۲۵۷۱۴۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

عربستان: ایران به دنبال آشوب در حج است!

معاون رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی با هدف شانه‌ خالی کردن از زیر بار مسئولیت جان باختن هزاران حجاج در فاجعه منا، مدعی شد: هدف ایران به آشوب کشاندن مراسم حج است!

خبرگزاری مهر: فرافکنی های مقامات سعودی در رابطه با فاجعه بسیار تلخ و غم‌بار منا که تنها ناشی از بی کفایتی مسئولان این کشور بود، همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این فرافکنی ها که با هدف شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت سنگین فاجعه منا صورت می گیرد، «یحیی الصمعان» معاون رئیس مجلس مشورتی آل سعود در اظهاراتی حیرت آور مدعی شد: هدف ایران به آشوب کشاندن مراسم های حج است!

وی در این ارتباط گفت: عربستان سعودی به رهبری ملک سلمان مسئولیت اداره موسم حج را بر عهده گرفته و تمامی تدابیر لازم برای تأمین امنیت حجاج را اتخاذ کرده است.

معاون رئیس مجلس مشورتی عربستان با اشاره به موضع قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در محکومیت بی کفایتی آل سعود در اداره موسم حج، مدعی شد: مواضع ایران در قبال حادثه منا به منظور سرپوش نهادن بر شکست های این کشور که در نتیجه دخالت آن در یمن و دیگر کشورهای منطقه اتفاق افتاده است، اتخاذ می شود.

اظهارات این مقام سعودی در حالی مطرح می شود که از حدود هفت ماه پیش تا کنون مردم یمن توسط سعودیها به خاک و خون کشیده می شوند و بسیاری از گزارشها حاکی از ارتکاب جنایت جنگی توسط آنها علیه مردم بی دفاع یمن است.

الصمعان در ادامه مطرح کردن ادعاهای بی اساس علیه ایران، مدعی شد: ایران تلاش می کند تا با هدف آزار دادن حجاج و مخدوش کردن فضای معنوی حج، از حادثه منا بهره برداری سیاسی انجام دهد.

وی ادعا کرد: ایران تنها کشوری است که در جریان موسم حج مرتکب جنایت علیه حجاج شده و مراسم های معنوی حج را به آشوب کشانده است؛ ما هنوز حوادث دهه ۸۰ را فراموش نکردیم، حتی اگر ایران آن را فراموش کرده باشد و یا خود را به فراموشی زده باشد.

معاون رئیس مجلس مشورتی عربستان با هدف کاستن از عمق فاجعه منا، تصریح کرد: با وجود سختی هایی که در مسیر اداره مراسم حج وجود دارد، اما طی ۱۰ سال گذشته شاهد هیچ حادثه ای در این زمینه نبودیم.

الصمعان همچنین ضمن نادیده گرفتن دخالت های آل سعود در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله یمن، بحرین، سوریه و ... که پیامدهای وخیمی برای ملت های آنها به دنبال داشته است، گفت: عربستان اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کشوری نمی دهد، زیرا این مسأله خلاف قوانین بین المللی است.

معاون رئیس مجلس مشورتی عربستان که کشورش در اهانت به مقدسات شیعیان شهر شیعه نشین قطیف از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نمی کند، مدعی شد: سیاسی کردن حادثه منا از سوی ایران از دیدگاه ما محکوم است و ایران نباید مقدساتی از جمله مراسم حج و قربانیان آن را دستاوزیری برای تحقق منافع سیاسی خود قرار دهد. دفاع این مقام سعودی از مقدسات در حالی است که طی هفت ماه گذشته ده ها مسجد در یمن توسط جنگنده های سعودی هدف قرار گرفته و تخریب شدند.

وی در پایان نیز گفت: همه حجم مسئولیت بزرگی را که بر دوش عربستان است به خوبی مشاهده می کنند و تلاش های ما برای برگزاری هرچه بهتر مراسم حج، مورد تقدیر بسیاری از مسلمانان و کشورهای اسلامی واقع شده است.

گفتنی است، بی کفایتی آل سعود در پذیرایی مناسب از مهمانان حرم امن الهی و شعله ور شدن جنگ قدرت در عربستان، دلیل اصلی قربانی شدن حدود ۴۰۰۰ تن از حجاج در سرزمین حجاز بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ان هایی حج را به اشوب می کشند که با بی کفایتی و نادانی زمینه کشته شدن هفت هزار زایر خانه خدا را فراهم کردند. ال سعود اگر واقعا عرضه اداره حج را ندارد مدیریت ان را به سایر کشورها واگذار نماید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج