۲۵۴۹۵۳
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

تاخیر در پرداخت یارانه و حقوق تا پایان سال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، انتظار می رود تأخیر در پرداخت یارانه حداقل تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، انتظار می رود تأخیر در پرداخت یارانه حداقل تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

ابراهیم نکو درباره احتمال تأخیر در پرداخت یارانه بیان کرد: تاکنون شاهد تاخیر در پرداخت یارانه ها بودیم که همین روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سطح کلان نیز شاهدیم، حقوق کارمندان و کارگران دولتی با تأخیر پرداخت می شود. بنابراین تصور اینکه یارانه باید بدون تأخیر و سروقت پرداخت شود غیرمنطقی است.

نکو افزود: به هر حال یارانه همانند حقوق و دستمزدها به دلیل محدودیت منابع دولت با تأخیر پرداخت می شود. این تأخیرها دور از انتظار نیست و مردم نباید فکر کنند که دولت درصدد حذف آنهاست.

کیسه دولت خالی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واقعیت تلخ درباره پرداخت با تأخیر یارانه این است که کیسه دولت خالی است و همانطور که وزیر اقتصاد گفته، دولت برای پرداخت یارانه به آحاد جامعه با یک مصیبت عظما مواجه است.

مصیبت عظما

وی ادامه داد: این مصیبت عظما هر ماه برای دولت وجود دارد و همچنان که پیش می رود وضعیت برای پرداخت یارانه ماه های بعد بدتر می شود.

نکو بیان کرد: گرفتاری های دولت صرفا برای پرداخت یارانه نیست بلکه پس از آن باید به فکر بازپرداخت بدهی هایی باشد که بابت تأمین منابع یارانه ها گرفته است.

رفتار محتاطانه دولت تا انتخابات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره راه حل این مشکل دولت بیان کرد: حذف یارانه ها با آثار و تبعات سنگینی برای دولت همراه است، دولت تلاش می کند در یک مقطع زمانی این کار را انجام دهد که کمترین آسیب را ببیند.

وی افزود: از آنجاییکه نزدیک انتخابات مجلس هستیم، رفتار محتاطانه و سنجیده دولت برای هرگونه تصمیم گیری درباره حذف ثروتمندان از لیست یارانه بگیران قابل انتظار است.

حذف یکباره مردم خطرناک است

نکو بیان کرد: حذف یکباره یارانه از سوی دولت تصمیم بزرگ و خطرناکی است و امکان دارد دولت موقعیت های خود را در مجلس آتی از دست بدهد. دولت تلاش خواهد کرد در آینده به مرور زمان و به تدریج از تعداد یارانه بگیران حذف کند.

وی ادامه داد: با این حال، انتظار می رود دولت همچنان برای جبران کسری منابع مالی یارانه ها ماهانه تعدادی را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

دولت اراده ندارد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حذف یکباره ثروتمندان از لیست یارانه بگیران گفت: این تصمیم، کار بزرگ و سختی است و امکان دارد موقعیت سیاسی دولت در معرض خطر قرار بگیرد.

وی افزود: به هر حال، اگر در بین حذف شدگان از لیست یارانه بگیران افرادی کسانی باشند که به یارانه نیازمند باشد، این وضعیت بر موقعیت حامیان دولت و جریان انتخابات تأثیرگذار خواهد بود.

نکو بیان کرد: البته نمی توان گفت دولت با تعلل در حذف یارانه بگیران به دنبال کرسی بیشتر در مجلس است، بلکه درصدد حفظ کرسی های موجود است. به این ترتیب دولت نمی خواهد، با حذف یارانه بگیران ضرر و زیان سیاسی ببیند.

وی ادامه داد: انتظار می رود، پس از انتخابات مجلس در پایان سال جاری، دولت تصمیمات جدی تر و تأثیرگذاری درباره ساماندهی یارانه ها انجام دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مصیبت عظما شما هستید که دست بردارمردم نیستید نمیتوانید مملکت رااداره کنید رها کنید کشور رابه گرانی کشیدید باهزار امید وتدبیر سرکارامدید حالا توگل ماندید

    • بدون نام

      کیسه دولت فقط برای اختلاسگران پره

    • حق گو

      اگرانتخابات درپیش نبودهمه رایک جا قطع می کردند...

    • عدالت نیست

      از بس آقازاده ها خوردن بردن و این کشورهای عربی سوریه غزه یمن عراق و دیگه چیزی برای مردم نمی مونه. ..واگرنه درآمدی که عسلویه داره میخونه 7 تا کشور اندازه ایران رو تامین کنه بعد هی میان میگن پول نداریم...درود گوی پست

    • بدون نام

      یعنی قراره بعد از انتخابات یارانه رو قطع کنن؟

      البته خب طبیعیه برای بردن مردم پای صندوق رای فعلا نباید یارانه رو قطع کرد

    • توتو

      این دولت بی برنامه ترین دولتی است که تا حالا دیدم

    • بدون نام

      خدایا خودت کمک کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج