۲۷۷۴۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تولید «مرس» به واقعیت نزدیک شد

متخصصان اروپایی در جدیدترین گزارش خود اظهار داشتند: آزمایش‌های لازم جهت تولید واکسن مقابله کننده با ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده‌است.

خبرگزاری ایسنا: متخصصان اروپایی در جدیدترین گزارش خود اظهار داشتند: آزمایش‌های لازم جهت تولید واکسن مقابله کننده با ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده‌است.

متخصصان اروپایی روی یک نوعی از واکسن آبله به لحاظ ژنتیکی تغییراتی اعمال کرده‌اند که می‌تواند پروتئین ویروس مرس را در سطح خود نشان دهد. این واکسن از این قابلیت برخوردار است تا شترها را از ابتلا به علائم ویروس مرس حفظ کند.

کارشناسان امیدوارند این واکسن بتواند گسترش ویروس مرس را در شترها متوقف ساخته و از انسان‌هایی که در معرض ابتلا به آن هستند، محافظت کند.

اولین مورد از ابتلا به ویروس مرس در انسان سال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی تشخیص داده شد. از آن زمان به بعد بیش از ۱۶۰۰ مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده و یک سوم موارد ابتلایی به آن جان خود را از دست داده‌اند. همچنین افراد مبتلا به برخی بیماری‌ها همچون دیابت، نارسایی‌های کلیوی و ریوی بیشتر مستعد ابتلا به ویروس مرس هستند.

شیوع این ویروس در میان افرادی که با بیمار مبتلا به مرس ارتباط نزدیکی دارند، بیشتر است.

شیوع این ویروس در ۲۶ کشور جهان گزارش شده که تاکنون کارشناسان نتوانسته‌اند واکسن موثر یا درمانی جهت مقابله با آن کشف کنند.

پرفسور «بارت هاگمانز» یکی از کارشناسان مرکز درمانی «اراسموس» هلند در این باره گفت: در حال انجام آزمایش‌ها و تست واکسن روی شترها هستیم. همچنین از آنجایی که شیوع این ویروس میان شترها می‌تواند پیامد‌های جدی روی سلامت انسان داشته باشد در تلاش هستیم به سرعت واکسنی جهت مقابله با آن تولید کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج