۲۶۶۲۴۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

این ۴ نفر، ۲۵ نفر را نجات دادند

انجام ٤ مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه طی یک‌ماه گذشته به ٢٥نفر امید به زندگی بخشید

گزارش مهنوش اکبری از کرمانشاه را در روزنامه شهروند می خوانید: انجام ٤ مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه طی یک‌ماه گذشته به ٢٥نفر امید به زندگی بخشید که این تعداد، از تمام موارد اهدای عضو در‌ سال گذشته بیشتر بوده است. دکتر حمیدرضا شتابی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام تنها دو پیوند عضو طی‌ سال گذشته اظهار کرد: ‌سال گذشته سه مورد رضایت برای اهدای عضو داشتیم که متاسفانه بر اثر تأخیر تنها دو مورد آن به پیوند منجر شد و یک‌مورد دیگر قابلیت پیوند عضو را از دست داد.

شتابی به راه‌اندازی واحد فراهم‌آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ‌سال گذشته اشاره کرد و افزود: این واحد از مهرماه‌ سال گذشته با مشخص شدن اعضای آن با جدیت کار خود را آغاز کرد و حدود یک‌سال را صرف انجام تبلیغات و فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو از طریق رسانه‌ها و سایر راه‌های تبلیغاتی مانند نصب بنر کرد.

وی افزود: خوشبختانه این تبلیغات درحال‌حاضر جواب داده و طی یک‌ماه گذشته چهار مورد رضایت منجر به اهدای عضو داشتیم که از تمام موارد اهدای عضو در ‌سال گذشته بیشتر بوده است. شتابی این آمار را بسیار مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد، این روند تا پایان ‌سال و نیز در سال‌های آتی با
رشد بیشتری ادامه داشته‌باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ثبت ماهانه پنج تا ١٠ مورد مرگ مغزی در استان اظهار کرد: چنانچه بتوان برای این موارد رضایت اهدای عضو گرفت، می‌توان تعداد زیادی از بیماران نیازمند اهدای عضو را نجات داد.

شتابی اظهار کرد: درحال‌حاضر حدود ٢٥‌هزار نفر در کشور در لیست انتظار برای اهدای عضو هستند و در استان کرمانشاه نیز بیش از ٥٠٠ نفر تنها بیمار دیالیزی داریم که باید برای رهایی از دیالیز پیوند کلیه انجام دهند. وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی درخصوص اهدای عضو افراد مرگ مغزی، گفت: چنانچه این فرهنگ نهادینه شود، بسیاری بیماران نیازمند اهدای عضو از دارو و درمان و تخت بیمارستان نجات پیدا می‌کنند و خود و خانواده‌شان می‌توانند به زندگی عادی برگردند.
شتابی تأکید کرد: اهدای عضو اهدای زندگی به افراد است و همه باید این اطلاع را پیدا کنند که بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان به زندگی برنمی‌گردد و می‌توان با اهدای اعضای او چندین نفر را به زندگی برگرداند. گفتنی است، در ماه گذشته اهدای اعضای «بابک کاظمی»، «پرستو قریبی»، «نعمت حاتمی» و «فرید محمدی» در کرمانشاه نجات‌بخش زندگی ٢٥ نفر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج