۲۶۳۶۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ثبت نام اتباع غیر مجاز در مدارس ممنوع

با توجه به پايان يافتن طرح ساماندهي اتباع افغان، براي ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصيلي جديد تنها دانش آموزان اتباع مجاز داراي گذرنامه و كارت تردد مدت‌دار حق ثبت‌نام در مدارس را دارند.

خبرگزاری ایسنا: مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استان تهران گفت: با توجه به پايان يافتن طرح ساماندهي اتباع افغان، براي ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصيلي جديد تنها دانش آموزان اتباع مجاز داراي گذرنامه و كارت تردد مدت‌دار حق ثبت‌نام در مدارس را دارند، چرا كه پرونده اتباع غيرمجاز بسته شده و چنانچه تبعه‌اي بدون گذرنامه و يا كارت تردد در كشور حضور داشته باشد، مجرم است.

عيسي موسوي نسب گفت: تمامي پناهندگان و اتباع مجاز با داشتن كارت آمايش و گذرنامه مي‌توانند فرزندان خود را بر اساس شيوه‌نامه ابلاغ شده در مدارس ثبت‌نام كنند.

وي با بيان اينكه با اتمام طرح ساماندهي اتباع افغان همه فرصت‌هاي طلايي در اختيار اتباع كشور افغانستان قرارگرفته، تاكيد كرد: مقوله‌اي به نام اتباع غيرمجاز در كشور نداريم و تمامي اتباع داراي گذرنامه و كارت اقامت هستند.

لذا اگر فردي بدون كارت اقامت باشد غيرمجاز نخواهد بود بلكه براساس قانون مجرم تلقي مي‌شود و بر اساس آيين و مقررات با وي برخورد خواهد شد. لذا امكان استفاده از امكانات آموزشي و تحصيلي نيز براي فرزندان آنها وجود ندارد.

وي افزود: آمايش هشت از ۲۰ خردادماه امسال آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت؛ لذا اتباع افغان بايد در مهلت مقرر نسبت به دريافت كارت خود اقدام كنند و اين طرح شامل تمامي ۲۸۰ هزار پناهنده مقيم استان تهران مي‌شود.

موسوي نسب تصريح كرد: كارت‌هاي آمايش هشت در پايگاه‌هاي سليمان‌خاني و گل‌تپه توزيع مي‌شود و داشتن كارت آمايش هشت براي تردد و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس الزامي است.

مديركل اتباع خارجي استان گفت: اين كارتها يكساله صادر شده و پناهندگان مقيم با داشتن اين كارتها حق تردد در كشور را دارند لذا بايد در زمان مقرر نسبت به دريافت آن اقدام كنند چراكه ممكن است زمان صدور كارتها تمديد نشود.

به گفته موسوي نسب در حال حاضر يك ميليون پناهنده مجاز در كشور وجود دارد و يك ميليون و ۵۰۰ هزار تبعه غيرمجاز نيز شناسايي و در قالب طرح ساماندهي شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج