۲۷۵۰۲
۸ نظر
۵۱۱۷
۸ نظر
۵۱۱۷
پ

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

دانشمندان بسیاری با انجام آزمایش های خطرناک و شگفت انگیز نه تنها نام خود را در تاریخ ثبت کرده اند بلکه بعدها، از طرح های آنها در تحقیقاتی که جهان را متحول کرده است استفاده شده است.

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

همشهری سرنخ: در دنیا دانشمندان بسیاری وجود داشته اند که طرح هایشان در ابتدا غیرممکن و عجیب به نظر می رسیده است اما آنها با انجام آزمایش های خطرناک و شگفت انگیز نه تنها نام خود را در تاریخ ثبت کرده اند بلکه بعدها، از طرح های آنها در تحقیقاتی که جهان را متحول کرده است استفاده شده است.

اما تعدادی از آنها هم وجود دارند که آزمایششان نتیجه ای نداشته و حتی باعث شده تا نامشان در لیست دانشمندان دیوانه قرار بگیرد.

تزریق زندگی

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

سرجی بروخنکو، یک روانشناس روسی بود که برای اولین بار در دنیا تصمیم گرفت یک سگ مرده را دوباره به زندگی بازگرداند. او دستگاهی به نام اتوجکتور اختراع کرد که می توانست به وسیله آن خون خود را به مغز سگ تزریق کند. این دستگاه می توانست درست مانند ریه و قلب عمل کرده و خون را به سراسر بدن پمپ کند. سرجی موفق شد در شرایط خاص آزمایشگاهی به این طریق یک سگ را دوباره به زندگی بازگرداند.

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

این سگ پس از به هوش آمدن توانست به نور عکس العمل نشان داده و روی خود را از نور شدید برگرداند. این آزمایش با اینکه خیلی عجیب بود اما نتیجه رضایتبخشی داشت. امروزه نیز در بسیاری از روش های پزشکی چیزی شبیه به این دستگاه ساخته شده و می تواند خون را به مغز و قلب کسانی که دچار ایست قلبی شده اند پمپ کند.


ترس از مرگ

در سال 1960، ارتش آمریکا آزمایش بسیار بی رحمانه ای روی سربازان خود انجام داد. در طی این آزمایش آنها 10 نفر از سربازان خود را سوار بر هواپیما کرده و به پرواز درآمدند. در میانه راه خلبان اعلام کرد که هواپیما دچار نقص فنی شده و هر لحظه ممکن است در اقیانوس سقوط کنند. در همین هنگام فرم هایی به این سربازان داده شد مبنی بر اینکه اگر مشکلی برای آنها اتفاق افتاد ارتش هیچ مسوولیتی در قبال این صدمات نخواهد داشت و آنها باید این فرم ها را پر کرده و امضا می کردند. آنها نم یدانستند که این آزمایش تنها برای این است که محققان متوجه شوند انسان در حال مرگ تا چه حد می تواند در خواندن، نوشتن و حتی درک مطالب اشتباه داشته باشد. ارتش می خواست با این روش متوجه شود سربازانش تا چه حد از مرگ وحشت دارند. اما این آزمایش نتیجه ای جالب هم داشت. سربازی که در این آزمایش کمترین اشتباه را داشت به عنوان سربازتی شجاع معرفی شد و مدال گرفت.


دنیایی از احساسات

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

«کارنی لندیس» دانشمند آمریکایی عضو هیات علمی مینه سوتا بود. کارنی می خواست با انجام یکسری آزمایشات متوجه شود که احساسات انسان از کجا نشأت گرفته و آیا این احساسات در تمام افراد مشابه است یا خیر. او برای انجام این آزمایش چندین نفر در سنین مختلف از میان زنان و مردان را انتخاب کرده و از آنها خواست یکسری کارهای خوشحال کننده، ناراحت کننده و حتی چندش آور انجام دهند.

برای مثال آمونیاک را ببویند، موسیقی های مختلفی گوش کنند، دست خود را در ظرفی حاوی چند قورباغه فرو ببرند و حتی سر یک موش را با چاقو از بدنش جدا کنند که البته تعداد زیادی از افراد حاضر به انجام این کار نشدند. کارنی در تمام مدت انجام آزمایش ها، حالت های آنها را یادداشت می کرد. برای این کار قبل از شروع تست، او خطوطی را روی صورت داوطلبان ترسیم کرد تا احساسات آنها را بهتر نشان دهد. بیشتر داوطلبان در شرایط مختلف اتحساسات مشابهی داشتند و در واقع کارنی به نتیجه دلخواه خود دست نیافت.


شوک با برق

«آلدینی گالوینی» یکی از افرادی است که به خاطر انجام آزمایش های عجیب و غریب خود نام خود را در تاریخ زنده نگه داشت. او حتی حاضر شد برای انجام یکی از آزمایشات خود یک جسد را با قیمتی باورنکردنی خریداری کند تا شاید بتواند آن را دوباره به زندگی بازگرداند. در سال 1803 او به همراه دستیارش جورج که البته عمویش نیز بود تصمیم گرفتند تا جریان برقی معادل با 120 ولت را به بدن یک جسد متصل کنند.

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

این جسد متعلق به مردی تبهکار بود که به تازگی به دار آویخته شده بود. در واقع آنها آزمایش را درست چند لحظه پس از پایین آوردن جسد مرد از چوبه دار اجرا کردند. این عمل آنها موفقیت آمیز بود و مرد پس از چند لحظه، دستان و چشمان خود را حرکت داد اما پس از به هوش آمدن کامل احساس درد شدیدی در تمام بدنش داشت که هم به خاطر میزان بیش از حد برق و هم به دار آویخته شدن بود.

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا


گاوهای کنترلی

گاوهایی که بتوان آنها را با دستگاه کنترل به حرکت درآورد بسیار عجیب به نظر می رسند و شاید بتوان تنها مدل اسباب بازی آنها را تصور کرد اما خوزه دلگادو دانشمندی بود که موفق شد در سال 1960 با قرار دادن یک قطعه الکتریکی در مغز یک گاو، آن را کنترل کند. قرار دادن این قطعه در سلول های مغزی این گاو باعث شده بود تا وقتی دستگاه کنترل روشن بوده و در دستان خوزه قرار دارد، گاو به طور عادی نتواند کاری مطابق میل خود انجام دهد.

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

این دستگاه کنترل از یک گاو وحشی، گاوی مطیع ساخته بود که با فشار دکمه های دستگاه کنترل حرکت می کرد. این آزمایش پس از آن بارها و بارها توسط دانشمندان مختلف تست شده و هر بار نتیجه آن موفقیت آمیز بود. همین مساله باعث شد تا امروزه از این دستگاه برای رام کردن کوسه ها و حتی کروکودیل ها نیز استفاده شود.


تست روانشناسی یا شکنجه

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

روانشناسان همیشه دنبال راه های درمانی و تجربه های عجیب و غریب هستند. استنلی میلگرم یکی از همین روانشناسان بود. او درصدد بود تا بفهمد به چه دلیلی، بعضی از افراد دست به جنایات وحشتناکی می زنند. او اولین کسی بود که تست های مربوط به تاثیر وجدان افراد بر رفتارهای آنها را انجام داد. عده ای به طور داوطلبانه در این آزمایش که فکر می کردند تست حافظه است شرکت می کردند و هدف اصلی این آزمایش را نمی دانستند.

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

آنها در این آزمایش باید در صورت اشتباه کردن طرف مقابلشان به او شوک الکتریکی می دادند. تنها یک نفر از هر ۱۰۰۰ نفر حاضر شد تا به طرف مقابل شوک بدهد اما عده ای هم بودند که از آزار دیگران با شوک دادن لذت می بردند. شوک الکتریکی از ۱۴۰ ولت شروع شده و تا ۴۵۰ ولت می رسید. میلگرم دریافت که ۶۰ درصد از دواطلبان به صدای وجدانشان گوش کرده و دیگران را شکنجه نخواهند داد. امروزه آزمایش میلگرم در سراسر دنیا شهرت دارد و بسیاری آن را قبول دارند.


تلقین های آموزشی

«لارنس لشان» استاد دانشگاهی در ویرجینیا بود که در سال 1942 توانست ثابت کند مغز انسان حتی در زمان خواب نیز مشغول به کار بوده و قادر به یادگیری موضوعات جدید نیز هست. لارنس متوجه شد که تعدادی از شاگردانش سر کلاس دائم در حال جویدن ناخن هایشان هستند. به همین خاطر خواست تا با تکرار چند جمله وقتی که آنها در خواب به سر می برند دانشجویانش عادت جویدن ناخن را کنار بگذارند.

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

او هر شب ضبط صوتی بالای سر آنها قرار می داد که نواری ضبط شده تکرار می کرد: «ناخن های من بسیار بدمزه بوده و من از جویدن آنها نفرت دارم.» این آزمایش در نهایت نتیجه ای مثبت داشته و ۴۰ درصد از کسانی که این آزمایش روی آنها انجام شده بود عادت بد خود را برای همیشه کنار گذاشتند. از این روش امروزه برای آموزش زبان های خارجی استفاده بسیاری شده و جالب اینجاست موضوعاتی که به این صورت آموزش داده می شوند کمتر امکان دارد که از ذهن پاک شده و فراموش شوند.


مرگ به خاطر آزمایش

«جان دیرینگ» در آزمایشی شریک شد که ممکن بود زندگی او را برای همیشه بگیرد. قرار بود جان در معرض شلیک یک گلوله قرار گرفته و در آن حال ضربان قلبش ضبط شود اما جان قبل از انجام این آزمایش به حد بسیار زیادی ترسیده و دچار استرس شده بود. ضربان قلب او در آن لحظه به 120 تپش در دقیقه رسید اما پس از آن به 180 و در نهایت به 200 تپش در دقیقه رسید و در نهایت گلوله به سمت راست قلب او برخورد کرد. در این لحظه قلب جان برای مدت 16 ثانیه به طور کامل از حرکت ایستاد.

این آزمایش نشاندهنده میزان استرس انسان از مرگ بود و این موضوع مشخص می کرد ترسناکترین چیز در زندگی هر فرد، ترس از مرگ است که گاهی می تواند باعث خود مرگ هم بشود. این آزمایش می توانست باعث مرگ جان شود اما او با خوش شانسی توانست به زندگی خود ادامه دهد.


چشمان سیاه گربه

عجیب ترین و شگفت انگیز ترین آزمایش هاي دنیا

«دکتر یانگ دن» یکی از پزشکان اعصاب و روان بسیار مشهور در دنیا بود. او در یکی از آزمایشات خود در نظر داشت تا یک سیسم صاف و بدون روکش که به یک دوربین متصل بود را مستقیما در چشم یک گربه فرو کند. یانگ در نظر داشت تا به این طریق دنیا را از چشم یک گربه ببیند. هر جایی که گربه می رود و هر چیزی که از دید یک گربه قابل مشاهده است. این فیلم ضبط شده می توانست عملکرد مغز گربه را نشان دهد. همچنین به خوبی نشان می داد که در موارد مختلف، گربه ها چطور رفتار می کنند و حتی قدرت تفکر گربه ها را می توانست نشان دهد. او تا حدی موفق به دیدن دنیا از نگاه گربه ها شد اما در نهایت با خارج کردن دوربین از چشم گربه باعث کوری حیوان شد.


تست اعتیاد روی حیوانات

«وارن تامس» رئیس یکی از باغ وحش های اوکلاهماسیتی بود. او که در رشته دامپزشکی تحصیل کرده و در حال آزمایش برخی از رفتارهای حیوانات بود، در سال 1962 تصمیم گرفت تا 297 میلی گرم از ماده مخدر ال اس دی که ماده ای توهم زا به شمار می رفت را به فیلی به نام توسکو تزریق کند تا ببیند یک حیوان با میزان مقاومت فیل چه رفتاری از خود بروز خواهد داد. این مقدار تزریق در حدود هزار برابر مصرف یک فرد معتاد در صورت معمولی بود. وارن نه تنها از این آزمایش هیچ نتیجه ای نگرفت بلکه باعث مرگ این فیل بیچاره نیز شد.

توسکو پس از تزریق، کنترل خود را از دست داده و بعد از چندین بار فریاد زدن به زمین افتاد. دیگر از دست هیچ دامپزشکی کاری ساخته نبود و توسکو پس از یک ساعت از دنیا رفت اما وارن هرگز اشتباه خود را قبول نکرده و گفت که بدن این فیل بیش از حد به دارو حساسیت نشان داده و میزان دارو زیاد نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marzieh

      دوتای آخری چقدر بد بود
      دلم سوخت براشون
      ببین چقدر حیوون به خاطر پیشرفت ما آدما تلف شده یا زجر کش شده

      پاسخ ها

      • Melody

        +++++++++++++++++++++++++

      • علیرضا

        خب به هر حال برای بدست آوردن چیزی یه بهایی باید پرداخت کرد.

    • maha

      در مورد تزریق زندگی و شوک با برق یعنی مرده رو زنده کردن؟اگه اونجوریه پس اونایی که با مرگ طبیعی از دنیا میرن رومیشه زنده کرد؟؟؟یه جایی شنیده بودم زمانی قیامت میرسه که پیشرفت علم به نهایت میرسه درمان دردها که هیچ درمان مرگ هم کشف میشه!گویا درزمانی نچندان دور همچین روایتهایی به تحقق میرسن...

      پاسخ ها

      • فرزانه

        و اون موقع ظهور امام زمانه

    • andrya

      kheili jaleb bud...

    • abolfazl dehnavi

      donyay jalbi hast ham shirin va ham vahshi va ham amozande entekgab ba shomast

    • فرزانه

      برترین ها آزمایش ها درسته نه آزمایشات در عنوان مطلب چون آزمایش کلمه ای فارسی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج