۲۶۹۰۹۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کشف ماهی‌هایی که نامرئی می‌شوند

محققان موفق به کشف گونه های نادری از ماهی ها شده اند که ساختار میکروسکوپی پوستشان به آنها کمک می کند تا از دید شکارچیان مخفی بمانند.

خبرگزاری مهر: محققان موفق به کشف گونه های نادری از ماهی ها شده اند که ساختار میکروسکوپی پوستشان به آنها کمک می کند تا از دید شکارچیان مخفی بمانند.

گونه های بسیار متنوعی از ماهی ها در آبهای سراسر جهان زندگی می کنند اما اندک شماری از آنها از قابلیتهای خاص برخوردارند، قابلیتهایی که به آنها اجاز دهد تا دیده نشوند یا حداقل به سختی رؤیت شوند.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه تگزاس موفق به شناسایی گونه هایی از ماهی ها شده اند که ساختار سلولهای پوستی آنها به طرز شگفت انگیزی موجب می شود تا شکارچیان نتوانند آنها را دیده و شکار کنند. ساختار میکروسکوپی پوست این ماهی ها نور پلاریزه شده را منتشر کرده و بدین ترتیب جزئی از محیط اطراف به نظر می رسند.

کشف ماهی‌هایی که نامرئی می‌شوند

محققان دانشگاه تگزاس دریافته اند این ماهی ها با برخورداری از چنین قابلیتی خود را نامرئی نشان داده و به راحتی از شکار شدن توسط شکارچیان زیرآبی نجات پیدا می کنند.

این محققان طی ۵ سال گذشته در حال بررسی این نکته بوده اند که ماهی ها چگونه می توانند پوست خود را با نور پلاریزه شدن زیر آب تطبیق داده و به نوعی خود را تنظیم کنند.

در این بررسی ۵ گونه از ماهی هایی که چنین قابلیتی دارند مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده که برخی از آنها در مواقعی که به شکل نامرئی در می آیند عملکرد بهتری در حرکت و پیدا کردن غذا دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج