۲۷۲۱۹
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

مطهری: با اين فيلم ها نياز به فارسی ۱ نداریم

مطهري با اشاره به فيلم هايي مانند شبانه روز،‌ انتهاي خيابان هشتم و آتشكار، صراحتا گفت كه با اين فيلم ها ديگر نيازي به «فارسي۱» به عنوان مروج روابط آزاد جنسي زنان شوهر دار نيست.

خبرآنلاین: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در کشور آن را با نگاه خاص دولت در برخورد با مسائل فرهنگی مرتبط دانست.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در جریان بررسی موضوع عفاف و حجاب در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت اظهار داشت: «دولت نگاه خاصی در برخورد با مسائل فرهنگی دارد که سیاست‌گذاری آن توسط آقای مشایی انجام می‌شود که او هم از حمایت رییس‌جمهور برخوردار است این در حالی است که وزیر باید تابع اسلام باشد نه نظر آقای مشایی.»

وی افزود: «دولت در برخی موارد سیاست‌های خلاف نظر مراجع و سیاست‌های کلی نظام دارد و در واقع مهم‌ترین مشکل بی‌اعتقادی دولت به وظیفه نظارت موثر در امور فرهنگی است. این یک مشکل اساسی در کشور است که رییس‌جمهور خیال می‌کند با اتکای به آرای مردم می‌تواند سیاست‌های خود را اجرا کند، در حالی که رییس‌جمهور مجری سیاست‌های کلی نظام است هرچند خودش مخالف باشد.»

این عضو کمیسیون فرهنگی با انتقاد از اکران برخی فیلم‌های سینمایی در سطح کشور یادآور شد: «در فیلم «شبانه‌روز» آن‌قدر خیانت در هم تنیده شده که معلوم نیست پدر فرزند زن باردار کیست؟ یا فیلم «انتهای خیابان هشتم» به گونه‌ای است که مخاطب به خشم می‌آید، چه نیازی به ساخت این فیلم‌ها وجود دارد؟ با وجود این فیلم ها نیازی به وجود شبکه فارسی‌۱ که مروج روابط آزاد جنسی میان زنان شوهردار و غیره بوده نیست.»

وی با انتقاد از وزارت ارشاد به خاطر تصویب برخی فیلمنامه‌ها خاطرنشان کرد: «در مورد برخی فیلم‌ها بعد از ساخت گفته می‌شود چون هزینه سنگینی شده، مجبوریم مجوز دهیم که مخارج آن تامین شود، مثل فیلم «عصر جمعه» و «آتشکار» که در مورد فیلم «آتشکار» همه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم به آن رای منفی دادند و قرار بود اکران نشود و یا در صورت اکران تبلیغ تلویزیونی نشود که هم اکران شد و هم برای آن تبلیغ تلویزیونی صورت گرفت.

علی مطهری در ادامه از بی‌حجابی و بدحجابی برخی در اختتامیه جشنواره فجر انتقاد کرد و گفت: «هنرمندان برنده با هر ظاهری که مایل باشند در صحنه حاضر می‌شوند و وزیر و سایر مقامات وزارت ارشاد به بدحجابی و بی‌حجابی در آن رسمیت می‌بخشند.»

این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به رواج استفاده از کلمات لاتین در سطح جامعه خاطرنشان کرد: «از جمله اینها رواج استفاده از کلمه sale در تابلوی برخی از فروشگاه‌هابه جای حراج است که نشانه خودباختگی نسبت به فرهنگ غربی است و وزارت ارشاد وظیفه دارد از این مساله جلوگیری کند.»

وی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با بدحجابی از سوی نیروی انتظامی اصل این طرح را اقدامی درست عنوان کرد و ضمن تشکر از نیروی انتظامی و سردار احمدی‌مقدم نحوه اجرای این طرح را بسیار مهم توصیف کرد و گفت اجرای این طرح نباید با طرح‌های امنیتی مخلوط شود.

علی مطهری در پایان از فرمانده نیروی انتظامی سئوال کرد که استقرار نیروهای ویژه در خروجی اتوبان‌ها به اجرای طرح امنیت اخلاقی مربوط است یا خیر؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 120

      کسی فهمید آخر فیلم (انتهاي خيابان هشتم ) چی شد؟!!!
      مثل خیلی دیگه از فیلم های ایرانی آخرشو ماستمالی کردن!!

    • Sanaz

      نمیدونم نظرم رو ادیت میکنین یا نه !
      ولی نوشتن ُsale چه ربطی به این فیلم های فارسی 1 داره آخه !؟؟

      من نمیخوام طرفداری کسی رو بکنم ولی هر کی بخواد نگاه میکنه هر کی هم بخواد میتونه نبینه .

      پاسخ ها

      • Sanaz

        خوشم میاد بلدین چی کار کنین !
        میدونستم ویرایش میدین . با این که چیز خاصی نگفته بودم .

      • saeed

        أخه خانم محترم اين چه نظريه كه شما ميدين يعني موسي به دين خودش عيسي به دين خودش پس چرا این همه انبیاء اومدن ما این همه شهید دادیم و وو
        بيايم علاقه حرف بؤنيم و نظر بديم

      • Sanaz

        فکر نکنم حرفتون ربطی داشته باشه .

    • عسل

      من که از فازسی 1 متنفرم. یه مشت فیلم مزخرف که هیچ چیزی برای گفتن نداره مضمون همشون عین همه . اما خدائیش منم تعجب کردم چه جوری به آتشکار مجوز پخش دادن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج