۲۷۸۹۹۹
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

پرینتری برای چاپ در ابعاد میکروسکوپی!

یک زمانی، فناوری میکروفیلم و چاپ در ابعاد خیلی کوچک برای آرشیو کردن اسناد انبوه یا مقاصد جاسوسی و تبادل اطلاعات، خیلی در حال پیشرفت بود. اما بعد فناوری‌های نویی آمدند و به کلی این فناوری‌های قدیمی را به کنار نهادند.

وبسایت یک پزشک - توسط علیرضا مجیدی: یک زمانی، فناوری میکروفیلم و چاپ در ابعاد خیلی کوچک برای آرشیو کردن اسناد انبوه یا مقاصد جاسوسی و تبادل اطلاعات، خیلی در حال پیشرفت بود. اما بعد فناوری‌های نویی آمدند و به کلی این فناوری‌های قدیمی را به کنار نهادند. ولی هنوز هم هیجان‌انگیز است که وسایلی داشته باشیم که در ابعاد خیلی کوچک بتوانند تصویر چاپ کنند.

فکر می‌کنید کوچک‌ترین عکسی که بشود با یک پرینتر جوهرفشان، چاپ کرد، در چه حدی باشد؟

شرکت‌های Scrona و ETH زوریخ، با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی در ابعاد نانو، به تازگی با چاپ این عکس از چند ماهی، رکورد چاپ مینیاتوری را شکسته‌اند:

پرینتری برای چاپ در ابعاد میکروسکوپی!

این عکس فقط ۰٫۰۰۹۲ میلیمتر مربع، اندازه دارد و برای دیدن آن باید از میکروسکوپ استفاده کرد و به این ترتیب در کتاب رکوردهای گینس به عنوان کوچک‌ترین عکس چاپ شده، این عکس ثبت شده است.

برای اینکه تصوری از این اندازه داشته باشید، باید بگوییم که تقریبا به اندازه سطح مقطع یک تار مو یا اندازه یک پیکسل منفرد در نمایشگرهای رتینا است.

با ۱۳۵ دلار می‌شود، میکروسکوپی کوچک به نام µPeek ،خرید. این میکروسکوپ به اندازه یک کارت اعتباری است و با گوشی هوشمند کنترل می‌شود و می‌تواند عکس‌ها را بین ۳۵ برابر تا ۳۵۰ برابر بزرگ کند. اما در صورتی که ۲۹۵ دلار بپردازید، می‌توانید علاوه بر میکروسکوپ ساخته شده توسط این شرکت، پرینتری هم داشته باشید که متن یا عکس مورد نظر شما را در همین ابعاد خیلی کوچک چاپ کند.

پرینتری برای چاپ در ابعاد میکروسکوپی!

فعلا البته استفاده عملی از این پرینتر متصور نیست، اما شما باید به جنبه تفریحی و خصوصی قضیه توجه کنید: اینکه متن یا عکسی را داشته باشید یا بتوانید هدیه بدهید که اینقدر کوچک باشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج