۲۶۸۶۲۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

بلندترین برج جهان به دنبال گردشگر

در حالی که عربستانی‌ها قصد داشتند با ساخت برج «المملکه» تا سال ۲۰۱۹ میلادی ساخت بلندترین ساختمان جهان را به نام خود ثبت کنند، اما حالا کشور عراق اعلام کرده در تلاش است با ساخت برج «عروس خلیج» به ارتفاع ۱۱۵۲ متر در شهر بصره، با کنار زدن برج خلیفه امارات میزبان بلندترین ساختمان جهان باشد.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که عربستانی‌ها قصد داشتند با ساخت برج «المملکه» تا سال ۲۰۱۹ میلادی ساخت بلندترین ساختمان جهان را به نام خود ثبت کنند، اما حالا کشور عراق اعلام کرده در تلاش است با ساخت برج «عروس خلیج» به ارتفاع ۱۱۵۲ متر در شهر بصره، با کنار زدن برج خلیفه امارات میزبان بلندترین ساختمان جهان باشد.

بلندترین برج جهان به دنبال گردشگر

کمپانی عراقی - انگلیسی «AMBS» که مسئولیت ساخت برج «عروس خلیج» را برعهده گرفته اعلام کرده است که ارتفاع تنها هدف آنها نخواهد بود و قصد دارند در این پروژه عظیم عمرانی شهری عمودی با ۲۳۰ طبقه احداث کنند که در آن چهار برج با ارتفاع‌های گوناگون به هم مرتبط هستند.

همچنین طبق برنامه‌ریزی برج «عروس خلیج» در شهر بصره عراق نه تنها شامل ادارات و هتل و ساختمان‌های معمولی خواهد بود‌، بلکه دارای سیستم حمل و نقل ویژه،‌ مدرسه‌، کلینیک، محله‌های گوناگون است و سطح بزرگی از فضای عمومی در پایین برج‌ها نیز مسقف خواهد بود.

به گزارش گاردین‌، اگر تصویر ذهنی شما از شهر بصره منطقه‌ای جنگ زده در سال ۲۰۰۳ همزمان با ورود نیروهای آمریکای و انگلیسی است باید ذهن خود را به‌روز کنید‌؛ بصره این روزها شهری موفق و نسبتا صلح‌آمیز است و بیشتر شبیه به کویت است تا بغداد. ماشین‌های مدرن در همه جاده‌ها دیده می‌شوند و همچنین یک هتل پنج ستاره و یک استادیوم بزرگ ورزشی اخیرا در این شهر افتتاح شده و دولت نیز مشغول کار بر روی طرح‌های بزرگ برای توسعه شهر است که پروژه برج «عروس خلیج» در مرکز آن قرا ردارد.

بلندترین برج جهان به دنبال گردشگر

بلندترین ساختمان‌های جهان

«عروس خلیج» لقبی بود که پیش از این به شهر بصره به عنوان یکی از زیباترین و بین‌المللی‌ترین شهرهای منطقه خلیج فارس داده می‌شد‌، پیش از این که صدام به جان جمعیت عمدتا شیعه آن بیافتد.

هنوز مکان مشخص و تاریخ تکمیل برج «عروس خلیج» اعلام نشده، اما «مارکوس دآندرس»، معمار این پروژه بزرگ عمرانی معتقد است ساخت این برج از جمله خبرهای نادر مثبت درباره عراق در چند سال اخیر است و اگر شما اکنون به آنجا بروید متوجه خواهید شد که مردم زندگی عادی می‌خواهند و دوست دارند به زندگی خود ادامه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج