۲۷۶۰۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اردوغان به دنبال تقویت داعش؟

ابومحمد الجولانی، رهبر گروه تروریستی "جبهه النصره" نیز که خود از دریافت کنندگان کمک‌های ترکیه محسوب می‌شود، هدف آنکارا از ایجاد منطقه به اصطلاح امن در شمال سوریه را تقویت داعش دانست.

ایسنا نوشت: ابومحمد الجولانی، رهبر گروه تروریستی "جبهه النصره" نیز که خود از دریافت کنندگان کمک‌های ترکیه محسوب می‌شود، هدف آنکارا از ایجاد منطقه به اصطلاح امن در شمال سوریه را تقویت داعش دانست.

ابومحمد الجولانی، رهبر جبهه تروریستی النصره در مصاحبه‌ای که توسط شبکه تلویزیونی عرب‌زبان اورینت نیوز منتشر شده، مستقیما رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را به طرح‌ریزی برای تقویت داعش از طریق ایجاد منطقه حائل متهم کرد.

وی گفت: اقدامات ترکیه به داعش اجازه می‌دهد تا نفوذ خود را در مناطق مرزی افزایش دهد. گرچه ترکیه عضوی از ائتلاف ضد داعش است اما در ابتدا به جای داعش نیروهای کرد را در شمال سوریه بمباران کرد.

نیروهای کرد اصلی‌ترین گروهی هستند که در عرصه میدانی با تروریست‌های داعش می‌جنگند.

این اظهارات در حالی از سوی الجولانی مطرح می‌شود که گفته می‌شود خود وی و گروه تحت امرش به شکل مستقیم و غیر مستقیم از ترکیه کمک نظامی و مالی دریافت می‌کنند. بر اساس همین کمک‌ها بود که اوایل سال جاری النصره توانست بخش‌های وسیعی از استان ادلب سوریه، در مجاورت مرزهای ترکیه را ظرف چند روز اشغال کند.

رهبر النصره همچنین گروه شبه‌نظامی احرار الشام را که از متحدان النصره است، به دلیل مشارکت در کنفرانس اخیر "اپوزیسیون سوریه" در ریاض محکوم کرده و این نشست را "تبانی" خواند. الجولانی گفت: هیچکدام از تصمیماتی که آنها گرفته‌اند، عملی نمی‌شود.

روز گذشته شبکه الجزیره قطر بخش‌هایی از مصاحبه الجولانی با خبرنگاران چهار رسانه عربی از جمله خبرنگار الجزیره را منتشر کرد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه مدارکی از مشارکت ترکیه در تجارت غیر قانونی نفت با داعش و فروش نفت مسروقه عراق و سوریه ارائه کرده بود. جبهه تروریستی النصره یکی از گروه های وابسته به القاعده اس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج