۲۶۶۴۵۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سپاه: ۲۴ ساعته در حال تولید قدرت هستیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما ۲۴ ساعته در حال تولید قدرت جدید هستیم و آنقدر آزمایش‌های تسلیحاتی و سیستم‌های دفاعی‌مان زیاد شده است که برای جلوگیری از نظامی شدن فضای افکار عمومی از انتشار و رسانه‌یی کردن آنها خودداری می‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما ۲۴ ساعته در حال تولید قدرت جدید هستیم و آنقدر آزمایش‌های تسلیحاتی و سیستم‌های دفاعی‌مان زیاد شده است که برای جلوگیری از نظامی شدن فضای افکار عمومی از انتشار و رسانه‌یی کردن آنها خودداری می‌کنیم.

سردار حسین سلامی صبح امروز در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است با بیان این که نظریه‌ی بنیانی دکترین نظام سلطه بر تسلط بر جهان، تعمیم دادن منطق قدرت به جریان امور است، گفت: جهان سلطه در پی این است که مناسبات میان دولت و ملت‌ها را بر مبنای قدرت قرار دهد و مفاهیم نظیر آزادی و سرنوشت ملت‌ها نیز همگی در پرتو ساختار قدرت جهانی معنا شود. جهانی که در آن حق با کسی باشد که قدرتمندتر است و این منطق، منطق نظام سلطه برای تسلط بر جهان است.

وی افزود: پروژه‌های ملت‌سازی آمریکا‌یی‌ها بر این مبنا استوار است که ساختمان شخصیت و هویت ملت‌ها توسط آنها به تصویر کشیده شود و همه مردم واقعیت را آنگونه ببینند که آنها می‌خواهند و عدالت نیز آنگونه معنا شود که آنها تصویر می‌کنند.

وی ادامه داد: مبارزه ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق از دست رفته خود از سوی قدرت‌های نظام سلطه تروریسم معنا می‌شود و در عین حال حملات رژیم صهیونیستی به این ملت مظلوم مشروع تلقی می‌گردد.

وی با اشاره با اینکه در نظام سلطه امنیت آن چیزی است که در غرب معنا می‌شود، اظهار کرد: کشتار جمعی مردم در ویتنام و ژاپن توسط آمریکا یک موضوع عادی و رایج در عرصه بین‌الملل است اما در عین حال سایر ملت‌ها نمی‌توانند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنند و این جهانی است که غرب توصیف می‌کند.

فرمانده جانشین سپاه پاسداران با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن بر معادلات جهانی اظهار کرد: در مقابل این منطق امام خمینی (ره) انقلابی کردند تا این رویه را در سلطه جهانی حاکم بود، فرو بپاشانند و نظم کهن قدرت ها را در هم بشکنند و در عین حال قدرت را تحت فرمان استقلال و آزادی قرار دهند.

وی ادامه داد: در منطق انقلابی امام خمینی (ره) قدرت باید ازآن کسی باشد که حق است نه آنکه حق با کسی باشد که قدرتمند است. وقتی این دو منطق که یکی منطق قدرت و دیگری قدرت منطق است در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند مقابله و تعارض راهبردی که در جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی وجود دارد رخ نشان می‌دهد و این آغاز تعارض این دو منطق با یکدیگر است.

سلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: روند تضعیف و تجزیه ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و عقب‌مانده نگه داشتن آنها،‌ استراتژی نظام سلطه است و از طرف دیگر پیگیری یک روند ژئوپلیتیک برای وحدت یکپارچه امت مسلمان استراتژی است که توسط انقلاب اسلامی پیگیری می‌شود.

او با تأکید بر اینکه ما برای مقابله با ائتلاف جهانی قدرتمند نیازمند قدرت هستیم، اظهار کرد: برای مقابله با این ائتلاف جهانی بر علیه ملت‌های مسلمان نیازمند قدرت هستیم و با ضعف نمی‌توان بر غرب و انسجام جهانی علیه ملت‌های مسلمان غلبه کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: ما در یک فضای نابرابر از لحاظ قدرت در مقایسه با این کشورها که بر انسجام علیه ملت‌های مسلمان تأکید دارند بسر می‌بریم، اما امروز قطب جدیدی از قدرت در جهان شکل گرفته است که در عرصه امنیتی میدان قدرت عمل را از قدرت‌های بزرگ می‌گیرد و نیز در عرصه عمل میدانی، مدار کنترل را از دست قدرت‌های بزرگ خارج می‌کند و در صحنه سیاسی مبدع نظریات سیاسی نوینی می‌شود و این منطقی است که انقلاب برای غلبه بر آن موازنه فیزیکی قدرت در عرصه جهانی به میدان آورده است و این منطق موازنه را به نفع انقلاب تغییر داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج