۲۷۶۶۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

زندگی در آمریکا برای مهاجران آسان نیست

رئیس جمهور آمریکا در جمع شماری از مهاجران اذعان کرد که زندگی در این کشور برای مهاجران آسان نبوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: باراک اوباما در سخنرانی خود در جمع شماری از افرادی که به تازگی تابعیت ملی آمریکا را کسب کرده بودند، درباره موضوع مهاجرت در آمریکا گفت: در مراسم امروز مردان و زنانی از بیش از بیست و پنج کشور حضور دارند که از برزیل تا اوگاندا، و از عراق تا فیلپین را شامل می شود.

شاید همه شما دین واحدی نداشته باشید اما در اینجا(آمریکا) اسناد و اوارقی وجود دارند که ارزش های بیان شده دراین اسناد، ما را دور هم به عنوان یک کشور جمع می کند. شما دستان خود را بالا بردید و سوگند مقدسی را یاد کردید. من افتخار می کنم که جزو نخستین کسانی هستم که با شما به عنوان آمریکایی های جدید دیدار می کنم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این کشور مثل هر کشور دیگری در دنیا تا حدی مهاجران را می پذیرد اما مطلبی درباره آمریکا وجود دارد که بی نظیر است. ما فقط مهاجران جدید را نمی پذیریم ، بلکه ما از مهاجران متولد شدیم. این هویت ما است. مهاجرت منشاء ما است.

برای مدت بیش از دو قرن، مهاجرت در کانون شخصیت ملی ما قرار دارد، مهاجرت دیرینه ترین سنت ما است، مهاجرت هویت ما است. مهاجرت باعث شده است که ما استثنایی شویم. به استثنای کسانی که خانواده هایشان از بومیان آمریکا هستند و یکی از نخستین آمریکایی ها هستند، خانواده های بقیه ما آمریکایی ها از مکان دیگری به آمریکا آمدند.

نخستین آوارگان زائرانی بودند که از آزارهای دینی فرار کردند و از اقیانوس اطلس پرتلاطم و مواج عبور کردند و به دنیای جدیدی وارد شدند که بتوانند آزادانه زندگی و عبادت کنند. هشت نفر از امضا کنندگان اعلامیه استقلال آمریکا ، افراد مهاجر بودند.

در دهه های نخست پس از استقلال آمریکا ، مهاجران انگلیسی، آلمانی و اسکاتلندی به آمریکا آمدند و به دنبال آزادی مدنی و دینی بودند. پس از گذشته دهه ها ، ایرلندی های کاتولیک که از گرسنگی فرار می کردند، ایتالیایی هایی که از فقر می گریختند شهرهای ما را پرکردند و آستین های خود را بالا زدند و آمریکا را ساختند.

کارگران چینی عازم کالیفرنیا شدند تا راه آهن آمریکا را بسازند تا غرب آمریکا را متحول کنند. موج مهاجران از خاورمیانه و منطقه مدیترانه و از آسیا و آفریقا عازم آمریکا شدند. آنها یک تورات، انجیل و یا یک قرآن را به عنوان خاطرات از خانواده خود به همراه خود آوردند.

وی افزود: افرادی که تازه وارد آمریکا شده بودند شاید برای لحظاتی تردید هم کرده باشند که آیا تصمیم درستی گرفتند یا اینکه اشتباه کردند و همه چیز را رها کردند و به آمریکا آمدند. زندگی در آمریکا همیشه آسان نبوده است.

همیشه این زندگی در آمریکا برای مهاجران تازه وارد آسان نبوده است، قطعا برای آندسته از آفریقایی ها هم آسان نبود که داوطلبانه به آمریکا نیامدند! اما با این وجود خودشان هم مهاجر شدند.

تبعیض و مشقت و فقر وجود داشت اما آنها مثل شما که در اینجا حضور دارید، بدون هیچ تردیدی از همه کسانی که قبل از آنها رفته بودند، الهام گرفتند و توانستند به این باور برسند که در اینجا یعنی آمریکا ،ممکن است که زندگی بهتری بسازند و به فرزندان خود چیز بیشتری عطا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا سرخ پوستان را بیامرزد. بدجوری توسط مهاجران قتل عام شدند. پدران شما بیشترشان ، مهاجران آدمکش بودند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج