۲۷۵۷۱۶
۱ نظر
۵۱۰۴
۱ نظر
۵۱۰۴
پ

مشخصات فنی و قیمت بهترین ساعت های بازار

کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید؟

ساعت های هوشمند یکی از جدیدترین اعضای خانواده گجت ها هستند که سرانجام توانسته اند وارد سبک زندگی دیجیتال برخی کاربران شوند. این ساعت ها با انتقادهای فراوانی روبرو شده اند و هنوز معلوم نیست دقیقا قرار است چه کار کنند و این کار را چگونه انجام دهند.

مجله دانستنیها - حسن رحمانی: ساعت های هوشمند یکی از جدیدترین اعضای خانواده گجت ها هستند که سرانجام توانسته اند وارد سبک زندگی دیجیتال برخی کاربران شوند. البته این ساعت ها با انتقادهای فراوانی روبرو شده اند و هنوز معلوم نیست دقیقا قرار است چه کار کنند و این کار را چگونه انجام دهند.

یکی از مهمترین نقطه ضعف های بیشتر ساعت های هوشمند، این است که نمی شود از آنها به تنهایی استفاده کرد و برای فعال شدن حتما باید به گوشی هوشمند کاربر وصل شوند.

رابط های کاربری متفاوت و گاه نامتناسب این ساعت ها، یکی دیگر از نقاط ضعف آنها محسوب می شود. طول عمر کم باتری (به ویژه در مقایسه با ساعت های معمولی) نیز یکی از دیگر مواردی است که گلایه های کاربران را به دنبال دارد.

در واقع تنوع سخت افزاری و نرم افزاری ساعت های هوشمند کنونی، ناشی از آن است که هنوز تولیدکنندگان به طرحی نهایی برای ساعت هوشمند ایده آل نرسیده اند.

برای روشن شدن تکلیف این موضوع هم راهی وجود ندارد جز این که کاربران و مصرف کنندگان نهایی، از این گجت در زندگی روزمره شان استفاده کنند تا نقاط قوت و ضعف و کارآیی های واقعی این دستگاه ها مشخص شود اما به هر حال، این گجت ها جذابیت خاص خودشان را دارند و توانسته اند گیک ها و عاشقان تکنولوژی را به خودشان جلب کنند. اگر شما هم از این دسته هستید و می خواهید مچ دست تان را با یک ساعت هوشمند زیبا کنید، راهنمای ما را از دست ندهید.

Motorola Moto 360

زیبای هوشمند

کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید؟

ساعت هوشمند موتو ۳۶۰ موتورولا یکی از زیباترین و پرطرفدارترین ساعت های هوشمند موجود در بازار است که با سیستم عامل اندروید ور کار می کند. این ساعت زمانی به بازار آمد که هنوز شرکت های بزرگ اهمیت کمرتی برای طراحی و ساخت ساعت های هوشمند قائل بودند. طراحی دایره ای صفحه نمایش این ساعت، تاثیر بسزایی در زیبایی آن داشته. موتو ۳۶۰ با گوشی های هوشمندی که از اندروید ۴.۳ و بالاتر استفاده می کنند، سازگاری دارد.

مشخصات فنی

* اندازه صفحه نمایش: ۱.۵۶ اینچ

* رزولوشن صفحه نمایش: ۳۲۰×۲۹۰ پیکسل

* تراکم پیکسل: ۳۴۵ پیکسل در هر اینچ مربع

* سیستم عامل: اندروید وِر

* رم: ۵۱۲ مگابایت

* حافظه داخلی: ۴ گیگابایت

* وزن: ۴۹ گرم

* قیمت: ۸۰۰,۰۰۰ تومان


Apple Watch Sport

گران ترین ساعت بازار

کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید؟

ساعت های هوشمند اپل زیبا و لوکس هستند. اپل همزمان با ارائه گوشی های آیفون ۶ و Plus ۶ مشغول توسعه ساعت های هوشمند بود. در سه رده مختلف عرضه شده اند که در بین شان، سری اسپورت قیمت کمتری دارد. با این حال، قیمت این سری از ساعت های هوشمند اپل، بیش از اغلب ساعت های هوشمند است. گاهی قیمت ها تا حدود پنج میلیون تومان هم پیش می رود. البته اگر گوشی هوشمندتان اندرویدی باشد، لازم نیست نگران این موضوع باشید!

مشخصات فنی

* اندازه صفحه نمایش : ۱.۸۱ صدم اینچ

* رزولوشن صفحه نمایش: ۳۹۰×۳۱۲ پیکسل

* تراکم پیکسل: ۳۰۲ پیکسل در هر اینچ مربع

* سیستم عامل: Watch OS

* پردازنده: S۱

* حافظه داخلی: ۸ گیگابایت

* وزن: ۵۱ گرم

* قیمت: حدود ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان


Samsung Gear S

مخصوص تایزن دوست ها

کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید؟

«سامسونگ گیر اس» از سیستم عامل اختصاصی شرکت سامسونگ یعنی تایزن، استفاده می کند و علاوه بر اتصال از طریق بلوتوث و وای فای، اتصال ۳G را هم در اختیار کاربر می گذارد. به عبارت دیگر خود گیر اس، قابلیت نصب سیم کارت و دسترسی مستقیم به اینترنت را دارد. به این ترتیب، این ساعت می تواند بدون نیاز به گوشی هوشمند هم کار کند.

نکته جالب دیگر این ساعت، صفحه نمایش نسبتا بزرگ آن است که کار کردن با اپلیکیشن ها را ساده تر می کند. هر چند بزرگ بودن بیش از اندازه ساعت برای کسانی که مچ دست کوچکی دارند شاید چندان خوشایند نباشد.

مشخصات فنی

* اندازه صفحه نمایش: دو اینچ

* رزولوشن صفحه نمایش: ۴۸۰×۳۶۰ پیکسل

* تراکم پیکسل: ۲۴۵ پیکسل در هر اینچ مربع

* سیستم عامل: تایزن

* پردازنده: Dual Core ۱.۰GHz

* حافظه داخلی: ۴ گیگابایت

* قیمت: حدود ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان


Pebble Smart Watch

ساعت با عمر بالا

کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید؟

ساعت های هوشمند پیل، امکانات کاربردی جالبی دارند که آنها را به نوعی از دیگر ساعت های هوشمند متمایز می کند. نخستین ویژگی مهم آنها، طول عمر بالای باتری شان است. این ساعت ها از نمایشگر مبتنی بر جوهر الکترونیکی (شبیه نمایشگر کتابخوان های کیندل) استفاده می کنند که مصرف باتری پایینی دارد؛ در نتیجه طول عمر باتری شان به یک هفته نیز می رسد. نکته مهم دوم سازگاری این ساعت ها با پلت فرم های اندروید و آی او اس است. به همین دلیل لازم نیست نگران سازگاری این ساعت با گوشی هوشمندتان باشید.

مشخصات فنی

* اندازه صفحه نمایش: ۱.۲۶ اینچ

* رزولوشن صفحه نمایش: ۱۶۸×۱۴۴ پیکسل

* تراکم پیکسل : ۱۷۵ پیکسل در هر اینچ مربع

* سیستم عامل: Pebble OS

* رم: ۶۴ یا ۱۲۸ مگابایت

* حافظه داخلی: ۱ گیگابایت

* وزن: ۳۸ گرم

* قیمت: حدود ۶۵۰ هزار تومان


LG G Watch R

دایره ای بخرید

کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید؟

ال جی با معرفی ساعت هوشمند «جی واچ آر»، خودش را به عنوان یکی از تولیدکنندگان ساعت های هوشمند دایره ای معرفی کرد. دایره ای بودن این ساعت، از نظر بسیاری کارشناسان تاثیر زیادی بر زیبایی ظاهری آن داشته است و ویژگی که باعث می شود جی واچ آر را با موتو ۳۶۰ مقایسه کنیم.

اما صفحه نمایش ساعت ال جی، کاملا دایره ای است، در حالی که ساعت موتورولا در قسمت پایین صفحه نمایش خود، نواری مشکی رنگ دارد که در اصل جزو صفحه نمایش اصلی آن نیست. در هر حال پیشنهاد ما این است که قبل از خرید ساعت، حتما یک بار آن را امتحان کنید؛ شاید خوش دست و راحت بودن، مهمترین عامل موثر در خرید آن باشد!

مشخصات فنی

* اندازه صفحه نمایش : ۱.۳ اینچ

* رزولوشن صفحه نمایش : ۳۲۰×۳۲۰ پیکسل

* سیستم عامل : اندروید وِر

* پردازنده: استپ دراگون ۴۰۰، ۱.۲ گیگاهرتز

* حافظه داخلی: ۴ گیگابایت

* وزن: ۶۱ گرم

* قیمت: حدود ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان

هنگام خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

از چند سال پیش تاکنون شرکت هایی مانند سامسونگ، الی جی، هوآوی، ایسوس و پبِل، ساعت های هوشمند مختلفی معرفی و عرضه کرده اند و حتی برخی از این شرکت ها، اسعت هوشمندشان را به نسل دوم و سوم هم رسانده اند. اپل نیز سال گذشته وارد میدان شد و ساعت هوشمندش با عنوان «اپل واچ» را عرضه کرد و احتمالا به زودی از دومین نسل این ساعت پرده برخواهد داشت اما در آشفته بازاری اینچنینی ما چگونه باید گلیم مان را از آب بیرون بکشیم و ساعت هوشمند مناسب را پیدا کنیم؟ در ادامه تلاش کرده ایم در این راه کمک تان کنیم.

تناسب با گوشی هوشمند

ساعت های هوشمند بدون اتصال به گوشی هوشمند، موجودی جاندار به حساب نمی آیند بنابراین هنگام انتخاب ساعت هوشمند، اول از همه به این نکته دقت کنید که این ساعت باید بتواند به گوشی هوشمند شما وصل شود. مثلا اگر آی فون دارید، دنبال خرید ساعت هوشمندی با سیستم عامل «اندروید وِر» بروید و اگر گوشی هوشمندتان اندرویدی است، انتظار نداشته باشید به راحتی به اپل واچ وصل شود.

البته ساعت های هوشمندی هم هستند که می توانند با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس کار کنند؛ مثلا ساعت های پبل نمونه خوبی از این دست به شمار می آیند.

روی هم رفته می توان به چهار سیستم عامل مختلف برای ساعت های هوشمند اشاره کرد: Android Wear، Tizen، Pebble OS و Watch OS. تایزن و پبل او اس به ترتیب سیستم عامل های اختصاصی شرکت های سامسونگ و پبل هستند اما به نظر می رسد جنگ اصلی بین اندروید (سیستم عامل گوگل) و واچ او اس (سیستم عامل اپل) باشد.

اندروید ور

همانطو رکه از عنوانش برمی آید، این سیستم عامل دستپخت گوگل و مبتنی بر اندروید است. گوگل به عنوان توسعه دهنده اصلی این پلت فرم، آن را در اختیار دیگر تولیدکنندگان قرار داده تا در ساعت های هوشمندشان به کار گیرند.

کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید؟

ال جی، هوآوی و موتورولا از جمله مشتریان این پلت فرم بوده اند. توجه داشته باشید که اندروید ور تنها با دستگاه هایی سازگار است که اندروید ۴.۳ یا بالاتر داشته باشند.
اندروید ور می تواند تعامل زیادی با سرویس «گوگل ناو» داشته باشد و استفاده از فرمان های صوتی، یکی از استراتژی های اصلی توسعه دهندگان این پلت فرم است.

واچ او اس

اپل در پلت فرم واچ او اس، سرمایه گذاری زیادی روی فرمان های صوتی انجام داده و تعامل پیچیده ای را بین اپل واچ و «سیری» در نظر گرفته است. در این پلت فرم ویژگی به نام «Glance» (گلنس) پیش بینی شده که کارکردی شبیه به ویجت ها در گوشی های هوشمند دارد و برخی اطلاعات مهم را به سرعت در اختیار کاربر می گذارد.

کدام ساعت هوشمند را انتخاب کنید؟

نمایشگر

محتوای نمایشگرهای ساعت ها باید در شرایط پر نور نیز به راحتی دیده شوند، بنابراین نمایشگر یک است هوشمند خوب، باید ضمن داشتن رزولوشن و تراکم پیکسل مناسب، نور خوبی هم داشته باشد تا زیر آفتاب نیز به خوبی دیده شود.

در مجموع دو نوع نمایشگر برای ساعت های هوشمند وجود دارد: نمایشگرهای رنگی و نمایشگرهای مبتنی بر جوهر الکترونیکی. نمایشگرهای رنگی را در ساعت های هوشمند اپل و بیشتر ساعت های هوشمند مبتنی بر اندرویدور می بینیم و نمایشگرهای جوهر الکترونیکی بیشتر در ساعت های هوشمند پبل به کار می روند.

تفاوت مهم این نمایشگرها در مصرف باتری است. نمایشگرهای رنگی مصرف باتری بالایی دارند و باتری بیشتر ساعت های هوشمند مبتنی بر این نوع نمایشگرها بیش از یک تا دو روز دوام نمی آورد در حالی که نمایشگرهای جوهر الکترونیکی، کم مصرف محسوب می شوند و ساعت هایی که از این نوع نمایشگرها استفاده می کنند می توانند تا یک هفته نیز بدون شارژ مجدد کار کنند.

طراحی

ساعت های هوشمند در هر حال ساعت اند و جزو وسایل «پوشیدنی» به سحاب می آیند. این ساعت ها را دور مچ دست تان می بندید و همه جا با آن دیده می شوید، بنابراین شکل ظاهری ساعتی که انتخاب می کنید اهمیت زیادی دارد.

طراحان شرکت های تولیدکننده نیز کار سختی در طراحی جذاب این نوع دستگاه ها دارند (چون به هر حال کارشان طراحی ساعت نبوده است!). ساعت های هوشمند در مجموع در دو مدل طراحی و عرضه می شوند؛ مستطیلی و دایره ای.

طراحی دایره ای را در ساعت هایی از قبیل «موتو ۳۶۰»، موتورلا، «گیر اس ۲» سامسونگ و جی واچ آر» ال جی دیده ایم که توانسته اند نظر مساعد بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. جالب این که اپل نخستین ساعت هوشمندش را با طراحی مستطیلی بیرون داد و با انتقادهای فراوانی روبرو شد اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که سلیقه افراد فرق می کند و هستند بسیاری که طراحی مستطیلی را بیشتر می پسندند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود حبیب کاظمی

      بنام خدا و با سلام . بسیار ساعت خوب و شیک و با کاربری مفیدی است ای کاش به ضذ اب بودن یا نودن ان هم اشاره می شد.........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج