۲۶۳۹۲۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند

یکی از باقدمت‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی تاریخ، مجموعه فیلم‌های جیمز باند هستند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: یکی از باقدمت‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی تاریخ، مجموعه فیلم‌های جیمز باند هستند.

از شان کانری گرفته و فیلم Dr. No تا همین دنیل کریگ و فیلم Spectre، بازیگرها و داستان‌های زیادی بیش از ۵۰ سال است که شخصیت جیمز باند را به تصویر کشیده‌اند.

مجموعه فیلم‌های جیمز باند تا به امروز مجموعا بیش از ۴ میلیارد دلار دلار درآمد داشته‌اند. با این حال، شاید بخواهیم این سوال را بپرسیم که چه چیزی این مجموعه فیلم‌ها را محبوب کرده است؟

بد نیست نگاهی به بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند از دیدگاه فروش بیندازیم.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند

به این نکته توجه کنید که میزان فروش فیلم‌ها با توجه به باکس‌آفیس امریکا محاسبه شده است. میزان فروشی که در ادامه می‌بینید، با احتساب تورم دلار هستند.

‌‌‌‌پرفروش‌ترین فیلم‌ها:

‌‌‌‌‌ ۱- Thunderball - سال: ۱۹۶۵ - فروش: ۶۲۴ میلیون دلار

فیلم Thunderball، چهارمین فیلم از مجموعه‌ی بزرگ باند است. شان کانری هم در این فیلم نقش باند را بر عهده داشته است. در این فیلم، وظیفه‌ی پیدا کردن دو کلاهک اتمی به باند سپرده می‌شود. این کلاهک‌ها هم در دست گروه تروریستی SPECTRE قرار دارند.

نمی‌دانیم چرا این فیلم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باند است، چون صحنه‌های زیر آب‌اش کمی بیش از اندازه طول می‌کشند و خسته‌کننده می‌شوند.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند


2- Goldfinger - سال: 1964 - فروش: 553 میلیون دلار

اصولا از Goldfinger به عنوان بهترین فیلم جیمز باند یاد می‌شود. این فیلم که سومین فیلم جیمز باند است، شان کانری را به دنبال گلدفینگر، آدم‌بد اصلی داستان می‌فرستد. در کنار داستان خوب این فیلم، آستون مارتین باند و وسایل جاسوسی‌ای که در فیلم است حسابی محبوب و بیادماندنی شده‌اند.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند


‌‌ 3- Skyfall - سال:‌ 2012 - فروش: 315 میلیون دلار

فیلم اسکای‌فال، دنیل کریگ را برای بار سوم در نقش باند قرار داد. فیلم نه‌تنها از سوی منتقدین، بلکه توسط طرفداران باند هم مورد توجه قرار گرفت. اگر تورم را به کنار بگذاریم، اسکای‌فال پرفروش‌ترین فیلم باند می‌شود. این فیلم هم‌چنین پرفروش‌ترین فیلم تاریخ انگلستان است.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند

‌‌‌‌‌
4- You Only Live Twice - سال: 1967 - فروش: 300 میلیون دلار

تهیه‌کنندگان مجموعه فیلم‌های جیمز گفته بودند که این فیلم، آخرین بار خواهد بود که شان کانری در نقش باند بازی خواهد کرد؛ با این حال پس از اینکه بازیگر بعدی باند نتوانست به خوبی او نقش‌اش را بازی کند، شان کانری دوباره برای ایفای نقش باند بازگشت. تمرکز فیلم روی جنگ سرد توانست محبوبیت You Only Live Twice را بیشتر کند.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند
‌‌‌

5- Moonraker - سال: 1979 - فروش: 234 میلیون دلار

زمانی که فیلم Moonraker عرضه شد، دو سالی از عرضه‌ی «جنگ‌های ستاره‌ای» گذشته بود. راجر مور هم که برای بار چهارم جیمز باند شده بود، به فضا رفت تا فیلم روی محبوبیت جنگ‌های ستاره‌ای و فیلم‌های علمی-تخیلی دهه‌ی هشتادی سوار شود.

این حرکت هم پاسخ خوبی گرفت؛ فیلم Moonraker تا عرضه‌ی GoldenEye در سال 1995 پرفروش‌ترین فیلم باند بود.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند
‌‌‌‌‌

کم‌فروش‌ترین فیلم‌ها:
‌‌‌
1- License to Kill - سال:‌ 1989 - فروش: 73 میلیون دلار

ضعیف‌ترین فیلم تاریخ جیمز باند، License to Kill است. فیلم به قدری بد فروخت که به کار تیموتی دالتون پس از دومین فیلم‌اش در نقش باند پایان داد. سازمان رده‌بندی سینمایی انلگستان دیدن این فیلم را به دلیل خشونت‌اش برای افراد زیر 15 سال ممنوع کرده بود. احتمالا این موضوع روی فروش کم‌اش بی‌تاثیر نبوده.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند

‌‌‌‌
2- The Man with the Golden Gun - سال: 1974 - فروش: 94 میلیون دلار

دومین بار بود که راجر مور در نقش باند حاضر شده بود، اما ظاهرا مخاطبین هنوز شان کانری را فرامش نکرده بودند. فیلم نتوانست آن طور که باید منتقدین را راضی کنند. آن‌ها می‌گفتند که فیلم نیاز به ریسک بیشتری دارد.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند
‌‌‌‌‌‌

3- The Living Daylights - سال: 1987 - فروش‌: 109 میلیون دلار

علاقه‌مندان به باند، اولین فیلم تیموتی دالتون در نقش باند را بیشتر از فیلم دوم‌اش دیده‌اند؛ آن هم به این دلیل که احتمالا می‌خواستند او را به عنوان باند محک بزنند.

این فیلم از دیگر قسمت‌های باند تیره و تاریک‌تر بود و این موضوع به مذاق طرفداران باند خوش نیامد. البته نمی‌دانیم دقیقا چرا، چون مردم ظاهرا از دنیل کریگ و فیلم‌های تیره‌اش لذت برده‌اند.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند


4- A View to Kill - سال: 1985 - فروش: 118 میلیون دلار

تهیه‌کنندگان فیلم تمام تلاش خود را بسته بودند تا این فیلم را به موفقیت دیگر فیلم‌های راجر مور برسانند؛ آن‌ها کریستوفر واکن و گریس جونز را برای بازی در فیلم آورده بودند.

موسیقی فیلم را هم گروه Duran Duran ضبط کرده بود. با این حال هیچ کدام از این عناصر به فروش A View to Kill کمک نکرد. راجر مور هم پس از این فیلم با باند خداحافظی کرد.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند


‌‌‌‌‌‌‌ 5- On Her Majesty's Secret Service - سال: 1969 - فروش: 134 میلیون دلار

اولین فیلم پس از خداحافظی شان کانری با باند، یکی از بدترین فیلم‌های این مجموعه از نظر فروش است. «جرج لزنبی» که جای شان کانری را پر کرده بود، اصلا نتوانست طرفداران باند را راضی کند.

تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم‌ها هم مجبور شدند تا برای اینکه شان کانری دوباره برگردد، 1.25 میلیون دلار به او برای فیلم Diamonds Are Forever پرداخت کنند.

بهترین و بدترین فیلم‌های جیمز باند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج