۲۶۳۱۱۸
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

تایری که سوراخش را ترمیم می‌کند +عکس

این لاستیک که Coreseal نام دارد توسط شرکت ژاپنی Sumitomo تولید شده است. در ظاهر، این لاستیک مشابه لاستیک‌های معمولی است که در خودروهای امروزی استفاده می‌کنیم اما در باطن این لاستیک، مزیتی بزرگ وجود دارد.

وب‌سایت فارنت: مطمئنا شما نیز تجربه ناخوشایند پنچر شدن لاستیک خودرو در صبح‌هنگام و در زمانی که قصد دارید سریعا به محل کار برسید را داشته‌اید.

تایری که سوراخش را ترمیم می‌کند +عکس

این پنچری ممکن است در اثر ورود اشیای نوک‌تیز به لاستیک در شب قبل اتفاق افتاده باشد. با این وجود هنوز افرادی هستند که معتقدند در سال ۲۰۱۵ تکنولوژی لاستیک‌ها باید به حدی رسیده باشد که حداقل به راحتی پنچر نشوند. این ادعایی است که در صورت تولید نهایی محصول اولیه یک شرکت ژاپنی می‌تواند محقق شود.

این لاستیک که Coreseal نام دارد توسط شرکت ژاپنی Sumitomo تولید شده است. در ظاهر، این لاستیک مشابه لاستیک‌های معمولی است که در خودروهای امروزی استفاده می‌کنیم اما در باطن این لاستیک، مزیتی بزرگ وجود دارد. در صورتی که از روی یک میخ عبور کنید، ورود میخ به لاستیک منجر به سوراخ‌شدن آن خواهد شد اما این لاستیک بدون آنکه شما متوجه شوید، خود را ترمیم خواهد کرد.sumitomo_tire_۰۳

تایری که سوراخش را ترمیم می‌کند +عکس

اگرچه این موضوع کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما این لاستیک با توانایی خودتعمیری در فرایندی ساده و با اضافه‌کردن درزگیر به ترکیب لاستیک، تولید شده است. این درزگیر با ضخامت سه میلی‌متر به قسمت داخلی (دیواره پشتی) لاستیک افزوده شده و پس از ایجاد سوراخ، به‌طور خودکار و سریعا، منافذ ایجاد شده را می‌پوشاند.

حتی با باقی‌ماندن میخ در لاستیک، دور فلز پوشانده می‌شود و پس از خروج میخ از لاستیک نیز مجددا عملیات درزگیری انجام می‌شود. Sumitomo عنوان داشته اگرچه مقداری از فشار هوا در لاستیک، در نتیجه سوراخ‌شدن آن کم می‌شود اما این امر در زمان رانندگی به‌چشم نخواهد آمد. این پوشش می‌تواند هر سوراخی تا قطر ۵ میلی‌متر را بپوشاند. خبر خوب اینکه این درزگیر را می‌توان در هر لاستیکی و نه تنها در لاستیک‌هایی که Sumitomo برای نسخه‌های اولیه استفاده کرده، به کار بست. در واقع از این قابلیت می‌توان در لاستیک‌های تولیدی هر برندی استفاده کرد.sumitomo_tire_۰۲

تایری که سوراخش را ترمیم می‌کند +عکس

انتظار می‌رود با تکمیل روند تحقیقاتی، در عرض سه سال آینده شاهد بهره‌گیری از این درزگیرها در ابعاد وسیع در لاستیک‌های تولیدی شرکت‌های مختلف باشیم. با این اوصاف، لاستیک‌های جدید نه‌تنها رانندگی را ایمن‌تر خواهند کرد بلکه نیاز به حمل لاستیک زاپاس در خودروها را نیز مرتفع خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واسه تیم استقلال مناسبه

    • ایرانی

      این لاستیک قبلا توسط شرکت آلمانی و معظم آئودی اختراع شده بود!

      ژاپنی ها هم دارن مثل چینی ها کپی کاری می کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج