۲۵۷۴۰
۲ نظر
۵۰۵۵
۲ نظر
۵۰۵۵
پ

نسخه هندی برای دردهای شما

آیورودا یكی از شیوه‌های طبیعی درمانی است كه زیرمجموعه مكاتب درمانی طب مكمل در جهان قرار می‌گیرد. این مكتب كه به‌عنوان مكتب طب سنتی هندوستان شناخته می‌شود در كنار طب سنتی چین و طب سنتی ایران یكی از قدیمی‌ترین شیوه‌های درمان طبیعی در جهان محسوب می شود.



نسخه هندی برای دردهای شما
نسخه هندی برای دردهای شما

تسكین درد میگرن با ماساژ

برترین ها: در طب سنتی هند برای درمان سردردهای ناشی از میگرن یا سردردهای مزمن از ماساژ برای كاهش درد و تسكین آن استفاده می‌كنند. در این شیوه درمانگر، ماساژ پیشانی، شقیقه، گردن و عضلات شانه را به بیمار توصیه می‌كند و با كمك روغن كه برای پیشگیری از سایش و سوزش پوست و عضلات تجویز می‌شود به ماساژ بخش‌های ذكر شده می‌پردازد تا به این ترتیب به تسكین دردهای ناشی از میگرن در بیماران كمك كند. اما متخصصان آیورودا معتقدند برای درمان سردردهای مزمن كه هنوز به طور قطع دلیل آنها مشخص نشده بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی كانون و مسبب درد اقدام كرد، زيرا بیماری‌ها و اختلالات زیادی مثل تنش و عفونت لثه و دندان، بیماری‌های چشم، اختلالات دستگاه ادراری، بیماری‌های مغزی و اعصاب نخاعی و اختلالات كلیوی همگی از جمله عواملی هستند كه منجر به بروز سردرد در افراد می‌شوند.


كاهش وزن با چای مخصوص

درمانگران طب آیورودا علاوه بر رعایت رژیم غذایی و پرداختن به ورزش برای تسریع روند كاهش وزن در بیماران‌شان نوشیدن چای زنجبیل را توصیه می‌كنند. این گروه از درمانگران معتقدند نوشیدن روزانه 2 فنجان دمنوش چای زنجبیل تاثیر زیادی در تسریع روند كاهش وزن دارد. متخصصان این طب علاوه بر این مصرف مواد غذایی‌اي كه حاوی مقادیر قابل توجهي ویتامین C هستند، را توصیه كرده و معتقدند گنجاندن مواد حاوی ویتامین C در وعده‌های غذایی برای لاغر شدن بسیار كارساز است.


چرا بايد كنجد بخوريد


نسخه هندی برای دردهای شما
متخصصان و درمانگران طب آیورودا معتقدند یكی از دلایل عمده ریزش مو در افراد كمبود میزان كلسیم و منیزیم در مواد خوراكي رژیم روزانه آنهاست به همین دلیل درمانگران طب سنتی هند مصرف روزانه 10دانه كنجد را برای دریافت میزان كافی از كلسیم و منیزیم و جبران كمبود آن در بدن تجویز می‌كنند. به اعتقاد این گروه این میزان كنجد 1200 میلی‌گرم كلسیم و منیزیم دارد. علاوه بر این درمانگران آیورودا به افرادی كه به شیر حساسیت غذایی ندارند، مصرف ماست را به‌صورت روزانه پیشنهاد می‌كنند.


معجون هندي براي شارژ انرژي

به توصیه درمانگران طب آیورودا نوشیدن روزانه یك فنجان از معجون خرما تاثیر زیادی در افزایش نیروی حیات و انرژی انسان دارد. برای تهیه این مخلوط كافی است ۵ خرمای تازه و بدون هسته را در يك لیوان آب به‌مدت يك شب خيس كنيد سپس خرما‌ها را با يك قاشق غذاخوری عسل و یك هشتم قاشق چای‌خوری جوز‌هندی درون مخلوط‌كن ریخته و پس از مخلوط كردن كامل این ۳ ماده آن را با یك لیوان آب تركیب كرده و هر روز میل كنید.


طب هندي مي‌گويد چي را با چي نخوريد

  • از دیدگاه مكتب آیورودا، مصرف برخی از موادغذایی در كنار هم تركیبات نامناسب غذایی را به‌وجود می‌آورد كه مصرف كردن آنها منجر به بروز اختلال در فرد مصرف‌كننده می‌شود.
  • متخصصان طب آیورودا تركیب شیر با میوه‌هایی مثل موز، هندوانه، خیار، خربزه و میوه‌های ترش را جایز نمی‌دانند. این گروه همچنین توصیه می‌كنند از مصرف شیر همراه با ماهی، نمك، گوشت و ماست هم پرهیز كنید.
  • تركیب عسل با نوشیدنی‌های داغ نیز از سوی درمانگران طب آیورودا توصیه نمی‌شود.
  • پرهیز از مصرف گوجه‌فرنگی در كنار لبنیات، خیار و هندوانه نیز از جمله مواردی است كه در تدابیر غذایی مكتب آیورودا به آن اشاره شده است.
  • مصرف كردن لیموترش در تركیب با شیر، ماست، گوجه‌فرنگی و خیار از جمله نكاتی است كه متخصصان آیورودا درباره پرهیز از مصرف آن هشدار داده‌اند.
  • علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های داغ در كنار مواد غذایی مثل پنیر، عسل و انواع گوشت‌ها نیز به بروز اختلال در عملكرد بدن تاثیر می‌گذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mami

      چه جالب

    • Afshan

      ey baba ma ke gij shodim ,yeki mige khobe ye ki mige bade,aslan nakhorim chi salemtar nist??????????

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج