۲۷۳۳۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مایکروسافت از اپل سبقت گرفت

اگرچه در طی ماه های اخیر، علاقه‌مندان به محصولات هوشمند تمایل چندانی برای خرید تبلت از خود نشان ندادند و فروش تبلت در سراسر جهان با شیبی نزولی همراه بوده است، اما در میان شرکت های تولیدکننده، کمپانی اپل توانسته بود با تبلت های سری آیپد خود بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

وبسایت تک شات: اگرچه در طی ماه های اخیر، علاقه‌مندان به محصولات هوشمند تمایل چندانی برای خرید تبلت از خود نشان ندادند و فروش تبلت در سراسر جهان با شیبی نزولی همراه بوده است، اما در میان شرکت های تولیدکننده، کمپانی اپل توانسته بود با تبلت های سری آیپد خود بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

فرمانروایی اپل بر بازار تبلت ها به قدری محسوس بود که این شرکت توانسته بود در آغازین سال های عرضه، چیزی حدود ۹۵ درصد از بازار را در دست بگیرد. اما طولی نکشید که تبلت های اندرویدی با ورود خود به بازار، فروش دستگاه های مبتنی بر iOS اپل را تحت الشعاع قرار داده و سهم قابل توجهی از فروش تبلت ها را از آن خود کردند.

روند نزولی فروش تبلت ها به گونه ای بود که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، سهم آیپدها از بازار به زیر ۴۰ درصد رسید و شش ماهه بعد نیز این رقم به زیر ۳۰ درصد رسید که تبلت های ارزان قیمت اندرویدی بیشترین نقش را در این افت فروش ایفا کرده بودند.

همچنین، نباید از تبلت های سری سرفیس مایکروسافت نیز که در سال های اخیر با استقبال خوبی از سوی خریداران همراه بوده اند، غافل شد. به طور مثال سرفیس ۳ به چنان محبوبیتی در میان کاربران دست یافت که مجله تایم آن را به عنوان یکی از ۲۵ دستاورد برتر در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت Winbeta، در ماه اکتبر، آمار فروش آنلاین تبلت های کمپانی مایکروسافت در ایالات متحده در مقایسه با فروش سایر شرکت های تولیدکننده در این بازه زمانی، پیشی گرفت.

سهم مایکروسافت از فروش آنلاین تبلت در بازار به ۴۵ درصد رسید و این در حالیست که اپل با افتی محسوس، تنها ۱۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. در این بین، کمپانی آمازون نیز با افزایش فروش دوبرابری، میزان سهم خود را از ۵ درصد به ۱۰ درصد رساند.

مایکروسافت از اپل سبقت گرفت مایکروسافت از اپل سبقت گرفت

همچنین، گزارش ها حاکی از این است که ردموندی‌ها تبلت های گران قیمت تری را با میانگین قیمت ۸۴۴ دلار فروخته اند و این در حالیست که میانگین قیمت برای آیپد اپل ۳۹۲ دلاری عنوان شده است.

اگرچه مایکروسافت توانست در ماه اکتبر بالاتر از اپل در جدول فروش تبلت ها بیایستد اما عملکرد شرکت ها در طی ۱۲ ماه اخیر نشان می دهد که شرکت اپل با کسب ۳۴ درصد از سهم بازار همچنان در صدر این رده بندی جای گرفته و پس از آن شرکت های مایکروسافت و آمازون نیز به ترتیب با سهم ۱۷ و ۱۱ درصدی بازار در رده های دوم و سوم قرار دارند.

اگر مایکروسافت همانند ماه اکتبر به یکه تازی خود در عرصه فروش آنلاین تبلت ها ادامه دهد، بی تردید شاهد تغییراتی اساسی در میزان سهم فروش تبلت ها در بازار ایالات متحده خواهیم بود.

مایکروسافت از اپل سبقت گرفت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج