۲۷۱۶۸۴
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

معرفی پهپاد جدید کالا رسان آمازون +عکس

در انتهای سال ۲۰۱۳ آمازون اعلام کرد که پهپادهایی را تحت عنوان پروژه Prime Air به خدمت خود خواهد گرفت تا کالاهای مورد نیاز کاربران را در کمتر از ۳۰ دقیقه به دست آنها برساند.

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: در انتهای سال ۲۰۱۳ آمازون اعلام کرد که پهپادهایی را تحت عنوان پروژه Prime Air به خدمت خود خواهد گرفت تا کالاهای مورد نیاز کاربران را در کمتر از ۳۰ دقیقه به دست آنها برساند.

امروز این شرکت یک نسل جدید از همین پهپادها را برای اولین بار در یک آگهی تلویزیونی با حضور «جرمی کلارکسون» به نمایش کشید و در مورد نحوه کارکرد آنها توضیحات مختصری ارائه نمود.

معرفی پهپاد جدید کالا رسان آمازون +عکس

در آگهی تلویزیونی جدید، نسل تازه درون های Prime Air به نمایش کشیده می شود که از نمونه های قبلی ظاهری بزرگتر دارد. در واقع طراحی این درون با آنچه پیش از این به نمایش کشیده بود مشمول تفاوت های اساسی گشته است.

در پهپاد جدید، دو سیستم پروانه چرخنده برای پرواز وجود دارد. اول پروانه ای عمودی که باعث می شود پهپادی که در تصویر مشاهده می کنید از روی زمین برخیزد و سپس یک پروانه چرخنده افقی که باعث می گردد پهپاد به جلو رانده شود. سیستم دو پروانه ای منجر می شود تا پهپاد یاد شده مسافت های طولانی را با امنیتی بیشتر طی نماید.

البته این تنها پهپادی نیست که شرکت آمازون در حال توسعه اش است. سخنگوی کمپانی مورد بحث خبر می دهد: «این تنها یکی از چندین نمونه اولیه پهپادهایی است که تا کنون آنها را توسعه داده ایم.» جرمی کلارکسون هم در میان صحبت هایش در آگهی تلویزیونی می گوید:‌ «با گذشت زمان، شاهد نمونه های مختلفی در خانواده پهپادهای آمازون خواهیم بود.»

در آگهی یاد شده که می توانید آن را در پایان همین نوشته تماشا کنید، قسمتی از سوی خود کاربر به عنوان محل فرود پهپاد در نظر گرفته می شود و بر اساس مکان کوچکی که کاربر برای فرود انتخاب کرده، پهپاد راه خود را یافته، فرود آمده، بسته را در همان قسمت رها می کند و سپس بازمی گردد.

شرکت مورد بحث خبر می دهد که همین پهپاد قادر است مسافت های بین ۱۶ الی ۳۲ کیلومتر را با بسته هایی به وزن ۲.۲ کیلوگرم طی کند. این در حالیست که سنسورهایی در آن نیز به کار رفته تا با اجسام دیگری که در حال پرواز هستند برخورد نکند. همین موضوع باعث می گردد تا پهپادها به شکل تصادفی با هم برخوردی نداشته باشند که در آینده ای نزدیک تبدیل به موضوعی بسیار مهم خواهد شد.



آمازون خبر می دهد که تمام پروسه از زمان ثبت سفارش تا تحویل کالا نهایتا ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید. همانگونه که ذکر کردیم آمازون برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ چنین طراحی را مطرح کرد و از آن زمان به توسعه پهپادهای مختلف پرداخته است اما هنوز سیستم تحویل کالا توسط درون ها به شکل رسمی شروع نشده چرا که پس از نهایی سازی آنها توسط آمازون، نوبت به دریافت مجوزهای لازم از سازمان هوایی ایالات متحده خواهد رسید. اما در هر صورت، می توان گفت که در آینده ای نه چندان دور، دیدن پهپادهای کالا-رسان در آسمان همانند مشاهده یک کامیون در جاده ساده و معمولی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف نداره اما من فکر میکنم در اینده اگر زیاد بشه باید به فکر یه محافظ هم باشیم مبادا بیفتن رو سرمون
      کبوتر که نیستن ! که رانندگی بلد باشن ولی خیلی خوبه
      من از الان فرودگاهشو تو خونم میسازم تا یکی شکار کنم البته بعد از اینکه یه بانک رو خالی کرد

    • بدون نام

      اونا کجان و ما کجا. تفاوت اندیشه تا کجااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج