۲۵۸۷۹۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

استفاده عربستان از سلاح شیمیایی در یمن

یک مسئول جنبش انصار الله یمن از وجود گزارش‌هایی درخصوص استفاده عربستان از سلاح شیمیایی در این کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: یک منبع ارشد در جنبش انصار الله در گفتگو با روزنامه الاخبار تصریح کرد: عربستان در جنگ خود علیه یمن نه بدنبال اجرای قطعنامه شورای امنیت و نه مشروعیت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن است بلکه دو هدف را دنبال می کند؛ نخست از بین بردن نظامی و سیاسی انصار الله و دوم، پایان دادن به هرگونه قدرت یمنی ها در آینده که بدنبال استقلال یمن از قیمومیت عربستان باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه عربستان هنوز به اهداف اعلام شده و اعلام نشده اش نرسیدهاست، جنگ همچنان در آغاز خود قرار دارد اما زمان به نفع ارتش یمن و انصار الله می‌باشد زیرا انصار الله تاکید می کند که هرچه جنگ طولانی تر شود؛ عربستان بیشتر غرق خواهد شد. آنچه در مرز یمن با عربستان می گذرد، بهترین گواه این مدعا است زیرا این یمنی ها هستند که جبهه مرزی را به سعودیها تحمیل کرده اند؛ به گونه ای که بر بخش های وسیعی از جیزان و عیسر در داخل خاک سعودی مسلط شده اند. عملیات در مرز "اسطوره ای" است.

این مسئول تصریح کرد: گروهی از جوانان با سلاح های ساده خود با بزرگترین قدرت موشکی و زمینی و هوایی مقابله می کنند و صدها نفر از عناصر ارتش سعودی را کشته یا اسیر می کنند. آنها شماری از تانک های مدرن سعودی را منهدم و هواپیماهای آنها را سرنگون و کشتی های آنها را در دریا هدف قرار ی دهند.

وی تاکید کرد: مبارزان یمنی خارق العاده نیست بلکه آنها شجاع و اصولگرا هستند و برای یک مسئله عالانه و برحق علیه ارتشی تن پرور می جنگند که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دو روز قبل درباره آن سخن گفت.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی عربستان است که در صفوف خود ارتشی مثل ارتش یمن ندارد و از این رو، دست به دامن خارجی ها و به مزدوری گرفتن آنها شده است و این امر تضمین کنترل بر هر منطقه ای را با مانع روبرو می کند. وقتی نیروهای متجاوز و مزدور منطقه ای را می گیرند، آنها نیاز به تامین امنیت آن و باقی ماندن در آنجا دارد زیرا در غیر این صورت، ارتش و انصار الله به آنجا باز می گردند. لذا عربستان به گونه ای رفتار می کند که گویی در ۲۶ مارس گذشته یعنی تاریخ آغاز جنگ است و از همان لحن استفاده می کند. دیگر چه کار خواهند کرد؟ آنها عناصر سودانی و مصری و اردنی را وارد کردند و امروز سخن از وارد کردن عناصر کلمبیایی است.

وی با حالت تمسخر این پرسش را مطرح کرد که رابطه کلمبیایی ها با امنیت قومی عربی که عربستان و کشورهای ائتلاف او اعلام کردند، جنگ علیه یمن را برای حفاظت از آن به راه انداخته اند، چیست؟

این مسئول ارشد انصار الله گفت: عملیات صافر در اوایل سپتامبرگذشته در استان مارب یک عامل تعیین کننده در روند نبردها بود. این ضربه بسیاری از نقشه ها و طرح های ائتلاف سعودی را تغییر داد. اما با این وجود، تهدید حمله به صنعا جدی است زیرا هدف عربستان درخصوص جنبش انصار الله، از بین بردن آن است. از این منظر، صنعا هدف متجاوزان است؛ همانطور که صعده نیز هدف آنها به شمار می رود؛ سوای از اینکه اساسا امکان تحقق این اهداف وجود دارد یا خیر.

وی تصریح کرد: نیروهای متجاوز برخی دستاوردها را در مناطق هموار و دشت ها خواه در جنوب یا در مارب (صحرا) به علت برتری هوایی و استفاده از سلاح های غیرکلاسیک کسب کردند.

این مسئول افزود: اخبار و گزارش هایی درباره استفاده متجاوزان از سلاح شیمیایی وجود دارد.

برخی نمونه های فرستاده شده به آزمایشگاهها این ادعا را ثابت کرده است.

وی گفت: قطعنامه بین المللی که خواهان عقب نشینی ارتش و کمیته های مردمی از شهرها است و ریاض و تیم یمنی آن اصرار دارد که انصار الله پذیرش آن را امروز به عنوان پیش درآمد ورود به هرگونه مذاکره ای اعلام کند، از نظر جنبش انصار الله قابل با ساختار کنونی قابل اجرا نیست. ما از هیچ مکانی عقب نشینی نخواهیم کرد. ما در صنعا و تعز و صعده حضور داریم و خاستگاه مردمی در همه مناطق شمال یمن داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      لعن الله علی ال سعود و صهیونیسم ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج