۲۶۲۰۳۵
۲ نظر
۵۰۸۸
۲ نظر
۵۰۸۸
پ

لوئیس فیگو؛ مردی که یا عاشقش هستید یا از وی متنفرید!

لوئیس فیلیپ مادریا کائریو فیگو روز چهارم نوامبر سال ۱۹۷۲ در لیسبون پایتخت پرتغال بدنیا آمد. این پسرک فقیر که مهارت بالایی در فوتبال داشت خیلی سریع راه خود را انتخاب کرد و وقتی تنها ۱۰ سال داشت راهی اسپورتینگ لیسبون، یکی از بزرگترین تیم های کشورش شد.

وب‌سایت طرفداری: امروز ۴ نوامبر مصادف با زادروز لوییس فیگو یکی از صد بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان است.

لوئیس فیگو؛ مردی که یا عاشقش هستید یا از وی متنفرید!

لوئیس فیلیپ مادریا کائریو فیگو روز چهارم نوامبر سال ۱۹۷۲ در لیسبون پایتخت پرتغال بدنیا آمد. این پسرک فقیر که مهارت بالایی در فوتبال داشت خیلی سریع راه خود را انتخاب کرد و وقتی تنها ۱۰ سال داشت راهی اسپورتینگ لیسبون، یکی از بزرگترین تیم های کشورش شد. حضور در اسپورتینگ لیسبون نقطه شروع فوتبال این بازیکن بود که بعدها از وی یک ستاره بزرگ ساخت.

لوئیس فیگو؛ مردی که یا عاشقش هستید یا از وی متنفرید!

فیگو به مدت ۶ سال در تیم اصلی اسپورتینگ لیسبون حضور داشت و در این مدت توانست ۱۳۷ بازی انجام داده و ۱۶ گل نیز به ثمر برساند. پس از درخشش در اسپورتینگ لیسبون، فیگوی ۲۲ ساله راهی یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال دنیا شد. بارسلونا مقصد بعدی وی بود، آبی و اناری ها در آن دوران به همراه فیگو روزهای بسیار درخشانی را سپری کردند، فیگو در سال ۱۹۹۸ بعنوان کاپیتان این تیم فاتح لیگ اسپانیا و سوپر جام اروپا شد. پنج سال حضور در بارسلونا همراه با فتح دو لالیگا، جام حذفی اسپانيا ، سوپر جام اسپانيا، سوپر جام اروپا و جام در جام اروپا برای فیگو بود.

لوئیس فیگو؛ مردی که یا عاشقش هستید یا از وی متنفرید!

در حالیکه هواداران متعصب بارسلونا پیوند قلبی شدیدی با فیگو پیدا کرده بودند، ناگهان اتفاقی تاریخی برای این بازیکن و باشگاه بارسلونا رخ داد و ستاره آن روزهای آبی اناری ها در اقدامی غیر قابل پیش بینی به تیم رقیب پیوست. سال ۲۰۰۰ برای فیگو با درخشش در جام ملت های اروپا همراه بود و درحالیکه همه منتظر تکرار درخشش وی در بارسا بودند فلورنتینو پرز طی یک اقدام جنجالی با پرداخت ۵۶ میلیون دلار پیوند قلبی فیگو با هواداران بارسا را شکست و او را به یکی از مهره های پروژه کهکشانی های خود مبدل ساخت.

لوئیس فیگو؛ مردی که یا عاشقش هستید یا از وی متنفرید!

انتقال فیگو از بارسا به رئال اقدامی بود که آتش تنفر را بار دیگر در بین هواداران دو دشمن دیرینه فوتبال اسپاینا شعله ور ساخت. اولین حضور فیگو در نیوکمپ شبی تاریک برای وی بود؛ هواداران بارسلونا با آتش زدن عکس وی، پرتاپ سر خوک و نشان دادن اسکناس هایی با تصاویر خوک با سر فیگو از وی استقبال کم سابقه ای کردند. بدون شک این دربی یکی از سخت ترین و تلخ ترین شب های دوران ورزشی فیگو را رقم زد.

لوئیس فیگو؛ مردی که یا عاشقش هستید یا از وی متنفرید!

فیگو همانند بارسلونا در رئال مادرید نیز ۵ سال حضور داشت که حاصل آن ۱۶۴ بازی و ۳۶ گل بود.دسال ۲۰۰۵ فیگو پس از یک دهه همراه با فراز و نشیب لالیگا را ترک و راهی سری A ایتالیا شد. اینترمیلان مقصد بعدی وی بود، فیگو در این تیم چهار سال حضور داشت و برخلاف سال های پر حاشیه خود در بارسا و رئال، روزهای آرامی را در اینتر سپری کرد و توانست ۱۰۵ بازی برای این تیم انجام دهد. لوییس فیگو در اینترمیلان به فوتبال خود خاتمه داد و هم اینک نیز در این باشگاه به عنوان یکی از مدیران ارشد مشغول به فعالیت می باشد.

لوئیس فیگو؛ مردی که یا عاشقش هستید یا از وی متنفرید!

در عرصه ملی لوییس فیگو ۱۲۷ بازی برای پرتغال انجام داد که حاصل آن ۳۲ گل ملی بود. وی در تیم ملی همیشه جزو مهره های موثر پرتغال محسوب می شد و در سال های حضورش میانه میدان را به خوبی در اختیار خود قرار داده بود. عنوان نایب قهرمانی یورو ۲۰۰۴ و چهارمی جام جهانی ۲۰۰۶ از عناوین ملی وی به شمار می رود. درخشش فیگو در یورو ۲۰۰۰ از جمله بهترین دوران ورزشی وی به شمار می رود که نقطه شروع درخشش وی در تیم ملی بود.

فیگو در سال ۲۰۰۱ مرد سال فوتبال دنیا انتخاب شد و هم اکنون جزو ۱۰۰ بازیکن برتر تاریخ فیفا نیز می باشد. فیگوی ۴۲ ساله یک ستاره همیشگی در فوتبال دنیا به شمار می رود و سرنوشت فوتبال از وی چهره ای خاص ساخته که حاصل آن عشق یا تنفر می باشد؛ اگر یک فوتبالی باشید یا از فیگو متنفرید یا عاشق وی هستید و با اطمینان می توان گفت: راه سومی وجود ندارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان

      تک تک دیوارهای شهر بارسلون و استادیوم نیوکمپ شهادت میدن که خائن تر از تو افریده نشد لویس.

    • منم

      عاشقش بودم
      این قافله عمر عجب میگذرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج