۲۵۵۱۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آشنا: تیم مذاکرات کاملا از برجام رضایت ندارند

آشنا با بیان اینکه هیچ یک از کسانی که در مذاکرات حضور داشتند به طور کامل از آن چیزی که در برجام تحقق پیدا کرده است راضی نیستند، افزود: اکنون همه احساس رضایت می کنند زیرا این قدر مشترک خواسته هاست.

خبرگزاری مهر: حسام الدین آشنا مشاور ارشد رئیس جمهور در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی وظیفه داشت که خطوط قرمز نظام را کاملا مورد توجه قرار دهد و بررسی کند که آیا برجام این خطوط قرمز را نقض کرده است یا خیر.

وی افزود: وظیفه مجلس توسط نمایندگان این گونه تشخیص داده شد که با تشکیل کمیسیون ویژه ریز به ریز توافقات را مورد بررسی قرار دهد و هشدارهای لازم را به دولت، ملت و حتی شورای امنیت ملی در مورد لزوم پیشگیری از زمینه هایی که ممکن است توسط برجام ایجاد شود برای نفوذ دشمن ارائه کند.

آشنا با بیان اینکه مجموع مذاکرات، مباحثات و فرآیند و جریان تصویب برجام که در داخل کشور طی شد، چند پیامد را به دنبال داشت گفت: این پیامدها عبارتند از افزایش آگاهی ملی در مورد بحث هسته ای، اصل، حدود و تبعات تحریم ها که این را به فال نیک می گیریم. این افزایش آگاهی نشان از دموکراسی بالا دارد.

مشاور ارشد رئیس جمهور با اشاره به دومین پیامد تصریح کرد: وقتی ارکان حاکمیت و نهادهایی که مسئولیت اجرا و نظارت برجام را برعهده دارند با جزئیات مذاکرات مواجه شدند و متوجه شدند که در اجرای برجام به اندازه حقوق برجام باید دقت کرد. اصل توافق یک مرحله است و اجرای دقیق و التزام به لوازم برجام یک برنامه دیگر است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به سومین پیامد برجام تصریح کرد: سومین پیامد اهمیت مردم سالاری دینی در ساز و کار تصویب است. تیم های مذاکره قبل و بعد، مسئولین وزارت خارجه و کارشناسان مستقل همگی وارد گفتگوی ملی شدند و نمایندگان ما در مجلس به این اغنا برسند که اگرچه برجام کامل نیست ولی عالی ترین توقعات ما را تامین نمی کند اما کف توقعات ما را تامین می کند.

آشنا با بیان اینکه هیچ یک از کسانی که در مذاکره با ۵+۱ حضور داشتند به طور کامل از آن چیزی که در برجام تحقق پیدا کرده است راضی نیستند، افزود: اکنون همه احساس رضایت می کنند زیرا این قدر مشترک چیزی است که قابل حصول بوده است.

مشاور ارشد رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این یک نگاه واقع بینانه بعد از مدت ها مذاکره است خاطرنشان کرد: مباحثات ما قبل از طرح مجلس خیلی طولانی شد اما آنجایی که نمایندگان مجلس به این جمع بندی رسیدند، این چیزی است که در دست ما است و بهترین چیز ممکن است.

وی با بیان اینکه دیدیم که در رای گیری مجلس نظر نمایندگان مجلس روشن شد ادامه داد: حدود موافقت ها و مخالفت ها نیز روشن شد. امیدواریم در مراحل بعد صدا و سیما همانطور که به آگاهی مردم کمک کرد و توجه را به زمینه و لوازم توافق جلب کرد، برای اجرای توافق نیز کمک کند.

آشنا درخصوص برخی حاشیه سازی ها و مذاکرات پنهانی ایران و ۵+۱ و امضای اسناد پنهانی گفت: همه حق دارند اظهار نظر کنند، ولی هیچکس حق ندارد شبهه افکنی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج