۲۷۶۴۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آمار قربانیان آنفلوانزا به ۵۷ نفر رسید

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور، از فوت ۵۷ بیمار مبتلا خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور، از فوت ۵۷ بیمار مبتلا خبر داد.

دكتر محمد مهدی گويا با بيان اينكه ظرف دو هفته گذشته تاكنون بيش از ۲۷۰۰ نمونه مشكوك به ابتلا به آنفلوانزا در كشور در ۱۲ آزمايشگاه قطب و آزمايشگاه مرجع سلامت مورد بررسي قرار گرفته است، گفت: از اين موارد ۸۹۶ مورد آنفلوانزاي نوع H۱N۱ در سراسر كشور تشخيص داده شده است.

وی افزود: موارد بيماري از اكثر استان‌هاي كشور گزارش شده است و اين نشان دهنده آنست كه بيماري ظرف دو هفته گذشته فعال بوده است ولي هم اكنون موارد آن در بعضي از استان‌ها از جمله كرمان و سيستان و بلوچستان رو به كاهش گذاشته است.

رئيس مركز مديريت بيماري‌ها با بيان اينكه موارد جديد مرگ از هفته گذشته تاكنون ۱۱ مورد و به صورت تك گير در استان‌هاي مختلف بوده است گفت: موارد فوت در لرستان ۲ مورد، مازندران ۲ مورد، البرز ۲ مورد، خوزستان ۱ مورد، دزفول ۱ مورد، گلستان ۱ مورد و تبريز ۲ مورد گزارش شده است.

پیش از این تعداد فوتی های آنفلوانزا ۴۶ نفر اعلام شده بود.

همه فوت شدگان بیماری زمینه ای داشته اند

گويا با تاكيد بر اينكه هر ۱۱ مورد فوت‌شدگان داراي بيماري زمينه‌اي بوده‌اند، گفت: متاسفانه شدت بيماري زمينه‌اي، زمينه‌ساز مرگ اصلي آنها بوده است.

وي خاطر نشان كرد: تمام همكاران ما در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور و آزمايشگاه‌هايي كه درگير تشخيص بيماري هستند، با فعاليت شبانه‌روزي و حتي در روزهاي تعطيل تلاش كرده‌اند تا در سريعترين زمان ممكن، رسيدگي به افراد مبتلا به بيماري و تشخيص بيماري آنها صورت گيرد كه جاي تقدير دارد.

گويا يادآور شد: آموزش و اطلاع‌رساني در سطح گسترده با استفاده از ظرفیت های رسانه‌اي و با حمايت همه جانبه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نقش بسيار مهمي در پيشگيري از بيماري و كاهش موارد ابتلاي به آن داشته است.

وجود داروی آنفلوانزا به اندازه کافی در کشور

رئيس مركز مديريت بيماري‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد داروي آنفلوانزا (اوسلتامي وير) تصريح كرد: دارو به اندازه كافي در سراسر كشور موجود است اما با توجه به اين كه در مورد استفاده از اين دارو حساسيت خاصي وجود دارد تاكيد شده است تا فقط متخصصين رشته‌هاي مربوطه، آن را فقط براي بيماراني كه ضرورت دارد تجويز نمايند.

مصرف بي‌رويه اين دارو باعث مقاومت دارویی می شود

گويا با تاکید بر این که مصرف بي‌رويه اين دارو نگران كننده است، گفت : تجربه جهانی نشان مي‌دهد چنانچه دارو بدون ملاحظه مصرف شود باعث بروز مقاومت دارويي شده و تاثیر خود را از دست می دهد به همين دليل تلاش شده تا نهايت دقت در مورد مصرف آن صورت گيرد.

وی در ادامه گفت: آنچه تاكنون در مورد اين بيماري رخ داده است، رخداد غيرمعمولي نبوده و هرساله نه تنها در كشور ما بلكه در اكثريت كشورهاي دنيا و حتي در كشورهاي پيشرفته شاهد بروز آن مي‌باشيم اين طبيعت آنفلوانزا است و تغييري نخواهد كرد.

مردم به شایعات توجه نکنند

گویا گفت: سياست وزارت بهداشت آن است كه موارد ابتلا به این بیماری كاهش يابد و موارد مراجعه و بستري در بيمارستان كمتر شود و موارد مرگ نیز به حداقل برسد که همه اينها نياز به حمايت و همکاری مردم دارد.

رئيس مركز مديريت بيماري‌های واگیر وزارت بهداشت در پايان گفت: از مردم عزيز تقاضا داريم به هيچ شايعه‌اي درباره این بیماری توجه نكنند و وزارت بهداشت تلاش کرده است تا با شفافيت كامل در اين زمينه براي هم‌وطنان سراسر كشور اطلاع‌رساني نمايد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج