جاباما
۲۵۸۷۵۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

تست: چقدر تا موفقیت شغلی فاصله دارید؟

آیا از شغلتان ناراضی هستید و آرزو می کنید که ای کاش شغل بهتری داشتید؟ اگر این افکار آزارتان می دهند، زمانی را به خود اختصاص دهید تا دریابید چه عاملی شما را از موفقیت در شغلتان دور نگه داشته است.

مجله موفقیت - زهرا خراسانی: آیا از شغلتان ناراضی هستید و آرزو می کنید که ای کاش شغل بهتری داشتید؟ اگر این افکار آزارتان می دهند، زمانی را به خود اختصاص دهید تا دریابید چه عاملی شما را از موفقیت در شغلتان دور نگه داشته است.

متخصصان معتقدند موفقیت شغلی به عوامل بسیاری از جمله عادت ها، انگیزه های فردی و ویژگی های شخصیتی افراد بستگی دارد. اگر اکنون سابقه کاری درخشانی دارید که می تواند نظر کارفرمایان را به خود جلب کند که هیچ، اما اگر می خواهید سابقه کاری خوبی برای خود بسازید که بتوانید آن را باافتخار به کارفرمایان نشان دهید، توصیه می کنیم بیشتر در مورد خواسته های یک کارفرما بدانید و ارزش های خودتان را بالاتر ببرید.

تست: چقدر تا موفقیت شغلی فاصله دارید؟

در این آزمون برداشت شما از موفقیت شغلی سنجیده می شود؛ پس با دقت به سوالات پاسخ دهید:

۱- به موقع در محل کارم حاضر می شوم.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۲- به شدت تلاش می کنم تا تمام زمان کاری ام را به کار مشغول باشم و بیکار نمانم.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۳- همیشه برنامه ریزی می کنم تا ترافیک و دیگر اتفاقات احتمالی موجب نشوند من دیر به محل کارم برسم.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۴- بیشتر اوقات در محل کارم احساس خواب آلودگی و کسالت می کنم و حتی گاهی پشت میزم چرت می زنم.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۵- با همکاران و رئیسم ارتباط خوبی دارم.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۶- تمام دستورهای مافوقم را بدون هیچ اعتراضی می پذیرم و اجرا می کنم، مگر اینکه شرایط مرا وادار به مخالفت یا بحث کند.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۷- برای شغلی که اکنون دارم، دانش، مهارت و توانایی لازم را دارم.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۸- برای محل کارم احترام و ارزش بسیاری قائل هستم و آن را بسیار دوست دارم.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۹- رفتار، گفتار و پوشش من، مناسب و جذاب است.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

۱۰- مودب، موقر، بی ریا و بی تکلف رفتار می کنم.

الف: به ندرت ب: معمولا ج: همیشه

اکنون برای محاسبه امتیازاتتان به هر پاسخ (الف)، یک امتیاز، پاسخ (ب)، دو امتیاز و پاسخ (ج)، سه امتیاز بدهید و در نهایت امتیازاتتان را با هم جمع بزنید.

تست: چقدر تا موفقیت شغلی فاصله دارید؟

امتیاز ۲۴ تا ۳۰: شما بیشتر ویژگی هایی را که یک کارفرما برای استخدام نیرو و یا حفظ کارمندانش می پسندد، دارید و به همین دلیل هنگام مصاحبه های شغلی می توانید امیدوار باشید که احتمال پذیرفته شدن شما بسیار بالاست.

امتیاز ۱۷ تا ۲۳: این امتیاز نشان می دهد که شما در حد میانه قرار دارید و در حد معمول هستید. اگرچه از نظر کارفرما در بالاترین و بهترین درجه نیستید، اما در فهرست نیروهایی که باید تعدیل شوند نیز قرار نمی گیرید، مگر در شرایط خاص. شما کارهایتان را به خوبی بسیاری از همکارانتان انجام می دهید و با کمی تلاش بیشتر می توانید موفقیت های بیشتری را تجربه کنید.

امتیاز ۱۰ تا ۱۶: متاسفانه شما بسیاری از ویژگی هایی را که یک نفر برای استخدام شدن و یا ماندن در شغلش نیاز دارد، ندارید و احتمالا مدیر یا کارفرمای شما نیز از این موضوع آگاه است. بهتر است اطلاعات خود را کمی بالاتر ببرید، مطالعه کنید، در اینترنت جست و جو کنید و یا به کلاس های آموزش ضمن خدمت بروید تا بتوانید پله های ترقی را طی کرده و پیشرفت کنید.

پیشنهاد می کنیم از یکی از دوستان صمیمی و مورد اعتمادتان کمک بگیرید و با هم سوالات و پاسخ های این آزمون را مرور کنید. از او نیز بخواهید در مورد شما صادقانه نظر بدهد تا بهتر بتوانید با نقاط ضعفتان آشنا شوید و برای رفع آن ها اقدام کنید. اگر شغلتان را دوست دارید و می خواهید آن را حفظ کنید، باید سریع تر دست به کار شوید و فکری برای پیشرفت و تغییرتان بکنید. در این آزمون ده نمونه از مهم ترین عواملی که به نظر مدیران و کارفرمایان یک کارمند خوب و نمونه باید داشته باشد، جمع آوری شده اند.

۱- نتیجه شگفت انگیزی که در بررسی ها به دست آمده است، نشان می دهد افرادی که معتقدند چند دقیقه دیر رسیدن به محل کار مشکلی ایجاد نمی کند و تاثیری در روند کاری ندارد، در طول ماه چندین ساعت وقت هدر می دهند. از نظر مدیران بین کارمندان وقت شناس و کارمندانی که همیشه دیر به محل کارشان می رسند، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد و وقت شناس و منظم بودن یکی از مهم ترین ویژگی های یک کارمند نمونه است.

۲- تقریبا تمام مدیران معتقدند حقوق یک روز کامل برای کسی در نظر گرفته شده است که یکروز کامل کار کرده باشد. بسیاری از کارمندان بیشتر ساعات کاری خود را هدر می دهند و به کار کردن تظاهر می کنند و تنها زمانی که حس کنند کسی مراقب آن هاست، واقعا کار انجام می دهند.

۳- فردی که در کار و حرفه اش موفق است و به آن اهمیت می دهد، همیشه به گونه ای برنامه ریزی می کند که بتواند به موقع در محل کارش حاضر شود و وظایفش را انجام دهد؛ پس هرگز دیر رسیدن به محل کارش را با دلایلی مانند ماندن در ترافیک یا خراب شدن ماشین توجیه نمی کند.

۴- شرکت ها هر ماه میلیون ها تومان هزینه صرف بیماری کارمندان می کنند؛ در حالی که متاسفانه بسیاری از این بیماری ها ساختگی بوده و تنها بهانه کارمندان برای فرار از کارکردن هستند.

۵- درصد بالایی از کارمندانی که از شرکت ها اخراج می شوند، مهارت های برقراری ارتباط با دیگران را ندارند و یکی از مهم ترین دلایل اخراج آن ها همین ضعف در برقراری ارتباط صحیح با همکاران، ارباب رجوع و حتی مدیراست.

۶- متاسفانه بسیاری از کارمندان ناموفق هنوز نتوانسته اند مشکل خود با مقام بالاترشان را حل کنند و توان فرمان برداری از کارفرما را ندارند و نمی توانند اوامر مقام مافوق خود را اجرا کنند. در مقابل یک کارمند نمونه انعطاف پذیری بالایی دارد و زمانی که مدیر به او دستور انجام کاری را بدهد، احساس نمی کند به او توهین شده است؛ بنابراین تلاش می کند کاری را که از او خواسته شده است، به خوبی انجام دهد.

تست: چقدر تا موفقیت شغلی فاصله دارید؟

۷. مهم ترین نیاز یک کارمند برای موفقیت در شغلش داشتن دانش و مهارت است. آیا تاکنون حس کرده اید که اگر اندکی دانش خود را بالاتر می بردید یا یک مهارت دیگر نیز داشتید، حتما می توانستید شغل بهتری داشت باشید؟

۸- با خودتان صادق باشید. مسلما کار کردن در شرایطی که برای محل کارتان و محصولات آن عشق و احترامی قائل نیستید بسیار دشوار است. شما در چنین شرایطی نمی توانید به کارتان تعهد کامل داشته باشید یا تمام زمان کاری خود را صرف کار مفید کنید. اگر هنوز در محلی استخدام نشده اید، قبل از اینکه پاسخ نهایی را بدهید و قراردادی امضا کنید به خوبی فکر کنید و ببینید آیا به این شرکت، این محیط و محصولات آن عشق می ورزید یا نه؟ آیا می توانید با تمام وجود به آن وفادار بمانید؟

۹- ظاهر متناسب برای کارمندان در هر شرکتی و برای هر کارفرمایی با دیگری متفاوت است؛ مثلا افرادی که با ارباب رجوع در ارتباط هستند همواره باید بسیار خوش لباس و مرتب باشند، اما افرادی که در یک اتاق کار تنها کار می کنند و با دیگر افراد چندان در ارتباط نیستند می توانند لباس هایی ساده تر و راحت تر بپوشند. اما به طور کلی ظاهر آراسته و مرتب، یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک کارمند باید داشته باشد تا بتواند نظر مدیرش را بیشتر به خود جلب کند. به علاوه ظاهر آراسته علاوه بر تاثیری که بر دیگران می گذارد. بر روحیه خود فرد نیز بسیار تاثیر دارد و اعتماد به نفس و کارایی او را بالاتر می برد.

۱۰- هر سال شرکت ها میلیون ها تومان صرف پرداخت جرایم و عواقب ناشی از اهمال کاری کارمندان و نیز عواقب ناشی از بدقولی و بدرفتاری کارمندان می کنند؛ در حالی که اگر کارمندان به اصول اخلاقی پایبند باشند، بسیاری از این هزینه ها صرف بهبود شرایط شرکت و حتی زندگی کارمندان خواهدشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج