۲۷۳۵۸۸
۲۱ نظر
۵۴۰۵
۲۱ نظر
۵۴۰۵
پ

زنان با مردان برابر نیستند؛ حتی در آمریکا

اگر می خواهید به پایان نابرابری جنسیتی در هر جامعه ای کمک کنید، متن زیر را بخوانید که نابرابری ها و بی عدالتی های عمده حاکم در میان زنان و مردان ایالات متحده آمریکا را برایتان به اختصار توضیح می دهد.

هفته نامه آسیا - ترجمه رعنا اشرفی: فرهنگ ما در چند دهه گذشته گام های بلندی به سوی برابری جنسیتی برداشته است. زنان پس از مبارزات سرسختانه ای که با چنگ و دندان برای ارتقای حقوق اساسی انجام دادند (مانند حق رأی و حق کار)، هم اکنون در حال تلاش برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به برابری با حقوق مردان هستند.

با این حال، ترازوی عدالت و برابری حقوق زن و مرد هنوز هم به درستی برقرار نشده است. اگر می خواهید به پایان نابرابری جنسیتی در هر جامعه ای کمک کنید، متن زیر را بخوانید که نابرابری ها و بی عدالتی های عمده حاکم در میان زنان و مردان ایالات متحده آمریکا را برایتان به اختصار توضیح می دهد.

زنان با مردان برابر نیستند؛ حتی در آمریکا

تفاوت میزان حقوق

اکثر مردم آمریکا برآورد دقیقی از این مسئله دارند و می دانند که زنان نسبت به مردان درآمد کمتری دارند (به عنوان میانگین ملی، ۷۹ درصد). این واقعیت که تفاوت دستمزد به رغم تبلیغات فراوان همچنان پابرجاست، به طرز حیرت آوری برای زنان سراسر این کشور، خصوصا زنان رنگین پوستی که حتی این تفاوت حقوق برای آنها بارزتر است، مأیوس کننده است.

کارشناسان اظهارنظر می کنند حدود ۶۰ درصد از تفاوت دستمزد موجود در این کشور مربوط به عوامل اجتماعی و فرهنگی غیرقابل توضیح (یعنی تبعیض جنسیتی) است. خوشبختانه، تفاوت دستمزد همراه با افزایش میزان تحصیلات زنان، شروع کسب و کارهای خودشان و مبارزه علیه بی عدالتی نابربری حقوقی در حال کمتر شدن است.

تفاوت فاحش در کارها و وظایف روزانه

حتی اگر زنان در خارج از خانه و در انجام وظایف کاری شان هم دارای بالاترین سمت مدیریتی باشند، باز هم بسیاری از خانواده ها در امر خانه داری به آنها متکی هستند.

تازه ترین نتایج منتشر شده از بررسی های ملی در خصوص استفاده از زمان در آمریکا نشان می دهد زنان هنگام اوقات فراغت شان در مقایسه با مردان حدود ۲۰ درصد بیشتر از زمان شان را به انجام کارهایی مانند آشپزی، نظافت و خرید برای خانه اختصاص می دهند.

وظایف زنان در گذشته فقط مربوط به حوزه های داخل خانه بود اما رفته رفته هم بر حجم مسئولیت های آنها در خانه و هم خارج از خانه افزوده می شود.

هزینه اقلام مصرفی روزانه

زنان و مردان در طول روز لوازم مشابه زیادی مصرف می کنند: شامپو، جوراب، اسپری بدن، ژیلت و بسیاری موارد دیگر. متاسفانه، بر اساس مطالعات متعددی که در آمریکا انجام شده، لوازم مورد مصرف زنان مانند شوینده های بدن و عطرهای زنانه چندین دلار گران تر از همین اقلام برای مردان هستند. این بی عدالتی که غالبا «مالیات زن» یا «مالیات صورتی» نامیده می شود، حداقل از دهه ۹۰ میلادی در آمریکا وجود داشت و حتی تعداد کمی از زنان از وجود آن خبر دارند.

کسب و کارهای جدیدی که به دنبال تولید محصولات مورد استفاده برای زنان هستند، به منظور جلب و حفظ مشتریان شان باید راهی برای برطرف کردن معضل «مالیات صورتی» پیدا کنند.

زنان با مردان برابر نیستند؛ حتی در آمریکا

ازدیاد تعداد زنان قربانی

تقریبا شگفت انگیز و جالب است که زنان با وجود میزان قابل توجهی از خشونت و بدرفتاری که علیه آنها انجام می شود، به اندازه ای شجاع هستند که اقدام به انجام خطر بزرگی همچون بیرون رفتن از خانه می کنند. زنان به طرز چشمگیری بیشتر از مردان قربانی جنایت ها هستند و معمولا ماهیت این جنایات هم خصوصا مربوط به جنسیت آنهاست؛ به عنوان مثال:

تجاوز: تجاوز جنسی می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد اما امروزه بیش از ۱ نفر از هر ۵ زن آمریکایی تجربه این نوع تجاوز را داشته است. این در حالی است که این نرخ برای مردان ۱ نفر در میان ۷۱ نفر است.

خشونت خانگی: زنان در سنین ۱۵ تا ۴۴ سال بیشتر از سایر انواع بیماری ها یا حوادثی مانند سرطان، تصادف رانندگی، جنگ یا مالاریا در معرض تحمل خشونت در خانه شان هستند. تقریبا هر ۱ زن از میان ۵ زن آمریکایی در طول دوره زندگی اش توسط همسر یا والدینش در معرض خشونت خانگی قرار گرفته است.

قاچاق انسان: هر سال در سراسر جهان بیش از ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر ربوده یا فروخته می شوند که بیش از ۸۰ درصد این جمعیت را زنان و دخترانی تشکیل می دهند که به منظور برده داری جنسی قاچاق می شوند.

ایالات متحده آمریکا نیز از این آمار و ارقام مستثنی نیست. هر سال بیش از ۲۴۴ هزار کودک به خارج از مرزهای این کشور قاچاق می شوند.

تعقیب و پاییدن

تعقیب کردن ممکن است بعضا جالب یا حتی دوست داشتنی به نظر برسد اما ۱ نفر از میان هر ۷ زن آمریکایی می تواند تصدیق کند انجام این رفتار توسط همسر یا والدین سرگرم کننده و جالب نیست بلکه کاملا وحشتناک است.

حضور کمرنگ زنان در مناصب دولتی

زنان با اختصاص حدود ۲۰ درصد از کرسی های کنگره به خودشان، تاکنون در تاریخ آمریکا عملکرد خوبی داشتند اما با توجه به ساختار جمعیتی آمریکا که ۵۱ درصد جامعه را زنان تشکیل می دهند، وجود این تعداد زن در ساختمان کنگره ناگوار است. پس به همین دلیل تصویب قوانین غیردوستانه و خصمانه علیه زنان تعجب آور نیست.

زنان با مردان برابر نیستند؛ حتی در آمریکا

عدم تعادل در رسانه

با وجود اینکه زنان تشکیل دهنده نیمی از جمعیت کشور آمریکا هستند، حضور آنها در رسانه نیز کمرنگ است. زنان خبرنگار تقریبا یک سوم اخبار مربوط به مردان را منتشر می کنند و در زمینه های مردانه سنتی مانند ورزش و سیاست نیز کمتر خبررسانی می کنند.

زنان در بخش سرگرمی در رسانه ها درآمد کمتری دارند و حتی برای شکل دادن به شخصیت ها، تصاویر و تجسم سازی نیز فرصت های کمی دارند.

تعصبات ورزشی

قطعا افراد کمی از این موضوع اطلاع دارند که برنده بازی های مسابقات قهرمانی سال گذشته در رشته های ورزشی زنان چه کسی بود. زنان ورزشکار اغلب نسبت به همتایان مرد خود نادیده گرفته می شوند. حتی در ورزش های دانشگاهی یا در دوره دبیرستان که زنان باید تحت حمایت قانون عدم تبعیض جنسیتی قرار گیرند نیز بسیاری از دختران جوان مطلقا از انجام بازی های ورزشی منع شده اند.

قرار گرفتن اجتناب ناپذیر زنان در معرض فقر با توجه به تمام بی عدالتی های وضع شده در خصوص زنان، جای تعجب نیست که زنان در مقایسه با مردان بیشتر در معرض زندگی زیر خط فقر قرار دارند.

برآوردهای انجام شده در ایالات متحده آمریکا نشان می دهند از میان هر ۱۰ نفر بزرگسال فقیر، ۶ نفر آنها زن هستند که بسیاری از آنها به دلیل اینکه مادران مجرد و تنها هستند، مجبورند این سبک زندگی فقیرانه را بپذیرند. به علاوه، زنان سالخورده دو برابر بیشتر از مردان میانسال در فقر زندگی می کنند. این حقایق نشان می دهند که فقر در واقع مسئله زنان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهه

      از هر 5 زن 1 نفر مورد تجاوز قرار می گیره؟
      عجب امنیتی داره این کشور متمدن

    • منم

      اینارو نگین چی بگین

    • بدون نام

      یه جوری میگین که مثلا زن ها توی کنگره نیستن این فاجعه است. جناب فمینیست مهم این نیست که طرف حتما زن باشه، مهم اینکه لیاقت داشته باشه.
      کلا زن ها به دلیل فیزولوژی و احساساتی که دارن کمتر از مردها میتونن کار کنن و تمرکز داشته باشن (ظریفتر هستن و مشخصا زودتر خسته میشن). و همچنین خیلی از تصمیم ها رو نمیتونن بگیرن. مخصوصا تصمیم های حساس ( منظورم صرفا از روی احساسات هست نه کاردانی) این کاملا اثبات شده هست.
      از طرف دیگم مردها محدودیت دارن. مثلا کارهایی مثل اشپزی و کارهای خانه میتونه به دلیل حوصله سر بر بودن برای مرد کابوس باشه ولی زن ها علاقه بسیاری بهش دارن.
      به نظر من این چیزی نیست که قابل چشمپوشی باشه.

      پاسخ ها

      • خاطره111

        میتونه قابل چشمپوشی باشه بشرطی که در حد تبعیض و ظلم نباشه

    • hastia

      آقا ما خوبیم
      ما که اصلا تو کشورمون اصلا از اینا نداریم .

      پاسخ ها

      • خاطره111

        اره چون توی امریکا هم هست پس ما باید از این لحاظ اعتراضی نداشته باشیم ک هیچی باید متشکر مسئولین هم باشیم!!!
        تا حالا هر اقدام مثبت و هر پیشرفتی هم بوده وظییفشون بوده و منت نداره.

    • بدون نام

      کارای مدیریتی رو خانم ها بهتر انجام میدن این مشخصه!
      کارای یدی بیشتر دست آقایونه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      شما که میگی کارای مدیریتی!! فعلا که یه محیط زیستو دادن دست یه خانم !! کل محیط زیست با حیوونا دارن نابود میشن!!نتونسته از پس خلافکارا بر بیاد!!فهمیدی داریم نابود میشیم نابوددد!!

      پاسخ ها

      • خاطره111

        بقیه موارد خیلی بهتر این نبوده


        در ضمن اینکه میگن مدیریت خانم ها بهتره یچیز کلیه و برعکسش هم همیشه میتونه وجود داشته باشه.

    • ناشناس

      یه جوری حرف میزنی انگار بهت ت شده

    • ناشناس

      یه جوری حرف میزنی انگار بهت ت شده

    • بدون نام

      واقعا اونایی که دم از وضعیت خوب حقوق زن در ایران میزنن ، از نظر عقلی و بهره هوشی کاملا نابود هستن. من کاری به هیچ جای دنیا ندارم. توی ایران مرد هم حق درست و حسابی نداره، چه برسه به زن. دلتون خوشه فرهنگ دارین !؟؟؟؟
      ....

    • ناشناس

      زنهای زیادی دنبال برابری با مردها هستن ، هم وقتشونو تلف میکنن هم خودشونو اذیت میکنن، زن ومرد فقط در انسان بودن یکسان هستند اما در سطح توانایی از هر نظر، چه جسمی چه فکری با تفاوت بسیار فاحشی مردان برتر هستند، یه نگاه به امارهای مخترعین، دانشمندان، مکتشفین، ورزشکاران، هنرمندان، سیاسیون و...بندازید به راحتی متوجه ناتوانی صریح خانما در برابر مردان میشید، ما مردها هیجوقت دلمون نمیخواد این برتری رو بر سرزنها بکوبیم ولی وقتی میبینیم زنها ادعاهای واهی و پوچ دارن و فکر میکنن واقعا میتونن با مردها برابری کنن ناچار میشیم جوابشونو بدیم، جالبه یه عده از زنها خودشونو برتر از مردها هم میدونن درحالیکه نمیتونن یه سوسک رو از جلوی راشون بردارن! یه مثال میزنم شما یک لحظه تصور کنید تمام مردهای دنیا تمام اختراعات و اکتشافاتشون رو بردارن و محو بشن، فقط زنها بمونن!! خیلی خنده دار میشه نه!؟ دقیقا برمیگردن به عصر پارینه سنگی، خانمای عزیز گول فمینیسم رو نخورید و سرتون تو لاک خودتون باشه، درکنار مردتون زندگی کنید ولذت ببرید، اینقد دنبال کاربیرون ازخونه و نشستن جای کرسی مردها نباشید فایده ای نداره، شما به هرجا هم که تا حالا رسیدید مدیون مردها هستید، مردها به شما خانوما اجازه دادن برید دانشگاه، برید سرکار و... مردها حمایتتون کردن، حالا متاسفانه زبونتون برا خود ما دراز شده، هیچ میدونید دانشگاه و تدریس و همون سرکار رفتن و انواع مشاغل و دروس و علوم و ورزشها و هنرها و همه و همه ابداع مغز توانمند مردان بوده؟ اینکه یه خانم پزشک میشه کار شاقی نکرده ببینید پزشکی رو کی ابداع کرده، ببینید علوم پزشکی ودروسش رو کی کشف و تدوین کرده! وگرنه تحت اموزش قرار گرفتن و به مدرک رسیدن کاری نداره، خلاصه اینا رو گفتم که بدونید تحت هیچ شرایطی از نظر توانایی جسمی و فکری با مردها برابر نیستید، جالبه زنهای امروزی میرن بدنسازی تا قوی بشن، همون بدنسازی رو مردا اختراع کردن، میرن رزمی، رزمی هم مردا ابداع کردن، شما زنها درواقع لقمه اماده دستتونه، لقمه ای که مردها براتون اماده کردن و گذاشتن دهنتون اما بعضیاتون اینقد بی انصافید که دستشونو گاز میگیرید، شما حتی برای کارهای مربوط به خودتون یعنی نظافت و اشپزی و خیاطی و... دوتا دستگاه نتونستید اختراع کنید و از جارو برقی تا لباسشوییتونو مردا براتون اختراع کردن، کلامو کوتاه میکنم به زندگیتون برسید و زیاد پاتونو تو کفش اقایون نکنید، اقایون شماهم این برتری رو تو سر خانمها نزنید، خوش باشید

      پاسخ ها

      • .......

        اخه احمق اگه آقایون نبودن شاید ما الان این امکانات رو نداشتیم
        ولی اگه خانم ها نبودن الان توی گوسفند و مخترعین هم جنس تو وجود نداشتن،شما حیات و هستی خودتون رو مدیون ما خانم ها هستید

      • بی نام

        بیا برو کونی آخوند تو کی باشی که بگی زن چیه مرد چیه همون مخترعای بزرگ به خانما احترام میزاشتند تو اگه ننت نبود حتی نمیتونستی شلوارتو بکشی بالا حالا میای زرزر میکنی تو برو
        همون کون آقا زاده ها رو لیس بزن موجود نر

      • نازنین

        شما کی هستید که اینجوری صحبت میکنید روزی که زنان این جامعه را تغییر دادند اونموقع میفهمید البته این هم بگما استفاد مواد ...... رو مغز که شاید داشته باشید تاثیر میزاره

    • بدون نام

      گزاف

    • الف - ب

      قابل توجه همه

    • الف -ب

      قابل توجه دوستان ، به نظر من که روی یک پروژه در مورد تبعیض زنان کار میکنم در همه کشورها حق زنها رعایت نشده
      و این آقایونی که مطلب میزارند و ادعای برتری میکنند نسبت به زنها باید بدانند تمام قدرتی که در بدن خودشون احساس میکنند مدیون اون وجودی هستند که از گوشت خون مادرهاشون وقتی نطفه بودن گرفتند ،پس اینقدر ادعای قدرت نکنند.

    • نازنین

      فقر مسئله زنان است ؟ شما به چه حقی اینجوری صحبت میکنید زن و مرد با هم برابر هستند و هر چیزی هم این واقعیت را منع میکند فقط و فقط به علت کمبود علم در جامع به خصوص ایران است و از نظر شخصی من اسلام موجب همچین بی عدالتی شده است و چیزی که میخوام اینجا بگم اینه که حقمو از تمام مردان پس میگیرم و کاری میکنم زنان برترین موجود دنیوی شناخته شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج