۲۵۶۷۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برانکو دو سال فرصت دارد!

برکناری برانکو از همان روزی که او بعد از ۹ سال دوباره بر خاک تهران پا گذاشت، ورد زبان‌ها بود.

ایران ورزشی: برکناری برانکو از همان روزی که او بعد از ۹ سال دوباره بر خاک تهران پا گذاشت، ورد زبان‌ها بود. بدبین‌ها می‌گفتند اگر پروفسور با دیوانگی از پرسپولیس فرار نکند، آخر فصل حتما به خاطر ناکامی‌هایش اخراج خواهد شد. مرد کروات اما نه تنها با اتفاق‌های عجیب و غریب پرسپولیس خو گرفت، که در ناکامی‌های این تیم هم غرق شد. اینکه برانکو چقدر از تقصیر این ناکامی‌ها سهم می‌بَرد و پرسپولیس و مدیرانش چقدر، مجالی بیش از این می‌خواهد برای به نتیجه رساندن‌مان و همان بهتر که پاپیچش نشویم.

آنچه امروز می‌خواهیم بگوییم، حرف تکراری شایعه‌هاست که برکناری برانکو ایوانکوویچ را مدام زمزمه می‌کنند و باشگاه‌نشین‌های پرسپولیس را برای تکذیب به زحمت می‌اندازند. پیش از بازی با صبا البته شایعه‌ها هم آنقدر با سفر ابدی هادی نوروزی سرگرم بودند که یادشان رفت برکناری سرمربی کروات پرسپولیس در صورت باخت این تیم را پیش‌بینی کنند. شاید هم امیدشان به پیروزی قرمزها بود اما در عوض، بعد از آن بازی بدون برنده دوباره چُو انداختند که مدیران پرسپولیس به برانکو اولتیماتوم داده‌ و برایش مهلت تعیین کرده‌اند؛ مهلتی به اندازه ۹۰ دقیقه بازی با سیاه‌جامگان.

گفتند این بازی را هم اگر نبَرد، باید چمدانش را بردارد و برود اما پرسپولیسی‌ها هنوز به رقم قرارداد او فکر می‌کنند و ۷۵۰ هزار دلاری که از پرداختش عاجزند. چیزی که پیش‌تر گاهی ناخواسته از دهان مدیران باشگاه می‌شنیدیم و به نظر می‌رسد تنها بهانه‌ای است که آنها را به حمایت از مرد کروات مجبور کرده. هر چند که معلوم نیست این حمایت تا کی دوام می‌آورد.

آنچه مشخص است، اینکه صبر مدیران پرسپولیس هنوز به سر نیامده و البته گزینه‌ای هم دم دست‌شان نیست که او را پیش‌روی برانکو علم کنند. پس چاره‌ای برایشان نمی‌ماند جز صبوری و تکذیب همزمان خبر تکراری اولتیماتوم‌ها. درست مثل همین کاری که برای مدیران باشگاه عادت شده. ما هم عادت کرده‌ایم به شنیدن این خبر که «برانکو این هفته هم نبَرد، اخراج می‌شود» اما کریم باقری که هر روز کنار دست سرمربی تیم را تمرین می‌دهد، تکرار این خبر را که پیش از بازی با سیاه‌جامگان مطرح شده، نه تایید می‌کند و نه تکذیب: «من چیزی از اولتیماتوم نشنیده‌ام و تصمیم‌گیرنده هم نیستم که بدانم چه کاری بهتر و درست‌تر است. من حتی نمی‌دانم که آیا حمایت لازم از کادر فنی انجام می‌شود یا نه. درباره این مسائل طاهری و مدیریت باشگاه باید اظهارنظر کنند اما کادر فنی تا هر زمانی که بالای سر تیم باشد، با تمام قوا کارش را می‌کند. مابقی قضایا هم به تصمیم مدیریت باشگاه بستگی دارد.»

حال آنکه دیگر دستیار ایرانی برانکو یعنی مصطفی قنبرپور که اتفاقا مشاور طاهری هم هست و گاهی زبان او، آشکارا از حمایت باشگاه گفته است: «من قویا شایعه برکناری برانکو را رد می‌کنم. باشگاه به این موضوع اصلا فکر نمی‌کند و حتی بعد از بازی با سیاه‌جامگان هم هر نتیجه‌ای که حاصل شود، چنین اتفاقی نخواهد افتاد. البته تیم بزرگی چون پرسپولیس طبیعتا باید بهتر از اینها نتیجه بگیرد اما حواشی ناخواسته و اتفاقاتی که از ابتدای فصل برای تیم افتاده و همینطور تعطیلات طولانی لیگ تاثیر منفی زیادی روی عملکرد تیم ما داشت و در واقع تعادل پرسپولیس را به هم زد. ضمن اینکه در حال حاضر مدیریت باشگاه و برانکو با تعامل کامل همکاری می‌کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. برانکو مربی شایسته‌ای است که می‌تواند پرسپولیس را به موفقیت برساند و مدیریت باشگاه هم از او و کادر فنی حمایت کامل و لازم را انجام می‌دهد که در چنین شرایطی باید همه شایعه‌ها درباره برکناری برانکو را رد کنم.»

از آنجا که قنبرپور نماینده باشگاه در تیم پرسپولیس است، برانکو هم می‌تواند به حرف‌های او تکیه کند و از بابت ماندنش آسوده خاطر باشد. به ویژه که حالا یکی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه یعنی حمیدرضا گرشاسبی که مدیر اداره ورزش و جوانان تهران هم هست، بدون توجه به سکوت طاهری و دیگر اعضای هیات‌مدیره حمایتش از برانکو را رسما اعلام کرده است: «برانکو یک مربی کاربلد و فهیم است. او تیم را خودش بست و اعتقاد داشت پرسپولیس تیم بزرگی است که نیاز دارد جوان شود. او فرصتی دو ساله می‌خواست تا تیم خودش را پیدا کند و پرسپولیس به تیمی تبدیل شود که همه از آن انتظار دارند. او دو سال زمان خواست و ما هم این دو سال را به او فرصت دادیم تا برنامه‌هایش را پیاده کند. تا آخر این دو سال هم حامی‌اش هستیم و حتی در نیم‌فصل تیم را بر اساس خواسته‌های او تقویت می‌کنیم. ضمن اینکه معتقدیم اگر کشمکش‌های خصوصی‌سازی و خیلی اتفاق‌های دیگر رخ نمی‌داد، پرسپولیس الان شرایط بهتری داشت.» تا این‌جای کار، برانکو را باید ماندنی بدانیم اما باز جا را برای یک احتمال دیگر خالی می‌گذاریم و آن، برکناری احتمالی سرمربی کروات در صورت تکرار ناکامی‌هاست که سرپرست باشگاه هم با سکوت این‌ روزهایش آن را تشدید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج