۲۶۲۸۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نویدکیا؛ از مستطیل سبز تا نیمکت زرد

محرم نویدکیا کاپیتان با تجربه تیم سپاهان، پس از کسب افتخارات گوناگون همراه با این تیم، اکنون به عنوان سرمربی طلایی پوشان کار خود را آغاز کرده است.

افکار نیوز: محرم نویدکیا متولد ۱۰ آبان ۱۳۶۱ در اصفهان است، وی فوتبال خود را از تیم های پایه سپاهان آغاز کرد و به غیر از یک مقطع ۲ ساله که در بوفون آلمان توپ می زد، همه دوران فوتبالی‌اش را در تیم سپاهان سپری کرد، نخستین مربی نویدکیا در تیم بزرگسالان سپاهان مهدی مناجاتی بود که در سال ۱۳۷۷ او را از تیم جوانان به جمع نفرات اصلی برد.

نویدکیا در سن بیست سالگی پس از قهرمانی با تیم ملی امید در بازی‌های بوسان کره جنوبی، بازوبند کاپیتانی طلایی پوشان را به بازو بست و در هر پنج قهرمانی سپاهان در لیگ برتر، به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد همین رکورد در کنار چهار قهرمانی در جام حذفی کشور، نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان به همراه سپاهان محرم را در زمره پرافتخارترین کاپیتان‌های تاریخ فوتبال ایران قرار داده است.

اگر یک نقطه تاریک در کارنامه ورزشی این بازیکن با اخلاق وجود داشته باشد، بدون شک بدشانسی‌های او و مصدومیت‌هایی است که گاه و بی گاه گریبان وی را گرفته است.

یک سال پس از دستیابی به نخستین قهرمانی در لیگ برتر سپاهان، نویدکیا،عازم بوفوم آلمان شد و به نظر می رسید‌ آینده روشنی در اروپا در انتظار او باشد اما پس از درخششی در ماه‌های اول حضورش در آلمان، کابوس مصدومیت بار دیگر به سراغ وی آمد و به مرور باعث از دست رفتن جایگاه او در ترکیب بوفوم شد.ادامه این معضل محرم را وادار به بازگشت به ایران کرد و سرانجام او فرصت بازگشت به اروپا را برای همیشه از دست داد.ریشه این مصدومیت اما به دیدار تیم ملی امید ایران و کره جنوبی بر می‌گردد که پس از ۲ برخورد رباط طیبی و مینیسک خارجی پای نویدکیا دچار پارکی شد مشکل زانوی محرم به قدری آزار دهنده بود که تاکنون وی را مجبور به پنج بار عمل جراحی کرده است.

مهدی مناجاتی، نخستین مربی نویدکیا در تیم بزرگسالان سپاهان درباره خصوصیات محرم گفت: محرم از جمله شاگردانی بود که از تیم جوانان به بزرگسالان اضافه شد بازی های او از چند دقیقه شروع شد و پس از مدتی به بازیکن ثابت سپاهان تبدیل شد و شانه به شانه بزرگانی مثل مجید بصیرت، احمد مومن زاده و آرمناک پطروسیان در تیم بازی کرد.

وی افزود:محرم بدون شک اسطوره باشگاه سپاهان و فوتبال اصفهان است، باعث افتخار و البته شرمندگی من است که او هر سال در روزهایی مثل تولد و یا روز معلم با من تماس می گیرد و به من تبریک می گوید و حتی زمانی که برای مداوای زانویش به آلمان رفته بود از این کار دریغ نکرد.

مناجاتی در ادامه درباره مصدومیت‌های پیاپی نویدکیا اظهار داشت: محرم بازیکنی بود که می توانست سال‌ها برای تیم ملی ما بازی کند اما آن قدر بدشانس بود که به محض ایجاد یک فرصت مناسب بازی، با آسیب دیدگی زانو مواجه می شد و تا بهبودی کامل مصدومیت، شانس پیش آمده از دستش می رفت.

وی در پایان گفت:نکته مهم درباره محرم این است که او از خاک این باشگاه است و همه مردم اصفهان قدر زحماتش را می دانند، نویدکیا از هوش و قدرت مدیریت بالایی برخوردار است و من برای این پسر با اخلاق فوتبال آرزوی موفقیت دارم.

محرم نویدکیا که پس از قطع همکاری حسین فرکی با سپاهان، از سوی مسئولان این باشگاه به عنوان سرمربی موقت منصوب شده بود، در اولین گام از حرفه جدیدش موفق به شکست تیم راه آهن در جام حذفی شد.

باید دید کدام بخش از زندگی فوتبالی نویدکیا، در زمینه مربی گری برایش تکرار می‌شود، افتخارات فراوان یا بدشانسی‌های پی در پی؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج