۲۷۷۱۲۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فقط موشها به بارسیک رای نمی‌دهند

این گربه شهردار می‌شود! +عکس

"کشاورز آتلای" کمپینی به راه انداخته تا با جمع آوری پول، بیلبوردی از کاندیدای گربه‌ای در مرکز شهر نصب کنند. شعار تبلیغاتی بارسیک این است: "فقط موشها به بارسیک رای نمی‌دهند!"

وبسایت فرادید: شهروندان شهری دورافتاده در سیبری، از فساد و پارتی‌بازی رایج در میان مسئولان خسته شده‌اند و حالا به دنبال نوع متفاوتی از نمایندۀ سیاسی هستند.

این گربه شهردار می‌شود! +عکس
بارسیک

به گزارش گاردین، گربه‌ای به نام بارسیک پس از آنکه توانست در یک نظرسنجی غیررسمی که توسط یک صفحۀ شبکۀ اجتماعی محبوب در این ناحیه برگزار شد از رقبای انسانیش پیشی بگیرد، به ستارۀ این شهر بدل شده است.

خشم و ناامیدی از فساد حاکم بر شهرداری باعث شده تا این گربۀ 18 ماهه 91 درصد آرا را در این نظرسنجی به خود اختصاص دهد. 5400 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

یووژنی کونتسوف، یک شهروندان بازنشسته، می‌گوید: "مردم دیگر نمی‌دانند که به چه کسی می‌شود اطمینان کرد. و به این نتیجه رسیده‌اند که به مقامات اعتمادی نیست."

بارنال، شهری است در نزدیکی کوهستانهای خوش‌منظرۀ آتلای و چند پروندۀ فساد گسترده ساکنین این شهر را بهت زده کرده است. این شهر در 3600 کیلومتری شرق مسکو قرار گرفته و 700000 نفر جمعیت دارد.

کمیسیونی متشکل ار شورای شهر و الکساندر کارلین، فرماندار محلی، هفتۀ آینده تشکیل جلسه خواهند داد تا شهرداری تازه تعیین کنند. ایگور ساوینتسف، شهردار پیشین، در ماه آگوست در پی اتهامات مبنی بر سواستفاده از قدرت استعفا داد.

ساوینتسف، که از سال 2010 تا زمان استعفایش، ادارۀ شهر را در دست داشت، متهم است که زمین‌های متعلق به شهرداری را به سازمانهای نزدیک به افراد خانواده‌اش فروخته و 11 میلیون روبل (157000 دلار) به شهر ضرر زده است.

در همین حال، پسر او به نام ماکسیم که به اتهام کلاهبرداری بنا بود محاکمه شود به تایلند گریخته است.

یکی از برگزارکنندگان نظرسنجی‌ای که بارسیک در آن اول شده تحت نام مستعار "کشاورز آتلای" می‌گوید: "ساکنان شهر نسبت به صلاحیت و حرفه‌ای بودن سیاستمداران بدبین هستند و حق دارند."

"کشاورز آتلای" کمپینی به راه انداخته تا با جمع آوری پول، بیلبوردی از کاندیدای گربه‌ای در مرکز شهر نصب کنند. شعار تبلیغاتی بارسیک این است: "فقط موشها به بارسیک رای نمی‌دهند!"
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج