۲۶۵۸۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترافیک در سایت اطلاع رسانی قیمت مسکن

سامانه مرجع قیمت خرید مسکن با یک هفته تاخیر کار خود را آغاز کرد. در همان ساعات آغازین شروع به کار سایت، استقبال وسیع مراجعه کنندگان باعث شد ترافیک سامانه به شدت بالا رود و حتی در ساعاتی کاملا خارج از دسترس باشد.

ترافیک در سایت اطلاع رسانی قیمت مسکن

هفت صبح: استقبال مراجعه کنندگان در نهایت باعث شد ورود به سایت با مشکل همراه شود. این در حالی بود که استفاده از مرورگر «موزیلا فایرفاکس» به جای مرورگر پیش فرض ویندوز یعنی IE نتایج بهتری را به همراه داشت

سامانه اطلاع رسانی قیمت خرید مسکن از دیروز راه اندازی شد. در این سامانه لیست کاملی از قیمت های خرید و فروش مسکن برای راهنمایی در اختیار عوامل بازار و شهروندان قرار می گیرد. با راه اندازی این سامانه راه برای بالا رفتن تصاعدی قیمت مسکن سخت می شود و بازار خرید و فروش مسکن می تواند رنگی از آرامش به خودش ببیند.

این سامانه که قرار بود از ابتدای تابستان راه اندازی شود، با یک هفته تاخیر کار خود را آغاز کرد. در همان ساعات آغازین شروع به کار سایت، استقبال وسیع مراجعه کنندگان باعث شد ترافیک سامانه به شدت بالا رود و حتی در ساعاتی کاملا خارج از دسترس باشد.

اطلاعات سامانه

سامانه اطلاع رسانی قیمت خرید مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده و در آن قیمت آپارتمان هایی که در فاصله آبان ماه سال 90 تا پایان اردیبهشت ماه سال 91 در مناطق 22 گانه شهر تهران فروخته شده درج می شود؛ طوری که با مراجعه به سایت و اعلام کد پستی محل مورد نظر یا اعلام محله ای خاص می توان به ارزش معاملاتی واحدهای مسکونی موجود در پایتخت دست پیدا کرد و از آن به عنوان «قیمت مرجع» برای معاملات تابستانی استفاده کرد.

به این ترتیب بزرگ ترین گروه جستجوگر در بازار مسکن (متقاضیان مسکن) از دیروز می توانند با استناد به «قیمت مرجع»، در مقابل اعداد و ارقام بدون منطقی که مالکان یا مشاوران املاک تحت عنوان «قیمت پیشنهادی» اعلام می کنند، مقاومت کرده و مانع حباب سازی های رایج دلالان ملک شوند.

در واقع اطلاعات این سامانه در وهله اول برای شفاف سازی و اطلاع رسانی به بازار معاملات ارائه خواهد شد و استفاده از آن اجباری نخواهد بود؛ اما در وهله دوم این امکان برای مسئولان مسکن محفوظ خواهد بود که در صورت لزوم از اطلاعاتی که از این طریق فراهم می شود برای کنترل بازار مسکن استفاده کنند.

ابوالفضل صو.معلو - معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم هدف اصلی از ایجاد این سامانه را شفاف سازی بازار اعلام کرده و می گوید: «نبود اطلاع از قیمت واقعی مسکن و اجاره از جمله دلایل مهم افزایش قیمت به شمار می رود.» او بر این نکته هم تاکید می کند: «استفاده از قیمت های اعلام شده در این سامانه فعلا اجباری نیست.»


کاربردهای سامانه

تا به حال در ایران سابقه نداشته دولت قیمت مسکن را به خریداران اعلام کند؛ اما با اجرای این طرح جدید قرار است به هرج و مرج موجود در شیوه تعیین قیمت فروش آپاررتمان پایان داده شود. استفاده از اطلاعات سامانه «اعلام قیمت مرجع» اختیاری است و در عین حال امکان جستجو در آن برای پیدا کردن آپارتمانی سازگار با قدرت خرید هر متقاضی وجود دارد. در واقع برای خرید و فروش مسکن در تهران از ساعات ابتدایی صبح دیروز می توانید با مراجعه به سامانه اعلام قیمت مرجع به مانور قیمت های پیشنهادی مالکان خاتمه دهید. این سامانه فعلا در آدرس /http://hmi.mrud.ir/HMI/SMA/index موجود است.

البته سامانه اعلام قیمت مرجع قرار بود از ابتدای شروع فصل نقل و انتقالات در بازار معاملات املاک تهران برای کلیه موارد اعم از خرید و فروش و اجاره به عنوان مرجع قیمتی از طرف بنگاه های املاک و متعاملین مورد استفاده قرار گیرد اما برخی مشکلات روند شروع به کار آن را با تاخیر همراه کرد تا در نهایت از ساعات اولیه صبح دیروز سایت در دسترس عموم قرار گیرد.


استقبال از سایت

با وجود اینکه استفاده از سامانه خرید مسکن اجباری نیست و از هفته آینده اطلاعات مربوط به اجاره خانه که به طور حتم بازار گرم تری نسبت به بازار خرید خانه دارد روی آن قرار می گیرد اما استقبال از این سایت از ابتدای راه اندازی تا حدی زیاد بوده است که دسترسی به آن مشکل شده است.

همانطور که پیش بینی می شد استقبال شدید و بالا بودن تعداد مراجعه کنندگان در نهایت باعث شد ورود به سایت با مشکل همراه شود و حتی برای ساعاتی از دسترس خارج شود. این در حالی بود که استفاده از مرورگر «موزیلا فایرفاکس» به جای مرورگر از پیش تعیین شده ویندوز یعنی IE نتایج بهتری را به همراه داشت.

برای استفاده از این سامانه می توانید بر اساس قیمتی که برای خرید خانه در نظر دارید یا محدوده مکانی که می خواهید در آن خانه ای داشته باشید، جستجو کنید و سامانه خرید مسکن این دو امکان مختلف و متفاوت را در اختیار شما قرار می دهد.

در بعضی خبرها آدرس سایت به نشانی www.hmi.mrud.ir قید شده بود اما تنها آدرس موجود نشانی hmi.mrud.ir بود که در نهایت به نشانی اینترنتی /http://hmi.mrud.ir/HMI/SMA/index ختم می شود. مسئولان می گویند اطلاعات این سامانه دقیق است و بر اساس تکنولوژی GPS روی نقشه تهران جانمایی می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج