۲۶۳۵۳۲
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

رموز اقتدار و محبوبیت در محیط کار

موفقیت در حیطه شغلی، تنها به داشتن مهارت و تخصص شما خلاصه نمی شود. هر چقدر هم مبادی آداب باشید و در برخورد با کارفرما و همکارانتان بهترین کلمات را به کار گیرید، زبان بدن منظور و نیت اصلی تان را برملا خواهد کرد. مراقب باشید.

هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه ملیحه مهدوی: موفقیت در حیطه شغلی، تنها به داشتن مهارت و تخصص شما خلاصه نمی شود. هر چقدر هم مبادی آداب باشید و در برخورد با کارفرما و همکارانتان بهترین کلمات را به کار گیرید، زبان بدن منظور و نیت اصلی تان را برملا خواهد کرد. مراقب باشید.

در جلسه کاری آه نکشید

یک جلسه رسمی در محل کارتان برگزار شده است. کارفرما تنها به حضور فیزیکی شما توجه نمی کند. او حتی اگر علم درک زبان بدن را به صورت تخصصی و روان شناسانه نداشته باشد، از حرکت چشمان شما که هرازگاهی به ساعت داخل اتاق نگاه می کنید یا آه کشیدن پی در پی متوجه می شود جلسه از حوصله شما خارج است. این پیام منفی پیامد خوبی را از سوی کارفرمایشان به دنبال نخواهد داشت.

رموز اقتدار و محبوبیت در محیط کار

کارمندی که با لبخند در جلسه حاضر می شود و هرازگاهی با اشاره سر صحبت های کارفرما را تایید می کند نشانه توجه و حضور فعال در جلسه را به کارفرما نشان خواهد داد، اما فردی که روی صندلی قوز کرده یا بازوهایش را در هم قفل کرده تنها پیام منفی را به دیگران منتقل می کند.

راست بایستید

قدرت، موضع و اعتماد به نفس از نحوه ایستادن شما کاملا آشکار می شود. در محل کار همیشه سعی کنید راست بایستید و شانه هایتان را عقب نگه دارید. هم چنین بالا نگه داشتن سرتان نشان دهنده اطمینان و مصمم بودن شماست. وقتی در یک جمع همه نشسته باشند و شما برای بیان موضوعی ایستاده باشید این حرکت شما را قدرتمندتر جلوه می دهد. اگر هنگام صحبت بچرخید و فاصله تان را با حاضر حفظ کنید تاثیر قدرت و نفوذ شما بیشتر خواهد شد، اما اگر در یک جلسه مجبورید نشسته صحبت کنید، سعی کنید جفت پاهایتان را راست روی زمین بگذارید.

پاهایتان را خیلی به هم چسبیده و جفت قرار ندهید زیرا نشانه عدم اطمینان و تردید شما از ابراز موضوعی خاص است. بازوهایتان را از بدنتان دور نگه دارید یا می توانید یکی از آرنج هایتان را به دسته صندلی تکیه دهید. با این کار مالکیت خود را برای در اختیار داشتن صندلی کنفرانس یا جلسه نشان خواهید داد. با انجام این حرکات حضار بدون اینکه خودشان آگاه باشند از شما تاثیر خواهند گرفت.

صدایتان را خیلی بالا نبرید

در محل کار کیفیت صدای شما عامل تعیین کننده ای است که نشان می دهد در نظر دیگران تا چه اندازه تاثیرگذار هستید. سخنرانانی که با صدای خیلی بلند صحبت می کنند از نظر دیگران این طور قضاوت می شوند که روحیه همدلی کمتری دارند و عصبی نیز هستند. هم چنین این گروه از سخنرانان در مقایسه با کسانی که تن صدایشان کمی آرام تر است کم قدرت تر به نظر می رسند. درواقع، این تاثیری است که دیگران از آنها می گیرند.

رموز اقتدار و محبوبیت در محیط کار

اگر قرار است در یک جلسه رسمی یا یک مکالمه تلفنی صحبت های مهمی را بیان کنید و در عین حال تن صدایتان را به حد طبیعی و تاثیرگذار برسانید، این تکنیک را قبل از آغاز جلسه امتحان کنید. لب هایتان را به هم فشار دهید و بگویید: «اوم هوم اوم هوم اوم هوم» به انگلیسی: «umhum umhum umhum» این تمرین تن صدایتان را به حد طبیعی خواهد رساند.

تصویرسازی کنید

برای اینکه هنگام صحبت کردن چهره تان سرشار از اعتماد به نفس و اطمینان باشد، می توانید از تکنیک تصویرسازی استفاده کنید. در این تکنیک کافی است قدری به عقب برگردید و اتفاق ها و وقایعی که در آن احساس پیروزی و قدرت کرده اید را مجددا در ذهن خود تجسم کنید. فکر کردن در مورد موضوع هایی که در آن پیروز و موفق عمل کرده اید به چهره تان اطمینان و قدرت می بخشد. مرور پیروزی های گذشته قبل از اینکه یک جلسه کاری مهم را شروع کنید، باعث بالارفتن اعتماد به نفس و حفظ آن در طول جلسه خواهد شد.

پاهایتان را روی میز قرار دهید

تحقیقاتی در مدرسه تجارت کلمبیا و هاروارد در زمینه زبان بدن انجام شد که نتایج جالبی را به دنبال داشت. تحقیقات نشان داد اگر به مدت ۲ دقیقه داستانتان را پشت سرتان قرار دهید و همزمان پاهایتان را روی میز ولو کنید یا در حالی که ایستاده اید پاها و دست هایتان را باز از یکدیگر نگه دارید باعث تحریک بیشتر هورمون تستوسترون خواهد شد که ارتباط مستقیمی با قدرت و تسلط دارد.

نکته مهم: هرگز این کار را در جلسه رسمی تان انجام ندهید. این حرکت را قبل از اینکه وارد جلسه شوید در اتاق کار یا جایی انجام دهید که کسی نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج