۲۵۶۵۳۹
۲۷ نظر
۵۰۰۰
۲۷ نظر
۵۰۰۰
پ

اقساط احتمالی وام ۲۵ میلیونی خودرو

در حالی هنوز جزئیات کاملی از سیاست اعتباری بانک مرکزی برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو اعلام نشده است که برآوردی از میزان اقساط و سود احتمالی پرداختی برای این وام حاکی از الزام دریافت کننده تسهیلات به بازپرداخت حدود دو برابری رقم دریافتی است.

خبرگزاری ایسنا: در حالی هنوز جزئیات کاملی از سیاست اعتباری بانک مرکزی برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو اعلام نشده است که برآوردی از میزان اقساط و سود احتمالی پرداختی برای این وام حاکی از الزام دریافت کننده تسهیلات به بازپرداخت حدود دو برابری رقم دریافتی است.

در شرایطی به نظر می رسد که وام ۲۵ میلیون تومانی که اخیرا رییس کل بانک مرکزی از آن به عنوان شرایط خاص برای خرید خودرو یاد کرده از نیمه دوم آبانماه برای فروش اقساطی در اختیار متقاضیان قرار گیرد که در مجموع با طول دوره و سود تعیین شده برای بازپرداخت، خریدار باید بیش از ۴۰ میلیون تومان بابت دریافت این تسهیلات پرداخت کند.

آنطور که سیف عنوان کرده این تسهیلات تا ۸۰ درصد و حداکثر تا ۲۵ میلیون تومان قیمت خودرو را تامین کرده و با دوره هفت ساله پرداخت می شود.

اما موضوع اصلی به میزان سود برای بازپرداخت تسهیلات بر می گردد. طبق گفته رییس کل بانک مرکزی شرایط سود وام ۲۵ میلیون تومانی به گونه‌ای است که نرخ مورد نظر ۱۶ درصد است که از طریق نمایندگی‌های مجاز شرکتهای خودروساز اجرا می شود که اسناد ناشی از فروش توسط شرکت خودروساز با نرخ ۱۶ درصد تنزیل و خریداری می شود بانک مرکزی هم منابع لازم برای این تسهیلات را با نرخ ۱۴ درصد تامین می‌کند.

بنابر این اگر در نهایت وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۶ درصد در اختیار خریدار قرار گیرد ، وی باید در یک دوره هفت ساله هر ماه با پرداخت حدود ۴۹۵ هزار تومان قسط، تسهیلات دریافتی را برگرداند. در عین حال که وام ۲۵ میلیون تومانی در پایان دوره با مجموع ۴۱.۷ میلیون تومان تسویه می شود. بر این اساس برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی باید حدود ۱۷ میلیون تومان سود پرداخت شود.

ولی در سوی دیگر سود تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی این احتمال هر چند ضعیف نیز مطرح است که اگر سود ارائه شده به خودرو ساز ۱۶درصد بود و قرار باشد که در نهایت تسهیلات با نرخ ۲۱ درصد یعنی سود عقود مبادله ای به مشتری پرداخت شود آنگاه در یک دوره هفت ساله ، خریدار باید ماهانه ۵۷۰ هزار تومان قسط پرداخت کند.این در حالی است که با سود ۲۱ درصد، وام ۲۵ میلیون تومانی با مجموع حدود ۴۸ میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد. از این رو خریدار باید در ازای ۲۵ میلیون تومان وام ۱۸ میلیون تومان سود برگرداند.

در عین حال که طبق مصوبه اردیبهشت ماه امسال باید وام ۱۵ میلیون تومانی فعلی خودرو با سود ۲۱ درصد و مدت بازپرداخت سه ساله در بانک‌ها ارائه شود که البته بررسی‌ها نشان می‌دهد این تسهیلات در تعداد کمی از بانکها و اغلب با سود ۲۷ درصد قابل پرداخت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینقد طول و تفصیل نمیخواد.
      نمی خرییییییییییییییییییییییم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        جون من ؟؟؟!!! حالا کوتاه بیا بخر !!!!

    • شهروند

      یعنی پراید 20 میلیونی را می خریم 35 میلیون تومان.در صورتی که 5 میلیون هم نمی ارزد .مردم عزیز ایران مقاومت کنید پیروزی نزدیک است.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نه بابا ؟؟؟؟!!!!

      • سعید

        بابا از بانک هایی مثل بانک رسالت وام ۲ درصد بگیرید با همان پول یک ماشین کارکرده بخرید ولی هرگز صفر نخرید ۱۶ درصد سود تسهیلاتش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      در واقع پراید در طول 7 سال 46 میلیون تموم میشه در حالیکه اون موقع هم کاملا تبدیل به ماشین اسقاطی شده . واقعا کدوم ادمی حاضره این وامهارو بگیره ؟!!!!

    • عیسی

      انشاالله با مقاومت مردم در برابر بی انصافی های ایران خودرو و سایپا پیروزی نزدیک است.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پیروزی ؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      من این پولو میریزم دور ولی شریک قتل عام مردم نمیشم با این آلات قتاله که به اسم خودرو میدن بیرون

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نه بابا ؟؟؟؟!!!!

    • بنیامین پقه

      آقایون چرا میخواهید مردم رو بدبخت و بیچاره کنید؟؟
      کم آدم بخاطر بی کیفیتی خودروهاتون کشته شدن؟ بعدش تقصیر رو انداختین گردن حواس پرتی،خواب آلودگی ووو
      این جور وام ها حرام اندر حرام است.
      من حاضرم ۴۰ میلیون تومن رو صدقه بدم و ثوابش رو بگیرم اما محاله این وام رو بگیرم یا خودرو بخرم.

    • بدون نام

      بعد هفت سال پراید خریدی 40میلیون عالیه

    • ایرانی درد کشیده

      مگه مغز خر خوردیم که بیایم پول النترا رو بدیم بابت پراید اونوقت سر ماه نشده از این تعمیر گاه به اون تعمیرگاه الاخون والاخون بشیم بنده جزیره قشم زندگی میکنم تویوتا2700مدل 2014 خریدم 35ملیون اون وقت بابت اشغالی مثل پراید باید چهل خورده ای پول بدم دوستان گرامی بخدا نخرید یادتون هست میخواستیم ماشین بخریم یک سال پولمون میخوابید که بماند ناز و ادای نمایندگیهارو تحمل میکردیم که جای خود نارنجی رو جای مشکی سفید رو جای قرمز بهت قالب میکردن واقعا نوبره اما حالا چی التماس میکنن که پاتون رو میبوسیم قدم رنجه بفرمایید بیاین بهتون وام میدیم80 درصد خودرو بیاین بخرید اما این تو بمیریا از اون تو بمیریا نیست مردم امروز روز انتقامه یادتون که نرفته چها کشیدیم از دست این دو شرکت لذتی که در انتقام هست در فراموش کردن کارهای این ارابه سازها نیست.ما به امید انتقام زنده ایم

    • Kazem

      ماشين صفر نخريييييييييييييد تا قيمت ها وكيفيت ها مناسب مامردم ايران بشه مقاومت كنيد اي مردم

    • علی

      با این کیسه دوخته شده فکر میکنم بعضی از دولتمردان نیز سهامدار شرکت های خودرو ساز و یا قطعه ساز باشند . عجب هوشی و عجب تله موشی .جناب سیف خودروها ارزانی خودتون و خواسته ها تون .

    • رضا

      این صنعت خودرو سازی تا ویران نشه آباد نمیشه.

    • مطمئن

      دوست و هم وطن عزيز بزرگترين اشتباه اين است كه وام بگيري و با آن ماشين بخري چرا كه هر سال از اصل قيمت بخاطر استهلاك و مدل كم ميشود آز آن گذشته به شما اعلام ميكنند 16 درصد سود در حاليكه با فرمولي كه خودشان ابداع كرده و در آن پارامترهاي تورم و ارزش افزوده و.... اعمال ميكنند نزديك به 19 درصد است كه اگر حساب كنيد ميبينيد ماشيني كه به دست شما ميرسد قيمتي نجومي پيدا ميكند كه شما بايد 7 سال از دست رنج خودتان پرداخت كنيد بعد 7 سال ماشيني كه صاحبش شديد در بازار 1/3 قيمت كارخانه مي ارزد اين بزرگترين كلاه برداري رسمي و قانوني است كه به سر شما گذاشته ميشود حال خود دانيد اين گوي اين ميدان ولي يادتان باشد هيچ آدم عاقلي اينجوري به خودش ضرر نميزند - فريب تبليغات بانكها را نخوريد و دست رنج خودتان را فداي هوس آني نكنيد

    • رامبد

      واقعاآدم بایستی مغزش معیوب باشه که بخاطرلگنی مثل پرایدوغیره.....بخوادزیرقرض چهل میلیونی اونم به مدت هفت سال بره......همین وام ها مردم روبدبخت....وبانک هاروسرپانگهداشته....خوب فکرکنید....ماتوکشورجمهوری اسلامی زندگی میکنیم...امابانظام بانکی غرب وسرمایه داری طرفیم

    • سعید

      یه پراید 5 تمنی رو بخریم 45 میلیون
      تازه بعد هفت سال 1500 تومانم نمیرزه

    • بدون نام

      باگذاشتن پول خرید این خودروها در بانک ، هرماهه به اندازه همین قسط زوری! به حسابت سود واریز میشه در نتیجه هم پولت بیشتر میشه ودستت میمونه هم اخرش یک لگن روی دستت نمیمونه تازه پول سود را میتونی خرج ایاب وذهابت کنی وبعدا با پولت یک خودروی خوب بخری

    • مهدي

      آقاي كه در جواب نه بابا ميگي شما با مردمي يا ايران خودرو يا سايپا ؟

    • محمد

      بابا اینا با اینکاراشون دست بابک زنجانی و شهرام جزایری ها رو از بستن بعد اونوقت اینهمه گله و شکایت از اختلاصگرها میکنند. وای به حال این مردم.

    • رضا

      بایک حساب سر انگشتی قیمت پراید حلبی با این وام به 3066946204ریال خواهدرسید پس هرگز به فکر مردم نیستند.اقایان اقتصاددان

    • بدون نام

      منم ماشین میخوام
      چی بخرم

    • کیان

      حضرات چاره ایی نخواهند داشت مگر اینکه قیمت روز بازار را بصورت مناسب مشخص نمایند و شرایط فروش منحصر به از دم قسط گردد. لذا، صحبت از بهره و وام و.... اینها همه دیگر بیرنگ شده است. آنهم باید راضی بدان باشند که این وسایل بدون استاندارد و یا کم استاندارد را مردم بخرند. یادمان نرود که چه خانواده ها در همین وسایل نقلیه دسته جمعی آتش گرفتند و سوختند و به مدیر عامل وقتش هم لوح تقدیر دادند و این بزرگوار هم در جایگاه بالاتری فعلا" مشغول هواپیماسازی شده !!!

    • رعیت بیدار

      این طرح بانک مرکزی برای پر کردن جیب سرمایه دارهاست و برای خودرو سازها پس محکوم به شکست است

    • کارو

      به همین خیال باشید با این کیفیتتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج