۲۷۷۸۳۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تصاویری از یک «مار» جوشکار

این بازوی رباتیکی که با سنسورهای مکان‌یابی ریموت تجهیز شده، از سایر ربات‌های اجرایی در لوله‌ها در طراحی متفاوت است.

وب‌سایت TopInEarth: جوشکاری لوله‌ها در مناطق خطرناک، کار پرهزینه و زمان بری است. مجموعه‌های OC Robotics و TWI Ltd در حال کار بر روی یافتن یک رویکرد مناسب برای ساخت یک مار رباتیکی مفصلی بوده که قادر به ناوبری و جوشکاری لوله‌ها از درون با استفاده از لیزرهای صنعتی قدرت بالا باشد.

تصاویری از یک «مار» جوشکار

عملیات جوشکاری و تعمیر لوله‌ها، اتصال دو بخش به یکدیگر و سپس جوش زدن آنها با دست یا با استفاده از یک دستگاه جوش می‌باشد. این عملیات بر روی لوله‌های فضای باز به سادگی صورت می‌گیرد، اما در انشعاب‌های پالایشگاه‌های نفت یا محفظه‌های راکتور کار سختی به شمار می‌رود.

LaserPipe، این مشکل را با ترکیب یک مار رباتیکی بر اساس بازوی Series II X۱۲۵ مجموعه‌ی OC Robotics و یک سر جوشکاری لیزری از طریق کابل فایبراپتیک و یک ژنراتور لیزری ریموت، حل کرده است. این بازوی رباتیکی که با سنسورهای مکان‌یابی ریموت تجهیز شده، از سایر ربات‌های اجرایی در لوله‌ها در طراحی متفاوت است. به این ترتیب که اپراتور به هدایت سر ربات پرداخته و بدنه‌ی ربات در یک مسیر مشابه به صورت موجی به حرکت واداشته می‌شود و لمس لوله‌ها در این روش تا حد ممکن کاهش می‌یابد.

تصاویری از یک «مار» جوشکار

بر اساس اعلام IC Robotics، وزن کل سیستم کمتر از پنج کیلوگرم بوده و می‌تواند با هر لوله‌ی استانداری سازگاری داشته باشد. این ربات ۳۶۰ درجه می‌چرخد، دارای ۲۲ درجه آزادی بوده و به پوششی برای محافظت از آن در برابر ترشحات و خراش‌ها مجهز است.

سر ربات LaserPipe مجهز به دوربین‌های باکیفیت و یک سیستم چیدمان لیزری است که به اپراتور امکان نقشه‌نگاری مسیر دقیق برای جوشکاری لیزری را می‌دهد. لیزر ۵ کیلووات این ربات می‌تواند فولاد را در نسبت یک متر به ازای هر دقیقه با خطای ۰.۲ میلی‌متر، جوش دهد.

تصاویری از یک «مار» جوشکار

بر اساس اعلام سازندگان، سیستم LaserPipe نه تنها قادر به کار در محیط‌های بسته بوده، بلکه می‌تواند در زمان‌های محدود نیز بکار رود.

تصاویری از یک «مار» جوشکار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج