۲۶۰۱۴۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

راه‌ های پیشگیری از آنفلونزا

یک کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر گفت: آنفلونزا بیماری ویروسی همراه با سرفه‌های طولانی مدت است که بهبودش کمتر از ۷ روز طول می‌کشد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر گفت: آنفلونزا بیماری ویروسی همراه با سرفه‌های طولانی مدت است که بهبودش کمتر از ۷ روز طول می‌کشد.

«علی جلیلیان» اظهار کرد: آنفلونزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفس است که با تب، سردرد، درد عضلانی، عرق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه ظاهر می‌شود که اغلب سرفه‌های آن مدت‌ بیشتری ادامه دارد اما سایر نشانه‌های بیماری بعد از ۲ تا ۷ روز خود به خود بهبود پیدا می‌کند.

وی شروع ناگهانی تب بیش از ۳۸.۵درجه، سرفه خشک، درد عضلانی و سردرد، ناراحتی گلو ، گرفتگی و آبریزش بینی، تهوع، اسهال همراه علایم مذکور (بیشتر در کودکان ) را از علائم بیماری آنفلونزا برشمرد و افزود: دوره نهفتگی بیماری آنفلونزا کوتاه و معمولاً بین یک تا ۳ روز است که دفع ویروس در بالغین بین ۳ تا ۵ روز بعد از بروز نشانه‌های بالینی بیماری و در کودکان تا ۷ روز بعد از آن ادامه خواهد داشت.

جلیلبان در مورد راه‌های انتشار بیماری گفت: بیماری آنفلونزا از طریق تماس با پرندگان و حیوانات مخزن، انتقال انسان به انسان از طریق ریز قطره‌های تنفسی (سرفه و عطسه) و همچنین در صورت تماس فرد با اشیاء آلوده به ویروس و تماس دست آلوده با دهان، بینی و چشم‌ها منتشر می‌شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه رعایت اصول بهداشت فردی، اجتناب از حضور در تجمعات در فصل بیماری به خصوص در زمان استرس و خستگی زیاد را از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا عنوان کرد و افزود: اجتناب از تماس مستقیم با افراد بیمار، اجتناب از دست زدن به بینی، چشم‌ها و دهان قبل از شستشوی دست‌ها، اجتناب از نشستن و ایستادن نزدیک افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند، شستشوی دست‌ها پس از تماس با افراد آلوده، عدم استفاده از وسائل و لوازم مشترک با بیماران آلوده، تعویض مسواک پس از بهبودی، اجتناب از استرس‌های روحی روانی، دفع بهداشتی زباله‌ها (دستمال کاغذی مصرف شده و غیره)، به حداقل رساندن تماس با نوزادان، استفاده از ماسک در طول بیماری، تمیز کردن و ضد عفونی منظم سطوح به وسیله صابون و آب از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلونزا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج