۲۷۶۴۶۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

با پورشه ۹۱۱ توربوی جدید آشنا شوید

پس از معرفی پورشه ۹۱۱ کاررا و کاررا S مدل ۲۰۱۷، این انتظار نیز می‌رفت که مدل‌های قدرتمندتر ۹۱۱ توربو با آپگریدهای خاص خودشان همراه باشند.

وب سایت پدال - مسعود انیس حسینی: پس از معرفی پورشه ۹۱۱ کاررا و کاررا S مدل ۲۰۱۷، این انتظار نیز می‌رفت که مدل‌های قدرتمندتر ۹۱۱ توربو با آپگریدهای خاص خودشان همراه باشند.

همچنین می‌شد حدس زد که مدل‌های استاندارد ۹۱۱ برای پیشرانه از موتورهای توربوی مخصوص به خود استفاده خواهند کرد. خوشبختانه، این انتظار به پایان خود رسیده و تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد آپدیت پورشه ۹۱۱ توربو و توربو S منتشر شده است.

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

همانند کاررا و کاررا S، قدرت هر دو مدل توربو و توربو S به میزان ۲۰ اسب‌بخار افزایش داشته و به‌ترتیب، به ۵۴۰ و ۵۸۰ اسب‌بخار رسیده است. خوشبختانه در این مدل‌ها هنوز خبری از کاهش حجم موتور نیست و موتورهای ۳/۸ لیتری حفظ شده‌اند.

این موتور با مشارکت گیربکس استاندارد ۷ سرعته PDK دو کلاجه اتوماتیک و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، باعث شتاب‌گیری ۲/۹ ثانیه‌ای در «توربو» و ۲/۸ ثانیه‌ای در «توربو S» برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌شود.

البته اگر در تست‌ها این زمان‌ها به میزان یک یا دو دهم ثانیه کاهش پیدا کنند، نباید چندان تعجب کرد؛ چرا که حتی در توربو S کابریولت مدل ۲۰۱۴ که با وزنی حدود ۱۶۸۰ کیلوگرم، یکی از سنگین‌ترین نسخه‌های ۹۱۱ به‌شمار می‌رود، زمان ۲/۸ ثانیه مشاهده شده است.

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

علاوه بر تجدیدنظر در پارامترهای کنترل پایداری، یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۱۷ یک عملکرد «داینامیک بوست» است که به گفته پورشه، فشار توربوشارژر را تا اندکی پس از برداشتن پا از روی پدال گاز حفظ می‌کند. این کار با استفاده از مداخله در مسیر جریان سوخت و نگه‌داشتن سوپاپ گاز در حالت نیمه‌باز انجام می‌شود.

این قابلیت موجب بهبود واکنش پدال، به‌ویژه در هنگام «رانندگی با جسارت» می‌شود؛ چیزی که مالکان «توربو» احتمالاً به دفعات تجربه خواهند کرد. همچنین شاید این رانندگان دوست داشته باشند که پای راست خود را تا جای ممکن در حالت خوابیده نگه دارند.

بنابراین، دانستن اینکه در صورت داشتن مسافت کافی می‌توانند با مدل «توربو» به حداکثر سرعت ۳۱۸.۶ کیلومتر بر ساعت برسند (۳ کیلومتر بر ساعت بیشتر از مدل قبلی)، برای آنها جالب خواهد بود. مدل S برای اولین بار از مرز ۲۰۰ مایل یا ۳۲۱/۸۷ کیلومتر بر ساعت رد شده و حداکثر سرعت از ۳۱۸/۶۵ به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

همان‌طور که انتظار می‌رود، بسیاری از تجهیزات استاندارد کاررا مدل ۲۰۱۷ برای مدل‌های توربو نیز استفاده شده‌اند؛ از جمله چراغ‌های عقب سه‌بعدی و تجدیدنظر در طراحی درها و ظاهر ناحیه دستگیره‌ها.

در همین حال، مدل توربو جلوبندی مخصوص به خود را دریافت کرده که در آن از المان‌هایی مانند هواکش‌هایی با تریم مشکی و نوارهای LED افقی استفاده شده است.

در عقب نیز بیش از همه گروه لوله‌های اگزوز ذوزنقه‌ای جلب‌توجه می‌کنند. لوله‌های اگزوز «توربو» با تریم کرومی پرداخته شده‌اند و این در حالی است در مدل S از کروم مشکی استفاده شده است.

هواکش در صندوق عقب، همانند مدل‌های استاندارد، دارای لبه‌های قائم است، با این حال به دو بخش مستطیلی تقسیم شده است. همه اینها، ظاهری شلوغ‌تر از قبل به خودرو اضافه کرده‌اند. در حالی که کاررا به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند خودروی غیرجذابی درنظر گرفته شود، ولی این مدل توربو واقعاً خوش‌قیافه‌تر از آن است.

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

همانند مدل کاررا، کابین ۹۱۱ نیز بیشتر از همه متأثر از یک غربیلک فرمان الهام‌ گرفته شده از سوپرماشین هیبرید ۹۱۸ است. این فرمان همراه با پکیج «اسپورت کرونو» به صورت استاندارد در این مدل عرضه می‌شود.

در همین حال، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی جدید ۷ اینچی، امکان استفاده از برنامه‌های گوشی‌های هوشمند را فراهم کرده و از گوگل ارث و نمای خیابانی گوگل برای راهبری کمک دریافت می‌کند.

از دیگر امکانات اضافه‌شده می توان به دستیار پارکینگ جلو و عقب، چراغ‌های جلوی داینامیک LED و چرخ‌های جدید به ابعاد ۲۰ در ۹ اینچ در جلو و ۲۰ در ۱۱/۵ اینچ در عقب (با هاب‌های با قفل وسط در مدل توربو S) اشاره کرد.

مزیّت‌های مدل S در صندلی‌های با قابلیت تنظیم در ۱۸ جهت، تریم داخلی فیبرکربنی و مهمتر از همه، ترمزهای کربن-سرامیکی هستند.

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

با پورشه 911 توربوی جدید آشنا شوید

اگر می‌خواهید نگاهی دقیق‌تر به مدل‌های توربو داشته باشید، نزدیک‌ترین شانس ملاقات در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ در ماه آینده میلادی است.

قیمت اولیه این خودروها از ۱۵۹ هزار و ۲۰۰ دلار برای ۹۱۱ توربو کوپه و ۱۷۱۵۰۰ دلار برای ۹۱۱ توربو کابریولت شروع می‌شود. همچنین ۹۱۱ توربو S نیز از ۱۸۸۱۰۰ دلار برای مدل کوپه و ۲۰۰ هزار و ۴۰۰ دلار برای مدل سقف‌باز آغاز می‌‌گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی هاشمی

      با پیکان بابام عوضش میکنم به شرطی که یکی از محصولات سایپا رو به صورت اشانتیون بدن بهمون!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج