۲۷۱۲۶۴
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

نویسنده «معمای شاه»: جواب منتقدان را می دهیم

شايد «معماي شاه» به مذاق يك عده سازگار نباشد، بالاخره نمي‌شود همه را راضي نگه داشت ولي مي‌توانم به جرأت بگويم كه به ياري خدا ما اكثريت را خواهيم داشت و آنچه بايد انجام مي‌داديم را انجام داديم.

خبرگزاری ایسنا: كارگردان و نويسنده سريال در حال پخش «معماي شاه» به توضيح اين مطلب پرداخت كه براي به تصوير كشيدن تاريخ معاصر در كارش از چه مستندات تاريخي استفاده كرده است‌ و آيا اين نگراني را دارد و احتمال مي‌دهد كه «معماي شاه» با واكنش‌هايي از سوي تاريخ‌شناسان و شاهدان عيني تاريخ معاصر روبه‌رو شود؟وي اعلام كرد كه براي سريال «معماي شاه» ۵۶۰۰ نسخه سند رصد و ۱۵۰ عنوان كتاب براي اين كار پيش‌نويسي شده است.

نویسنده «معمای شاه»: جواب منتقدان را می دهیم

محمدرضا ورزي خاطرنشان كرد: طبيعتا اين نوع كارها و همچنين كل كارهايي كه قصه‌شان در تاريخ مي‌گذرد، موافق و مخالفاني دارند و اين مساله اجتناب‌ناپذير است و ما تمام سعي‌مان را مي‌كنيم كه كار خودمان را انجام بدهيم، نه در حوزه مخالفان خيلي مخالف هستيم و نه بابت موافقان خيلي خوشحال هستيم؛ چراكه معتقديم بايد كارمان را انجام بدهيم و اين كار بايد در مسير درست انجام شود.

شايد «معماي شاه» به مذاق يك عده سازگار نباشد و عده‌اي تعلق خاطري به رژيم گذشته داشته باشند، بالاخره نمي‌شود همه را راضي نگه داشت ولي مي‌توانم به جرأت بگويم كه به ياري خدا ما اكثريت را خواهيم داشت و آنچه بايد انجام مي‌داديم را انجام داديم.

همچنين يكي ديگر از كارهايي كه بايد در «معماي شاه» انجام مي‌داديم اين است كه ما به مستندات تاريخي مومن باشيم و بوده‌ايم.

ما كاملا اين فضا را قائل هستيم كه اين وفاداري را رعايت كنيم. او ادامه داد: در سريال «معماي شاه» آقاي دكتر حقاني، مشاور پژوهشي ما بودند و ما را در اين زمينه همراهي كردند.

همچنين ما ۵۶۰۰ نسخه سند در اين كار را رصد كرديم و ۱۵۰ عنوان كتاب پيش‌نويسي شده است كه به نظرم نمي‌توان به سادگي از آنها عبور كرد و بگويند تاريخ تحريف شده است و خلاف واقعيت بوده است.

بنابراين نمي‌شود به راحتي به روي زحمات يك عده آدم خط بطلان كشيد. به هر حال ما آمادگي كامل را داريم كه پاسخ بدهيم و قطعا هم موافقان و مخالفاني در كارمان خواهيم داشت ولي من اين پروژه را به ملت شريف ايران تقديم مي‌كنم و براي من عموم ملت مهم هستند؛ چراكه خدمتگزار مردم شريف ايران هستيم.

نویسنده «معمای شاه»: جواب منتقدان را می دهیم

ورزي سپس درباره اينكه آنتن تلويزيون پس از سريال «كلاه پهلوي» براي مدتي از سريال‌هاي تاريخي الف ويژه خالي شد و اين مساله باعث تشنگي مخاطبان شد، در پاسخ به اينكه در سريال «معماي شاه» چقدر فرصت ديده شدن وجود دارد؟ اظهار كرد: بعد از سريال «كلاه پهلوي» باكس جمعه‌ شب‌ها پوششي براي كار الف ويژه نداشته است، البته طي اين مدت كارهاي تكراري به روي آنتن مي‌رفت ولي ما كار جديدي نداشتيم.

سريال «معماي شاه» مي‌تواند مدت طولاني آنتن تلويزيون را پوشش‌دهي كند و اميدواريم كه در حوزه تاريخ معاصر ايران، بتواند براي جامعه مفيد واقع شود. كارگردان «معماي شاه» در ادامه درباره انتخاب بازيگر نقش آيت‌ا... بروجردي در سريالش اعلام كرد كه هنوز براي انتخاب اين بازيگر به قرارداد قطعي نرسيده‌اند و مشخص نيست كه چه كسي را براي ايفاي اين نقش انتخاب كنند.

وي همچنين درباره حضور داريوش ارجمند در «معماي شاه» و گفت‌وگويي كه پيش از اين مبني بر نادرست خواندن حضورش در اين پروژه و ايفاي نقش آيت‌ا... بروجردي اعلام كرده بود، توضيح داد: حدود يك ماه پيش با آقاي ارجمند براي حضورش در «معماي شاه» تلفني صحبت كردم و براي ايفاي نقش آيت‌ا... بروجردي به يك توافق اوليه رسيديم و قرار شد بعد از اينكه متن بخش آيت‌ا... بروجردي كامل شد، ايشان متن را مطالعه كنند اما نمي‌دانم بر چه اساسي اين مصاحبه را انجام داد و اعلام كرد كه از هيچ چيز اطلاعي ندارد.

ورزي در بخشي ديگر از گفته‌هايش درباره اينكه چقدر از تصويربرداري سريال «معماي شاه» باقي مانده است و لوكيشن‌هاي بعدي اين سريال تاريخي چه مكان‌هايي است؟ اعلام كرد: حدود ۲۵ درصد از تصويربرداري اين مجموعه باقي مانده است.

نویسنده «معمای شاه»: جواب منتقدان را می دهیم

فكر مي‌كنم نهايتا تا ۹ ماه آينده كل كارمان را در اين پروژه به پايان برسانيم. داستان «معماي شاه» بيشتر در شهرك سينمايي غزالي مي‌گذرد اما لوكيشن‌هاي ديگري همچون مدرسه عالي شهيد مطهري (سپهسالار سابق)، زندان قصر و بندر نوشهر در كار داريم.

لوكيشن نوفل‌لوشاتو را هم قرار است بسازيم و قرار نيست به پاريس برويم. همچنين ممكن است توافقاتي هم انجام شود كه بتوانيم در يكي از محوطه‌هاي حرم مطهر امام خميني (ره) دكوري بسازيم و فعلا مذاكرات اوليه را با موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام (ره) انجام داده‌ايم اما هنوز به قطعيت نرسيده است.

ما در كل لوكيشن‌هاي زيادي در اين سريال داريم اما بيشتر كار در شهرك سينمايي غزالي بازسازي شده است.

كارگردان سريال‌هاي «تبريز در مه»، «سال‌هاي مشروطه» و «عمارت فرنگي» در پاسخ به اينكه آيا در طول ساخت «معماي شاه» مشكلي براي توليد نداشته‌اند و اينكه صداوسيما چقدر با اين پروژه همكاري كرده است؟ بيان كرد: سازمان صداوسيما از رئيس محترم سازمان گرفته تا معاونت محترم سيما كه من واقعا از آنها تشكر مي‌كنم، واقعا همت بالايي داشتند و تا به حال هم با ما همراه بودند.

واقعا در شرايط سختي كه ما مي‌دانيم و اذعان داريم كه وجود دارد، ‌لحظه‌اي ما را تنها نگذاشتند و ما هم در مقابل تمام تلاش‌مان را كرديم تا يك كار ماندگار ارائه دهيم.

ورزي سپس در پيامي خطاب به بينندگان سريال «معماي شاه» گفت: با تمام وجودم و با وضوح قلبم «معماي شاه» كه اثر چندين سال زحمت خودم و همكاران عزيزم است را به ملت شريف ايران تقديم مي‌كنم و اميدوارم كه خوششان بيايد و دعا مي‌كنم كه كار مورد پسندشان واقع شود. ما هر چه داريم از مردم است و هرچه كه هستيم صدقه سر مردم عزيزمان است.

اكنون هر تلاشي هم كه مي‌كنيم به خاطر ملت شريف ايران است؛ بنابراين من «معماي شاه» را به مردم عزيزمان هديه مي‌كنم و اميدوارم كه مورد توجه منتقدان قرار بگيرد و خواص هم از اين مجموعه خوششان بيايد.

نویسنده «معمای شاه»: جواب منتقدان را می دهیم

كارگردان و نويسنده سريال الف ويژه «معماي شاه» در بخش انتهايي گفت‌وگوي خود با ايسنا درباره يك ساله شدن رياست سازمان صداوسيما و اينكه اين مدت چطور گذشت؟ اظهار كرد: مسلما اداره‌كردن سازماني مثل صداوسيما بسيار دشوار است.

آقاي دكتر سرافراز قبل از تصدي رياست سازمان صداوسيما در فضاي مديريتي‌اش نشان داد كه در اين فضا تبحر، شناخت و تسلط دارد و من اعتقادم بر اين است كه ايشان در طول اين يك سال خيلي فضاي سازمان صداوسيما را به سمت بهبودي بودجه پيش برد.

من هم به عنوان كسي كه توليد مي‌كنم و در جريان مشكلات سازمان و در عين حال محاسن سازمان صدا و‌سيما هستم مي‌توانم به جرأت بگويم طي اين يك سالي كه گذشت سازمان صداوسيما به يك بالانس و تعادلي دست پيدا كرد كه محصولش را مي‌توانيم سال آينده برداشت كنيم.

ورزي در تكميل صحبت‌هايش تصريح كرد: بنابراين اينكه بخواهيم سريع قضاوت كنيم و بگوييم در يك سالي كه گذشت بايد بهترين اتفاقات در سازمان صداوسيما افتاده باشد، بي‌انصافي و تصور اشتباهي است.

بنظرم تا همين حالا هم كه ايشان موفق شدند فضاي صدا‌و‌سيما را به يك آرامش نسبي نزديك كنند، جاي خوشحالي دارد. به هر حال چيزي كه در چارت جديد سازمان صداوسيما ديده مي‌شود خيلي حرفه‌اي و موثر است و در برداشت محصولات قطع به يقين اتفاق خوبي خواهد افتاد.

هنوز فصل برداشت محصول نيست و فقط موقع كاشت است. سريال تاريخي «معماي شاه» به تهيه‌كنندگي علي لدني و كارگرداني و نويسندگي محمدرضا ورزي هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبكه اول پخش مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      معمای شاه واقعا عالیه آقای ورزی خسته نباشی حسین نورعلی نقش شاه روخوب ایفاکردن آقای نورعلی عزیزم هنرمند محبوبم موفق باشید

    • بدون نام

      اقای نویسنده واقعا نمدونم چی بگم......کلاه خودترو قاضی کن

    • بدون نام

      سریال مزخرفیه

    • صابر

      با ساخت این سریال به اصطلاح تاریخی باعث شدند پادشاهان پهلوی محبوبتر از گذشته شوند.اثرش کاملا معکوس بود....!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج