۲۷۲۵۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

علامت مثبت خروج از رکود دربازار کار

افزایش تعداد شاغلان علامت خوبی برای خروج از رکود در بازار کار است.

خبرگزاری ایرنا: افزایش تعداد شاغلان علامت خوبی برای خروج از رکود در بازار کار است.

معاون مرکز آمار ایران گفت: جمعیت فعال کشور در تابستان سال ۹۳ برابر با ۲۳میلیون و ۷۰۰هزار نفر بود که در تابستان امسال به ۲۵میلیون و ۱۳۹هزار نفر رسیده است.این افزایش نشان می دهد بازار کار ایران بتدریج در حال خروج از رکود است.

علیرضا زاهدیان افزود: نرخ بیکاری از تابستان ۹۳تا تابستان ۹۴ از۹.۵درصد به ۱۰.۹درصد افزایش یافته است اما این افزایش در حالی است که به تعداد شاغلان کشور بیش از ۹۰۰هزار نفر افزوده شده است.

وی با اشاره به تعداد شاغلان کشور طی دو تابستان یادآور شد: افزایش تعداد شاغلان علامت خوبی برای خروج از رکود در بازار کار است.

تعداد شاغلان در سه بخش مهم اقتصادی(کشاورزی، صنعت و خدمات) در تابستان سال گذشته ۲۱ میلیون و ۴۹۸هزار و ۱۳ نفر بوده است که در تابستان امسال، به ۲۲میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده؛ به عبارتی تعداد شاغلان بیش از ۹۰۳ هزار نفر اضافه شده است.

زاهدیان همچنین به نرخ مشارکت اقتصادی اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان طی فصل تابستان در سال های یاد شده از ۱۱.۷به ۱۳.۸درصد رسیده است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی مردان هم از ۶۲.۷درصد به ۶۴.۲درصد رسیده است.

به گفته معاون مرکز آمار ایران، افزایش تعداد شاغلان و همچنین بالا رفتن نرخ مشارکت اقتصادی نشانه های خوبی برای بازار کار ایران است.

زاهدیان یادآور شد: نباید فراموش کنیم فارغ التحصیلانی که امروز وارد بازار کار می شوند چهار سال پیش وارد دانشگاه شده اند و به عبارتی می توان آنها را بیکاری تاخیری دانست.

وی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد شاغلان در کشور افزایش یافت و نرخ مشارکت اقتصادی بیشتر شده است که همه اینها علائم رونق تدریجی بازار کار است.

وی با اشاره به اینکه چرا هنوزخانواده ها احساس می کنند که شرایط بازار کار مناسب نیست،توضیح داد: این نتیجه گیری به این علت است که آنها بیشتر با بیکاری جوانان سرو کار دارند و نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله۲۳.۴ درصد است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به افزایش تقاضای کار زنان تحصیلکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج