جاباما
۲۶۶۹۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مقایسه دو غول جدید مایكروسافت با آی‌پد پرو

این لحظه‌ای است که طرفداران سرفیس منتظرش بودند. مایکروسافت بالاخره از مدل سرفیس پرو ۴ در رویداد سخت‌افزاری نیویورک پرده‌‌برداری کرد؛ مدلی باریک‌تر، روشن‌تر و قدرتمندتر از سرفیس پرو ۳.

وب سایت همشهری شش و هفت - محدّثه روحی: این لحظه‌ای است که طرفداران سرفیس منتظرش بودند. مایکروسافت بالاخره از مدل سرفیس پرو ۴ در رویداد سخت‌افزاری نیویورک پرده‌‌برداری کرد؛ مدلی باریک‌تر، روشن‌تر و قدرتمندتر از سرفیس پرو ۳. بعضی‌ها اعتقاد دارند که مایکروسافت به این مدل نیاز داشت، چون زمانی که سرفیس پرو ۳ روانه بازار شد شرکت اپل مدل آی‌پد پرو را ارائه کرد، شرکت Lenovo مدل ideapad Mix۷۰۰ را ساخت و Toshiba از مدل Satellite Radius۱۲ پرده‌برداری کرد‌ که همگی مدل‌های ترکیبی چشمگیری بودند.

مقایسه دو غول جدید مایكروسافت با آی‌پد پرو

اگر احساس می‌کنید، مثل آن را قبلا دیده‌اید سرفیس بوك را امتحان کنید که در کنار سرفیس پرو۴ پرده‌برداری شد و اگر تا‌کنون با صبر و حوصله منتظر تبلت جدید سرفیس پرو ۴ بوده‌اید، زمان زیادی نمانده است چرا كه این محصول در ماه گذشته سرانجام راه خود را به بازار باز كرد و در آینده‌ای نزدیك بازار تبلت‌های ایران راهم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آی‌پد پرو در مقابل سرفیس نسل چهار

ماه گذشته شرکت اپل تبلت غول‌پیکر خود را با نام آی‌پد پرو ‌ معرفی کرد که در هفته‌های پیش رو آماده ‌ فروش است. اگر در انتخاب گزینه‌های پیش روی خود دچار سردرگمی ‌شده‌اید، در اینجا مقایسه‌ای جز به جز تهیه کرده‌ایم که به شما کمک خواهد کرد؛ انتخابی بین سرفیس پرو ۴ یا آی‌پد پرو یا ارتقای سرفیس پرو ۳ به سرفیس پرو ۴؟

سرفیس پرو ۴ و سرفیس پرو ۳ تفاوت چندانی از نظر ظاهری با یکدیگر ندارند اما هر دوی این مدل‌ها از آی‌پد پرو ضخیم‌تر و مقداری سنگین‌تر هستند. اما اگر از ما می‌پرسید می‌توانیم بگوییم سرفیس پرو ۴ یک لپ‌تاپ تکامل یافته است که با یک صفحه کیبورد مجزا ترکیب شده ‌ و کاربران می‌توانند نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف را روی آن نصب کرده و با آن کارهای روزانه خود را انجام دهند. با ‌آی‌پد پرو قابلیت دسترسی به اپ‌استور را دارید اما به نظر می‌رسد كه برنامه‌های این مدل توانایی لازم برای رقابت با نرم‌افزارهای یک لپ‌تاپ تکامل یافته را دارا باشند، برنامه‌هایی مانند Photoshop.

مقایسه دو غول جدید مایكروسافت با آی‌پد پرو

به هر حال،سرفیس پرو۴ با آخرین مدل پردازنده‌های Intel با گزینه‌های مختلف برای انتخاب وارد بازار خواهد شد. انتخابی میان پردازشگر core m۳,i۵, i۷ و همچنین حافظه RAM تا GB۱۶ در آخرین مدل.این قطعا یک پیشرفت محسوب می‌شود و می‌توان گفت سرفیس پرو۴ نسبت به سرفیس پرو ۳ یک مدل جدید‌تر با پردازنده جدید Intel است که به شما امکان اجرای بهتر برنامه‌ها را می‌دهد.

صفحه نمایش سرفیس پرو۴ کمی ‌بزرگ‌تر از سرفیس پرو ۳ است. اندازه آن ‌۱۲.۳ با وضوح تصویر ۲۷۶۳*۱۸۲۴ پیکسل، این در حالی‌ست که سرفیس پرو۳ با اندازه ‌۱۲ تصویر و وضوح ۲۱۶۰*۱۴۴۰ پیکسل وارد بازار شده است. در مورد آی‌پد پرو، این مدل بزرگ‌تر ازپرو۴ و پرو۳ است که صفحه نمایش آن ‌۱۲.۹ و وضوح ۲۷۳۷*۲۰۴۸ پیکسل است.

سرفیس پرو۴ در زمینه حافظه ذخیره‌سازی گزینه‌های زیادی را به کاربران پیشنهاد کرده‌ که از ۱۲۸GB شروع و تا یك TB ادامه دارد.اپل نیز آی‌پد پرو خود را به همراه پردازنده A۹X ۶۴bit و ۴GB حافظه RAM و دو نوع حافظه ذخیره‌سازی ۳۲GB و ۱۲۸GB است.سرفیس پرو ۳ هم با حافظه‌هایی تا سقفGB ۵۱۲ به بازار آمد. بنابراین مدل جدید گزینه‌های متنوع‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در رابطه با قابلیت‌های عکسبرداری سرفیس پرو۴ و آی‌پد پروهر دو دارای هشت مگاپیکسل هستند در صورتی که پرو۳ با قابلیت عکسبرداری پنج مگاپیکسل در دوربین جلو و عقب است.همانطور که قبلا گفتیم سرفیس پرو۴ یک لپ‌تاپ تکامل یافته است که ابزار و قابلیت‌های اتصال گوناگون همچون پورت USB ۳.۰، کارت حافظه خوان،Surface connect و مینی پورت نمایشی و ورودی headset دارد که شما این امکانات را به جز پورت شارژر درآی‌پد پرو پیدا نمی‌کنید.

و حالا مهم‌ترین نکته درباره قیمت و قابلیت دسترسی: قیمت سرفیس پرو۴ از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود و هم‌اكنون در قفسه‌های فروشگاه‌ها عرضه شده است. در صورتی که آی‌پد پرو از قیمت ۷۹۹ دلار شروع می‌شود و انتظار می‌رود ‌ در پایان پاییز امسال به بازار عرضه شود. بعضی از مدل‌های سرفیس پرو۴ در حال حاضر برای پیش فروش آماده‌اند اما بعدا مطلع شدیم که مایکروسافت بعضی مدل‌های ترکیبی خود را به فروش رسانده است.

مقایسه دو غول جدید مایكروسافت با آی‌پد پرو

شانس مایکروسافت در بازار رقابتی

surface pro۴ همانطور که گفته شد ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند و این نکته‌ای است که آن را در مقابل سایر رقبا جذاب‌تر نشان می‌دهد؛ تبلتی که بسیاری از کاربران ویندوز انتظار آن را کشیده‌اند. این همان تبلتی است که هر کاری را که یک دسکتاپ می‌کند انجام می‌دهد.

برنامه‌های در حال حاضر مانند Photoshop cs۶، AutoCAD، Lightroom، برنامه‌های حرفه‌ای ادیت عکس، بازی‌های با گرافیک بالا و سایر برنامه‌های مختص ویندوز را به راحتی اجرا کرده و با پردازنده یک لپ‌تاپ آن هم از سری Intel Core قادر به اجرای فعالیت‌های پیچیده خواهد بود.

مقایسه دو غول جدید مایكروسافت با آی‌پد پرو

بازار هدف مایکروسافت در ساخت این تبلت جدید کاربران تجاری و به طور کلی تمام کسانی است که در کسب و کار خود به ویندوز نیاز دارند. تبلتی که حافظه وسیعی دارد، تمام برنامه‌هایی را که در سراسر دنیا تهیه شده‌اند پشتیبانی می‌کند.

اما نکته قابل توجه قیمت surface pro۴، آن چیزی نیست که ما از یک تبلت انتظار داریم. شما می‌توانید یک تبلت ipad pro با ۱۶G حافظه را با قیمت ۴۹۹ دلار داشته باشید. این در حالی‌ست که در شرایط مشابه surface pro۴ مساله قیمت نکته‌ای است که باعث می‌شود surface pro۴ از بازار رقابتی با ipad pro وسایر برندها فاصله بگیرد. درست زمانی که ipad pro با قیمت ۶۹۹ دلار و surface pro۴ با قیمت ۷۹۹دلار دلار عرضه خواهد شد؛ مبلغی معادل ۱۰۰دلار هزینه بیشتر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج