۲۷۶۲۲۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

فاصله طبقاتی در خوراک خانوارهای شهری

متوسط هزینه خوراکی ها و آشامیدنی ها در پردرآمدترین خانوارهای ایرانی بیش از ۸.۸ برابر هزینه خوراکی ها در پایین ترین دهک درآمدی ایران است.

خبرآنلاین: متوسط هزینه خوراکی ها و آشامیدنی ها در پردرآمدترین خانوارهای ایرانی بیش از ۸.۸ برابر هزینه خوراکی ها در پایین ترین دهک درآمدی ایران است.

بررسی ها نشان می دهد متوسط هزینه خوراکی ها در یک خانوار شهری ایرانی در سال گذشته اندکی بیش از 8 میلیون تومان بوده است این در حالی است که خانوارهایی با پایین ترین رقم درآمد و هزینه که در دهک اول قرار گرفته اند تنها 2 میلیون و 33 هزار تومان صرف خرید خوراکی و اشامیدنی کرده اند.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی ، خانوارهایی با دهک های بالای درآمدی اما در این مدت ۱۷ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان صرف خرید خوراکی در یک سال کرده اند . رقمی که نشانگر فاصله ۸.۸ برابری هزینه خوراکی ها و اشامیدنی ها در میان بالاترین و پایین ترین دهک درآمدی است . با توجه به اعلام بعد ۲.۶۷ نفر برای هر خانوار واقع در دهک اول درآمدی می توان چنین برداشت کرد که در سال ۱۳۹۳ افرادی که در کم درامد ترین خانوار های ایرانی زندگی می کردند حدود ۷۶۱ هزار و ۴۸۰ تومان صرف هزینه های خوراکی و آشامیدنی در طول یک سال کرده اند که حتی در مقایسه با متوسط کشوری رقمی بسیار اندک است.

این در حالی است که در خانوارهایی که در دهک دهم درامدی قرار گرفته اند هر فرد بیش از 4 میلیون و 800 هزار تومان برای خوراکی و اشامیدنی پول خرج کرده است . به این ترتیب هر فرد در دهک دهم درآمدی بیش از 6.7 برابر افزادی در دهک اول درآمدی پول صرف خوردن و آشامیدن کرده اند. بعد خانوار در دهک دهم درامدی 3.72 نفر برآورد شده است. هزینه خوراکی ها و اشامیدنی ها در خانوارهای دهم دهم 2.2 برابر متوسط هزینه عذا برای خانوارهای شهری بوده است این در حالی است که خانوارهایی که در دهک اول درآمدی قرار گرفته اند یک چهارم متوسط کشوری صرف خرید غذا و آشامیدنی کرده اند.

به نظر می رسد خانوارهایی که در دهک اول درآمدی قرار گرفته اند قادر به تامین هزینه های کالری مورد نیاز بدن نبوده اند چرا که پیش از این وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هزینه مورد نیاز برای تامین غذای خانوار هر فرد را با احتساب کالری مورد نیاز در حدود ۲۵۰ هزار تومان براورد کرده است . به این ترتیب کسانی که در دهک اول درآمدی قرار گرفته اند از حداقل های لازم برای تامین غذای مورد نیازشان نیز برخوردار نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هرمان

      ای آقا چقدر دل گنده ای شما عزیز شمابرای کی این ان فرق را گوشزدکردی یعنی دولتمردان ازملتی که درکنارشان زندگی میکنند بیخبر ند البته که نه منتها فعلا چسپیدن به کم جلوه دادن نرخ رکود انشاالله نوبت معیشت ملت وبرابری درخوردن هم میشه عجله نکنید

    • user

      ما که گرسنه نداریم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج