۲۶۶۳۸۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ماجرای تبریک کلی به امامعلی حبیبی

امامعلی حبیبی پیشکسوت کشتی و دارنده مدال طلای المپیک ملبورن معتقد است کشتی‌گیران امروز نسبت به گذشته از نظر انگیزه بسیار متفاوت هستند و با حمایت مالی می‌توانند به بهترین مدال‌ها برسند.

خبرگزاری فارس: به نقل از صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، امامعلی حبیبی سریعترین کشتی‌گیر اسبق جهان درباره موفقیت کشتی‌گیران تیم‌های فرنگی و آزاد در المپیک ۲۰۱۶ ریو گقت: کشتی‌گیران ما پر تلاش هستند و مسئولان باید از آنها به هر شکل حمایت کنند زیرا اکثر کشتی‌گیران مشکلات مالی زیادی دارند.

این پیشکسوت کشتی با بیان اینکه اگر به کشتی‌گیران توجه شود راحت به مدال طلا می‌رسند، ادامه داد: در نهایت بی پولی و بی توجهی تلاش فراوانی انجام دادم و در سایه خداوند تبارک و تعالی و با همت امام رضا (ع) توانستم در مسابقات جهان و المپیک مدال طلا به دست بیاورم، اما وضعیت کشتی‌گیران امروز با کشتی‌گیرهای قدیمی زمین تا آسمان فرق می‌کند. آن زمان فداکاری‌ها و انگیزه‌ها با امروز تفاوت داشت.

حبیبی درباره خاطره شیرین کسب مدال طلای المپیک ملبورن اظهار داشت: سال ۱۳۳۵ (۱۹۵۶) با زحمت فراوان، تلاش شبانه روزی و با عشق به وطن توانستم نخستین مدال طلای المپیک را میان تمام مسلمانان جهان به عنوان یک ایرانی کسب کنم. آن زمان «محمد علی کلی» در المپیک ملبورن شرکت کرده و هنوز بوکسور آماتور بود و در این مسابقات مقامی به دست نیاورد. «کلی» در فینال مسابقه، به تماشای کشتی من نشسته بود، زمانی که مسابقه را بردم دوید و مرا در آغوش کشید و از جانب همه مسلمانان دنیا به من تبریک گفت.

اسطوره کشتی کشور درباره شرایط حال حاضر خود گفت: من کشاورز بوده و هستم و خداراشکر در کنار کار توانستم با تلاش و تمرین موفق شوم. در حال حاضر نیز در باغ خود کشاورزی می‌کنم.

امامعلی حبیبی متولد ۵ خرداد ۱۳۱۰در روستای درزی کلای بابل در استان مازندران و کشتی‌گیر نامی ایرانی است. او دوران خدمت سربازی را در تیپ گرگان گذراند و اولین کشتی‌هایش را در لشکر گرگان شروع نمود. امامعلی حبیبی، کشتی‌گیر اسطوره مازندرانی، ملقب به «ببر مازندران» است. وی در حالی‌که بیمار بود، موفق به کسب مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی۱۹۵۶ ملبورن در وزن ۶۷ کیلوگرم شد. او در دوران حضورش در عرصه جهانی معروف به سریعترین کشتی‌گیر جهان بود و معروف است که در مسابقه‌های جهانی تهران موفق شد دو تن از بزرگان کشتی جهان «واختانگ بالاوادزه» از اتحاد شوروی و «اسماعیل اوغان» از ترکیه را مجموعاً در کمتر از سه دقیقه ضربه‌فنی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج