتر کوفی عنان در گزارشی که «لیبرتاد» به آن اشاره کرده داده و نقل‌قولی هم از او آورده است: «در جولای ٢٠١٥ از آقای عنان خواسته شده که وارد انتخابات ریاست فیفا شود. حتی در‌این‌زمینه مذاکراتی هم صورت گرفته ولی آقای عنان هنوز به‌طور رسمی هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته‌اند. البته این مورد را هم باید گفت که درخواست برای حضور آقای عنان در انتخابات ریاست فیفا هرروز بیشتر هم می‌شود».

با این صحبت، موضوعی که به میان می‌آید این است که چه افرادی در فیفا می‌خواهند پای کوفی عنان به این نهاد باز شود. «رویترز» برای یافتن پاسخ این سؤال به سراغ جیمی فولر، یکی از اعضای اصلاحات در فیفا رفته و به‌طور مشخص به این موضوع پرداخته. جیمی فولر می‌گوید: «خود ما از آقای عنان خواسته‌ایم که وارد این چرخه شود و کنترل این فرایند اصلاحات را به دست بگیرد». این در حالی است که تیم نونان، یکی از اعضای کنفدراسیون سندیکای بین‌المللی هم در یکی از کنفرانس‌های خبری‌اش که رویترز به آن اشاره کرده دقیقا به این موضوع صحه می‌گذارد و می‌گوید: «سندیکای ما با آقای عنان مذاکره داشته و ایشان اعلام کرده‌اند آمادگی این را دارند که پیشنهادهات مطرح‌شده را بشنوند. گفتنی است سندیکای ما اولین نهادی بود که موضوع ریاست و اداره فیفا را به آقای عنان پیشنهاد داده است».

در کنار این دو نهاد، مراکز دیگری هم هستند که از آمدن آقای عنان به فیفا به‌شدت استقبال کرده‌اند؛ یکی از این نهادها، مدیر مرکز نهاد آزادی مارگریت تاچر است که نیلی گاردینر به نمایندگی از آنها حرف زده و گفته: «فیفا نهادی است که شباهت زیادی به سازمان ملل دارد. هر دو نهاد باید با شفافیت زیادی به کارشان ادامه دهند و همیشه هم مسئولیت‌پذیر باشند. پس اعضای فیفا باید خوشحال باشند و با آغوش باز از کوفی عنان پذیرایی کنند؛ چون او می‌تواند فرهنگ حاکم بر این نهاد را تغییر دهد».

حمایت کمیته ملی المپیک از عنان

هم‌زمان با جو به‌راه‌افتاده درباره ریاست عنان در فیفا، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هم به حمایت از این ایده پرداخته است. به گزارش روزنامه اسپانیایی «آس» توماس باخ، یک «کاندیدای سطح جهانی» را برای ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پیشنهاد داده و آن «کوفی عنان» است. عنان ٧٧ ساله که برنده جایزه صلح نوبل است دبیرکل پیشین شورای امنیت سازمان ملل (بین سال‌های ١٩٩٧ تا ٢٠٠٦) بوده و به نظر می‌رسد قدرت کافی برای رهبری فیفا را دارد.

میت رامنی هم وارد می‌شود؟

در‌این‌بین که بسیاری از رسانه‌های دنیا از کوفی عنان به‌عنوان یک گزینه ایده‌آل نام برده‌اند یکی، دو روزنامه‌نگار آمریکایی هم گزینه‌ای برای نیامدن عنان پیدا کرده‌اند که آن میت رامنی، کاندیدای شکست‌خورده ریاست‌جمهوری آمریکا است. تد وسترولد، خبرنگار سایت soccerreform.us در‌این‌باره می‌گوید: «به نظرم رئیس فیفا باید کسی باشد که ارتباطی با این نهاد و حتی خود فوتبال نداشته باشد. از‌این‌رو کوفی عنان گزینه فوق‌العاده‌ای است؛ ولی اگر او علاقه‌ای به ریاست فیفا نداشته باشد می‌توان از میت رامنی جمهوری‌خواه به‌عنوان یکی از گزینه‌های مناسب نام برد؛ رامنی سابقه خوبی در گرفتن المپیک زمستانی ٢٠٠٢ دارد و به‌خوبی هم آن را مدیریت کرده است. البته در کنار این دو نفر می‌توان از قاضی میشل گارسیا که روی پرونده‌های فساد در فیفا و البته دادن میزبانی جام‌جهانی به قطری‌ها حسابی کار کرد و فساد موجود را هم برملا کرد نام برد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج