۲۷۶۴۶۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ربات آتش نشان استرالیا +عکس

استرالیا از جمله مناطقی است که به خاطر آب و هوای خاصش مرتبا دچار آتش سوزی می شود و از همین روی، تکنولوژی های مورد استفاده برای مقابله با حریق در این کشور اهمیت ویژه ای دارند.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: استرالیا از جمله مناطقی است که به خاطر آب و هوای خاصش مرتبا دچار آتش سوزی می شود و از همین روی، تکنولوژی های مورد استفاده برای مقابله با حریق در این کشور اهمیت ویژه ای دارند.

ربات آتش نشان استرالیا +عکس

اما به لطف فناوری پیشرفته ای که اخیرا برای مقابله با حریق در جنگل های این کشور ساخته شده، به نظر نمی آید که در تابستان پیش رو، استرالیا مشکلی جدی در این حوزه داشته باشد.

تکنولوژی جدیدی که از آن سخن می گوییم، نوعی ربات بهره مند از توربین است که تحت عنوان TAF ۲۰ از آن یاد شده و پنجشنبه گذشته توسط دیوید الیوت وزیر خدمات اضطراری استرالیا و همچنین گِرِگ مولینز کمیساریای آتش نشانی و نجات منطقه نیو ساوت ولز در سیدنی رونمایی شد.

این توربین رباتیک قابلیت های متعددی دارد که از آن جمله می توان به امکان شلیک جریانی از آب با برد ۹۰ متر و همچنین اسپری کف تا مسافت ۶۰ متر اشاره نمود. علاوه بر این، یک فن قدرتمند هم برای TAF ۲۰ در نظر گرفته شده است که می تواند دود را از فضای یک اتاق پاکسازی کند.

مولینز ضمن ارسال ایمیلی در مورد قابلیت های این ربات به سایت Mashable اعلام کرده: TAF ۲۰ را می توان به صورت از راه دور (تا مسافت ۵۰۰ متری) هم کنترل نمود و آن را به سمت موقعیت هایی گسیل داد که بیش از اندازه برای آتش نشانان خطرناک هستند و باید بگویم که حفظ جان آتش نشان ها بالاترین اولویت را برای ما دارد.

ربات آتش نشان استرالیا +عکس

وی در ایمیل خود همچنین اظهار داشته: این دستگاه یک تیغه بولدوزری دارد که می تواند موانعی نظیر ماشین ها را در مواردی که حادثه درون تونل و محیط های محصور رخ داده، از سر راهش بردارد و گرد و غبار و نخاله هایی که بعد از بروز انفجار به وجود آمده اند را از مسیرش پاکسازی کند.

براساس اعلام مولینز، این ربات که شهردار ایالت نیو ساوت ولز مبلغی برابر با ۲۲۲۱۳۱ دلار آمریکا را بابت خریداری اش پرداخت کرده در شهر Alexandria نگهداری خواهد شد تا در مواقع نیاز از آن استفاده شود.

الیوت نیز در این باره گفته: به این ترتیب وقتی حرف از مدیریت آتش های خطرناک و دیگر شرایط اضطراری در میان بیاید که آتش نشان ها امکان نزدیک شدن ایمن به آنها را ندارند و برای نمونه با خطر انفجار روبرو هستند، آتش نشان های نیو ساوت ولز یک گام جلوتر خواهند بود.

ربات آتش نشان استرالیا +عکس

با این همه، در نظر داشته باشید که همه تکنولوژی های جدید هم عملکرد خوبی را در آتش از خود نشان نمی دهند. برای نمونه در ماه اکتبر، سازمان ایمنی هوایی استرالیا هشداری را صادر کرد که کاربران پهپادهای سرگرمی را از به پرواز درآوردن این پرنده های بدون سرنشین بر فراز محل های آتش سوزی برحذر می داشت و جریمه های سنگینی را به خاطر ایجاد اختلال در عملیات های نجات و همچنین به خطر انداختن ایمنی هواپیماهای آتش نشان برایشان تعیین کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج