۲۵۵۱۷۲
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

انتقاد از «تارانتينو» به خاطر «کاکا سیاه»

وئنتين تارانتينو با فاصله كمي تا اكران فيلم جديدش «هشت منفور» به «منتقدان فرهنگ سياه‌پوستي» كه در طي مسير حرفه‌اي كاري‌اش پشت سر هم او را زير سوال مي‌برند، پاسخ داده است.

بانی فیلم: وئنتين تارانتينو با فاصله كمي تا اكران فيلم جديدش «هشت منفور» به «منتقدان فرهنگ سياه‌پوستي» كه در طي مسير حرفه‌اي كاري‌اش پشت سر هم او را زير سوال مي‌برند، پاسخ داده است.

در مصاحبه‌اي جالب با برت ايستون اليس رمان‌نويس و فيلمنامه‌نويس در نيويورك تايمز، اين فيلمساز برنده جايزه اسكار تصديق كرد كه همكاران آفريقايي-‌آمريكايي‌اش سر فيلم قبلي او يعني‌ »جانگوي از بند رها شده» از او انتقاد كردند، اما اين مسئله را زير سوال برد كه چرا رنگ پوستش بايد روي فيلم‌هايي كه مي‌سازد تاثير داشته باشد.

تارانتينو گفت: «اگر شما طي ۲۰ سال گذشته به عنوان منتقد در فرهنگ سياه‌پوستان پول درآورده‌ايد سر و كارتان با من است. بايد نظري درباره من داشته باشيد. بايد با چيزي كه من مي‌گويم و عواقب آن مواجه شويد». اين كارگردان كه بينش تنشه خون و در عين حال كميك او نسبت به جنوب آمريكا در دوره قبل از جنگ داخلي اش كه با نمايش برده‌داري و استفاده آزاد از كلمه كاكاسياه بحث‌هاي زيادي به وجود آورد در ادامه گفت: «اگر نقدها را بخوانيد مي‌بينيد مزايا و نكات منفي‌در آن به طور مساوي تقسيم شده است. اما وقتي منتقدان سياه‌پوست نظرات وحشيانه‌شان درباره جانگو را نشان دادند، من هيچ اهميتي ندادم. اگر مردم فيلم‌هايم را دوست ندارند، پس فيلم‌هايم را دوست ندارد، و اگر آن‌ها را درك نمي‌كنند، اهميتي ندارد».

انتقاد از «تارانتينو» به خاطر «کاکا سیاه»

تارانتينو اين مسئله را زير سوال برد كه چرا فقط بايد از او انتقاد شود. او گفت: «مزه بدي كه در دهانم باقي مانده به اين مسئله مربوط مي‌شود: مدت‌هاي زيادي است كه رنگ پوست هيچ نويسنده‌اي به اندازه رنگ پوست من مورد اشاره قرار نگرفته است. آدم فكر نمي‌كند رنگ پوست نويسنده تاثيري روي كلماتي كه مي‌نويسد داشته باشد. در خيلي از نقدهاي زشت، انگيزه‌هاي من را به منفي‌ترين شكل ممكن جلوه دادند. انگار من يك شرور بزرگ هستم كه دارد اين چيزها را از خودش درمي‌آورد».

بعد از اكران «جانگوي از بند رها شده» در سال ۲۰۱۳، اسپايك لي كارگردان در توييتر نوشته بود: «برده‌داري آمريكايي يك وسترن اسپاگتي سرجيو لئونه‌اي نبود. يك هولوكاست بود. نياكان من برده‌هايي هستند كه از آفريقا دزديده شدند. من از آن‌ها تجليل خواهم كرد». البته آنتوان فوكوآ فيلمساز سياه‌پوست از تارانتينو دفاع كرد و گفت فكر نمي‌كند او «يك استخوان نژادپرست در بدنش داشته باشد» و جيمي فاكس ستاره فيلم هم نظرات لي را «غيرمسئولانه» خواند.

تارانتينو همچنين كوتاه به مسئله بحث‌هايي كه سر از قلم‌افتادگي فيلم درام حقوق مردمي «سلما» در مراسم اسكار سال ۲۰۱۵ به راه افتاد اشاره و از فيلم بيوگرافيكي مارتين لوتر كينگ ساخته ايوا دوورني تجليل كرد، اما در عين حال به اين نكته اشاره كرد كه اين فيلم مي‌توانست عملكرد بهتري در تلويزيون داشته باشد. او گفت: «او كار خيلي خوبي با سلما انجام داد، اما سلما استحقاق دريافت يك جايزه امي را داشت».

فيلم «هشت منفور» روز هشتم ژانويه در بريتانيا اكران مي‌شود و انتظار مي‌رود تنها تعداد كمي از سينماهاي كشور نسخه ۷۰ ميلي‌متري ويژه آن كه بيش از سه ساعت است و شامل صحنه‌هاي اضافه مي‌شود را نشان دهند. اين نسخه ويژه روز كريسمس در ايالات متحده روي پرده مي‌رود و تدوين استاندارد آن هم كه كوتاه‌تر است، دو هفته بعد از آن اكران خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج