۲۵۹۶۶۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

میان جوانان ایرانی به اتاق شش معروف است! این نسل از سری۶ در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و در سال ۲۰۰۸ از سوی ب‌ام‌و فیس‌لیفت شد و ظاهر اسپرت آن دست خوش تغییراتی شد. ظاهر سری۶ همچون کوسه است و از همان ابتدای تولدش، منتقدین زیادی را به همراه داشت.

مجله تخت گاز:

مرسدس بنز C200 - مدل 2008

مرسدس بنز از با سابقه‌ترین خودروسازهای دنیاست که در زمینه ساخت کوپه‌ها و سدان‌های لوکس سابقه زیادی دارد. مرسدس در سال ۱۹۹۳ تصمیم گرفت تا از بازار سدان‌های کوچک نیز سهمی داشته باشد. و در می ۱۹۹۳ نخستین نسل C کلاس را معرفی کرد. مدل مورد بحث ما نسل سوم این سدان دوست داشتنی است که نخستین بار در سال ۲۰۰۷ و با نام اتاق W204 معرفی شد.

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

در سال ۲۰۱۱ طراحی ظاهری C کلاس دستخوش تغییراتی شد و مرسدس بنز از نمونه فیس لیفت این خودرو در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۱ پرده برداری کرد. اما از فوریه ۲۰۱۴، این مدل از C کلاس جای خود را به نسل جدیدش داده است. خودرویی که در ظاهر شباهت‌های زیادی با برادر بزرگ‌ترش S کلاس دارد و این روزها شاهد عرضه آن در بازار خودرویی کشور هستیم. اما در این شماره، فیس لیفت نسل سوم C کلاس را بررسی می‌کنیم. خودرویی که یکی از محبوب‌ترین و روی بورس‌ترین سدان‌های موجود در کشور است.

C کلاس خودرویی جمع و جور با طراحی بسیار جذاب و شیک است. اصالت در تک تک خطوط بدنه موج می‌زند و به سختی می‌توان از ظاهر جذاب این خودرو ایراد گرفت. این طراحی ظاهری آنقدر جذاب بود که مرسدس بنز با ایجاد تغییرات جزیی، تا سال ۲۰۱۴ به تولید این مدل ادامه داد. از خانواده C کلاس تنها نمونه‌های C۱۸۰ ,C۲۰۰ ،C۲۵۰, C۳۰۰ و C۳۵۰ به کشور وارد شده‌اند. که مدل C۲۰۰ و C۱۸۰ از انواع کمپرسور بودند. به عنوان مدل پایه شناخته می‌شدند. C کلاس از نظر قابلیت‌های فنی و پیشرانه شباهت زیادی به ب ام و سری ۳ و لکسوس IS دارد. یکی از مزیت‌های C کلاس نسبت به دو خودروی دیگر، بهره‌گیری از سقف پاناروما است، که به زیبایی داخلی و خارجی خودرو کمک شایانی کرده است.

طراحی کابین C کلاس ترکیب زیبایی از تم اسپرت و لوکس است. رنگ تیره در نمونه های اسپرت (آوانگارد) جذابیت کابین را دو چندان می‌کند و کابین روشن مدل‌های کلاسیک و الگانس همان چیزی است که افراد سن و سال دار به دنبال آن می‌گردند. مدل‌های مجهز به پکیج AMG از فرمان اسپرت AMG و تریم اسپرت کابین بهره می‌برند. فضای کابین C کلاس کاملا جادار و راحت است، اما صندلی‌ها همچون ب ام و و لکسوس سرنشینان را در بر نمی‌گیرند و فضای پای سرنشینان ردیف عقب از ب ام و کمتر است. در نمونه‌های پایه علی رغم قیمت بالا، نبود برخی امکانات در ذوق می‌زند. اما C کلاس فهرست مناسبی از امکانات در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

مرسدس بنز C۲۰۰ به عنوان یکی از رایج ترین نمونه های این اتاق، از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری بهره می برد که قادر است ۱۸۴ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. فنر بندی C کلاس با توجه به ذات اسپرت این اتاق، نسبت به سدان‌های بزرگ‌تر و لوکس‌تر بنز خشک‌تر است. کمک‌فنرهای بادی این خودرو با نام AIRMATIC شناخته می‌شوند که از نظر نرمی و راحتی وضعیت بهتری نسبت به سیستم تعلیق و فنربندی ب ام و سری۳ دارند. البته در صورت قرار دادن حالت رانندگی روی SPORT، سفتی فنرها و فرمان بیشتر شده و دنده ها در دورهای بالاتری تعویض می‌شوند.

C۲۰۰ های موجود در کشور اکثرا از گیرباکس ۵ سرعته تیپ ترونیک بهره می برند و تعدادی محدودی نیز به گیرباکس ۶ سرعته دستی مجهز هستند. البته در مدل‌های ۳۰۰ و ۳۵۰، این گیرباکس جای خود را به گیرباکس ۷ سرعته تیپ ترونیک می دهد.از نظر قابلیت‌های دینامیکی و هندلینگ، C۲۰۰ نمی‌تواند همچون سری ۳ ایفای نقش کند، اما در نوع خود سواری بسیار راحت و لذت‌بخشی دارد و هنگام عبور از پیچ‌ها به راننده اطمینان کامل می‌دهد. مصرف سوخت این مدل مناسب است ولی نمی توان از قطعات و هزینه سرویس های گران قیمت آن گذشت.

رقبای داخلی و خارجی

audi a۴ ۲.۰ tfsi

lexus is ۳۵۰

BMW ۳۳۰i

پیشنهاد نهایی

بنز C۲۰۰ مدل ۲۰۰۸ یکی از پرطرفدارین گزینه های انتخابی محدود ۱۵۰ میلیون تومانی است،‌پرستیژ قدیم خود را تا حدودی حفظ کرده و نسبت به سایر رقبای خود کمتر رنگ استهلاک گرفته است. سواری خوب و هزینه نگهداری معقول تر آن نسبت به ب ام و امتیاز خوبی را عاید کلاس C می‌کند.

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت


ب ام و 630i کانورتیبل

میان جوانان ایرانی به اتاق شش معروف است! این نسل از سری۶ در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و در سال ۲۰۰۸ از سوی ب‌ام‌و فیس‌لیفت شد و ظاهر اسپرت آن دست خوش تغییراتی شد. ظاهر سری۶ همچون کوسه است و از همان ابتدای تولدش، منتقدین زیادی را به همراه داشت. اما فوق‌العاده ظاهری هماهنگ و جوان‌پسند دارد. در مدل فیس لیفت شده گرافیک چراغ‌‌های جلو و عقب تغییر کرده است و فرم نورپردازی آنها با قبل فرق می‌کند.

همچنین طراحی سپرهای جلو و عقب نیز در این مدل دست خوش تغییراتی شده است. سری۶ بر خلاف رقیب اصلی‌اش بنز SL که از سقف فلزی جمع شونده بهره می‌برد، در دو نوع کوپه سقف ثابت و کابریولت با سقف برزنتی عرضه شده است. که در مدل‌‌های کابریولت، مشکل سر و صداهای اضافی داخل سقف برای نمونه‌‌های دست دوم با کارکرد بالا، کمی‌ناخوشایند است.

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

فضای داخل کابین نیز ساده و در عین حال اسپرت است. دو تریم آلومینیومی‌و چوبی برای پوشش کنسول جلو عرضه شده است که نمونه آلومینیومی‌جلوه اسپرت بیشتری دارد. بر خلاف SL، که تنها برای دو نفر طراحی شده است، سری۶ یک کوپه چهار نفره یا همان گرندتورر است. البته صندلی‌های عقب هم‌چون صندلی‌های جلو راحت نیستند و فقط افراد ریز نقش در ردیف دوم می‌توانند به راحتی بنشینند.

صندلی‌ها جلو اما بسیار راحت و دربرگیرنده هستند و به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند. تنظیمات فرمان نیز در نوع خود جالب است و زاویه آن در عمق نیز تغییر می‌کند. ظاهرفرمان مدل ۲۰۰۸ به فرمان‌‌های M پاور نزدیک شده است و وجود دو شیفتر برای تعویض دنده در پشت فرمان، لذت سواری با سری۶ را دو چندان کرده است. صفحه کیلومتر شمار اما نسبت به کلاس خودرو کمی‌ساده است و به لطف وجود سیستم IDRIVE، خبری از تعداد زیاد دکمه‌ها روی کنسول جلو نیست.

پیشرانه ۶۳۰ قادر است ۲۷۲ اسب بخار قدرت تولید کند که از نظر شتاب گیری و قابلیت‌‌های حرکتی، سری ۶ را در رتبه خوبی قرار می‌دهد. اما در مقابل SL۵۰۰ ۸سیلندر حرفی برای گفتن ندارد. یکی از بارزترین ویژگی‌‌های فنی سری۶، چسبندگی و هندلینگ بسیار عالی آن است که ویژگی مشترک اکثر خودروهای ب‌ام‌و است. سری۶ این ویژگی را مدیون سامانه‌‌های کنترل ثبات و پایداری، آنتی‌رول‌بار و سیستم فعال فرمان است. همچون سایر مدل‌‌های اسپرت ب‌ام‌و، در سری۶ نیز تکان‌‌های مسیر قابل لمس خواهد بود، اما به هیچ عنوان آزار دهنده نیست و چاشنی اسپرت رانندگی است.

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

جعبه دنده ۶سرعته تیپ ترونیک که در مدل ۲۰۰۸ دستخوش تغییراتی شده، بسیار دقیق عمل می‌کند و عملکرد خوب آن باعث می‌شود در طول رانندگی کمتر سراغ تعویض دستی دنده‌ها بروید. نکته جالب اینکه اگر در حال حرکت درب خودرو باز شود، جعبه دنده به صورت خودکار در حالت P قرار می‌گیرد. شتاب سری۶ هم کاملا مناسب است و می‌توان با آن حس کنده شدن از زمین و فرو رفتن در صندلی‌ها رتجربه کرد.سواری با این خودرو در خیابان‌ها، با توجه به ابعاد بزرگ و پهن بدنه، کمی‌نیاز به دقت دارد، اما در کل خودرو در دستی است. هم‌چنین دید قسمت عقب برای مدل‌‌های کابریو محدودتر است.

رقبای داخلی و خارجی

Volvo C۷۰

Lexus IS۳۰۰C

Benz CLK

پیشنهاد نهایی

سواری سری۶ یکی از نقاط قوت آن است که مشتاقان هیجان رانندگی را به سوی خود جذب می‌کند. این خودرو تنها با پیشرانه ۶سیلندر ۳لیتری وارد ایران شد و تعداد نمونه‌‌های ۸سیلندر این مدل در کشور بسیار محدود است. گیرایی این مدل هنوز هم بالاست و انتخاب طیف گسترده ای از علاقه مندان خودروهای کانورتیبل است.

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت

دو آلمانی از دو کلاس متفاوت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج