۲۷۵۲۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دربی تهران بین ۵۰ رقابت برتر دنیا +عکس

نشریه معتبر ورلد ساکر در تازه ترین شماره اش، به بررسی ۵۰ رقابت فوتبالی برتر دنیا پرداخته که در آن به دیدار پرسپولیس و استقلال به عنوان جذاب ترین دیدار باشگاهی آسیا اشاره شده است.

ورزش سه: نشریه معتبر ورلد ساکر در تازه ترین شماره اش، به بررسی ۵۰ رقابت فوتبالی برتر دنیا پرداخته که در آن به دیدار پرسپولیس و استقلال به عنوان جذاب ترین دیدار باشگاهی آسیا اشاره شده است.

در این پرونده خواندنی علاوه بر رقابت های باشگاهی، به رقابت های تیم های ملی کشورهایی مانند آلمان و هلند و همین طور، ژاپن و کره جنوبی هم پرداخته شده است.

دربی تهران بین 50 رقابت برتر دنیا +عکس

در شرحی که برای دیدار استقلال - پرسپولیس نوشته شده، آمده است:" بزرگترین دربی باشگاهی آسیا بین دو تیم بزرگ تهرانی و معمولا با حضور ۹۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. رقابت این دو تیم نسبت به سایر رقابت های فوتبالی در دنیا نسبتا جدید است و از سال ۱۹۶۸ آغاز شده است. پرسپولیس در سال ۱۹۶۳ و بعد از انحلال تیم محبوب شاهین تاسیس شد؛ باشگاهی که فدراسیون فوتبال ایران به خاطر ترس از محبوبیت فراوان آن، تصمیم به انحلالش گرفت.

محبوبیت پرسپولیس در بین توده مردم در دهه ۱۹۷۰ رشد چشمگیری داشت؛ در حالی که استقلال که پیش از انقلاب اسلامی nv سال ۱۹۷۹، تاج نامیده می شد، به هیئت حاکمه نزدیکی داشت.

شدت این رقابت در طی زمان شدت گرفت و بعد از درگیری در دربی سال ۱۹۹۵ که به خاطر ورود تماشاگران پرسپولیس به زمین بعد از دریافت دو گل جنجالی در دقایق پایانی اتفاق افتاد، از داوران خارجی در این دربی استفاده شد."

دربی تهران بین 50 رقابت برتر دنیا +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج