۲۷۱۹۱
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

استادان کودتا در پرسپولیس

همین سال گذشته بود که استیلی بالاخره به آرزویش رسید و به شکلی عجیب جای دایی را روی نیمکت پرسپولیس گرفت البته به هیچ عنوان عاقبت به خیر نشد و بعد از باخت های پی در پی به استقلال در دربی پایتخت از پرسپولیس اخراج شد.

استادان کودتا در پرسپولیس

تماشا: گفته می شود حمید درخشان دستیار مانوئل خوزه خواهد شد اما سرمربی سابق شاهین بوشهر با وجود تمایل و اعلام آمادگی اش می گوید هنوز هیچ چیز مشخص نیست. باید دید در صورت انتخاب درخشان به عنوان دستیار خوزه، حمید می تواند کمک حال مانوئل باشد یا ...

حمید درخشان اعلام آمادگی کرده در فصل جدید به عنوان دستیار مربی خارجی پرسپولیس فعالیت کند. بسیار عجیب است. او پس از سال ها سرمربیگری در تیم های مختلف لیگ برتری حاضر شده نفر دوم نیمکت تیمی شود که خودش مدعی است زمان سرمربیگری اش در آن تیم فرا رسیده.

درخشان که پیش تر بارها مستقیم و غیرمستقیم از رویانیان خواسته بود برای نیمکت پرسپولیس او را مد نظر داشته باشد، پس از ناامید شدن از سرمربیگری حاضر شده به عنوان کمک مربی روی نیمکت بنشیند. در این مطلب به سابقه دستیارانی اشاره شده است که سودای نفر اول شدن در سر می پروراندند و در نهایت با کنار زدن نفر اول به مراد خود رسیدند و چند صباحی سرمربی پرسپولیس شدند هر چند نه روی سکوها محبوب بودند و نه در زمین نتیجه مطلوب گرفتند. شاید «زیر آب زنی» واژه خوبی نباشد اما این کلمه می تواند به خوبی تخصص اصلی مربیان در سایه را مشخص کند.

استادان کودتا در پرسپولیس

حمید استیلی

حمید استیلی بعد از خداحافظی از دنیای بازیگری عزمش را جزم کرد تا روزی نفر اول کادر فنی پرسپولیس شود. او بلافاصله به کلاس مربیگری رفت و مدرک های مربیگری را یکی پس از دیگری گرفت تا برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس کوچک ترین مشکلی نداشته باشد.

البته این مدارک برای استیلی جوان کافی نبود چرا که نیمکت پرسپولیس جای مربیان بزرگ و باتجربه بود. استیلی که این موضوع را متوجه شده بود تصمیم گرفت کارش را از دستیاری شروع کند. حمید همانطور که توسط علی پروین به تیم ملی و سپس پرسپولیس رفت، مربیگری را هم زیر نظر سلان آغاز کرد! در سال ۸۴! و زیر سایه سلطان و در کنار راینر سوبل آلمانی در کادر فنی پرسپولیس جای گرفت و خیلی زود از دوران بازیگری وارد دنیای مربیگری شد.

بسیاری بر این باورند که حمید مزد و پاداش وفاداری به سلطان را گرفت! استیلی در مصاحبه های خود هم همواره علی پروین و حمید درخشان را الگوی فنی خود معرفی می کرد. با توجه به شناختی که از استیلی وجود داشت همه پیش بینی می کردند او یک دستیار بدون حاشیه و ایده آل برای سوبل باشد اما او خیلی زود در لیگ چهارم با سوبل به مشکل خورد.

او در طول فصل بارها و بارها با سوبل به اختلاف خورد اما به خاطر سلطان این مسائل را چندان رسانه ای نکرد. آن زمان از طرف نزدیکان سوبل عنوان می شد استیلی به دنبال تخریب او است تا سرمربی پرسپولیس شود. البته اهالی فوتبال با توجه به اخلاق پرسپولیس استیلی این مسئله را باور نمی کردند.

استادان کودتا در پرسپولیس

با هر شرایطی بود آن فصل گذشت و مربی در ظاهر آرام پرسپولیس دستیار دنیزلی شد. کار این مربی بزرگ ترکیه ای هم با استیلی به جایی رسید که سرانجام او حکم به اخراج حمید داد! دنیزلی هم اتهاماتی را متوجه دستیار خود می کرد که پیش از این سوبل مدعی آنها شده بود.

استیلی بعد از این مدتی از فوتبال دور بود تا اینکه در لیگ هفتم حرفه ای با آمدن دوست قدیمی و ۲۰ ساله حمید یعنی حبیب کاشانی، او دوباره به عنوان مربی به پرسپولیس برگشت. آنطور که خود استیلی ادعا و البته کاشانی هم تایید می کند، قرار بود افشین قطبی دستیار و حمید سرمربی شود. لیست خرید و جمع و جور کردن نفرات و تمرینات آماده سازی پیش از فصل هم توسط استیلی صورت گرفت اما به دلایلی ورق بازی برگشت و قطبی سرمربی و استیلی مربی شد.

در طول فصل هم رابطه این دو نفر بسیار بد و پرتنش بود. در آخر کار هم حمید مدعی شد این او بود که پرسپولیس را قهرمان کرده، نه قطبی! جالب اینکه قطبی هم مثل سوبل و دنیزلی اتهاماتی را به استیلی وارد کرد و از چشم داشتن او به نیمکت سرمربیگری پرسپولیس سخن گفت.

در لیگ هفتم حرفه ای افشین قطبی مدعی بود باندی علیه او شکل گرفته است. باندی که رئیس آن استیلی و شیث رضایی، نیکبخت وحدی، عباس آقایی و محمدرضا مامانی اعضای آن معرفی شدند. از برخی رفتار و گفتار این نفرات هم مشخص بود که اصلا رابطه دوستانه ای با قطبی ندارند. مثلا عباس آقایی وقتی گل می زد در آغوش استیلی جا می گرفت و به قطبی بی محلی می کرد!

در پایان لیگ هفتم هم از این جمع تنها نیکبخت واحدی با قطبی ماندنی شد و چهار نفر دیگر پرسپولیس را ترک کردند! با این اتفاق دیگر همه متوجه شده بودند استیلی در پرسپولیس هدفی جز رسیدن به نیمکت سرمربیگری ندارد. او با رفتن قطبی تا آستانه گرفتن حکم سرمربیگری هم پیش رفت اما تغییر و تحولات مدیریتی مانع این امر شد.

همین سال گذشته بود که استیلی بالاخره به آرزویش رسید و به شکلی عجیب جای دایی را روی نیمکت پرسپولیس گرفت البته به هیچ عنوان عاقبت به خیر نشد و بعد از باخت های پی در پی به استقلال در دربی پایتخت از پرسپولیس اخراج شد.

افشین پیروانی

پیروانی هم یکی دیگر از نفراتی بود که با هدف رسیدن به سرمربیگری پرسپولیس قبول کرد در این تیم دستیاری کند. در ابتدا لیگ هشتم کمتر پرسپولیسی حاضر بود زیر نظر قطبی کار کند اما پیروانی خیلی راحت این مسئله را قبول کرد و دستیار قطبی شد.

استادان کودتا در پرسپولیس

برخلاف استیلی، پیروانی خیلی زود به هدفش رسید و پیش از پایان نیم فصل اول با رفتن قطبی، به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. او با پرسپولیس نتایج بدی نگرفت اما با فشار هواداران از سمتش کنار رفت. هواداران پرسپولیس این مربی را با وجود نتایج خوبش قبول نداشتند و تحت هر شرایطی علیه او شعار می دادند.

جالب اینکه پیروانی در پایان همان فصل دوباره به سمت دستیاری برگشت و کمک نلو وینگادا پرتغالی شد. پیروانی در لیگ دهم همچنین روندی را طی کرد. او در استیل آذین ابتدا دستیار تومباکوویچ بود و بعد از اخراج او سرمربی تیم هدایتی شد اما بعد از ناکامی های پی در پی به طور کلی از فوتبال کنار رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      اگر طرفداران پرسپولیس کثافت کاریهای پروین و استیلی را بفهمند در طی 10 ساله گذشته آنها را تکه تکه خواهند کرد.
      استیلی نوکر پروینه.

      پاسخ ها

      • فاران

        مجید دلبندم ناراحت نشو
        من موندم شما تو ده دقیقه با ده نفر چه جوری سه تا خوردید
        نمی خوام بگم شش تایی
        همین سه تا گل چه جوری شد ؟؟؟؟؟

      • mostafayoung

        فاران دمت گرم خیلی حال کردم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج