۲۷۹۲۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ایران: محدودیت تجارت با آمریکا نداریم

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بعد از اجرای لغو تحریم‌های اقتصادی، از جانب ما محدودیتی برای تجارت با آمریکا در فضای رقابت بین‌المللی وجود ندارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بعد از اجرای لغو تحریم‌های اقتصادی، از جانب ما محدودیتی برای تجارت با آمریکا در فضای رقابت بین‌المللی وجود ندارد.

همزمان با ابراز امیدواری محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران مبنی بر برداشته شدن تحریم‌ها در دی ماه و تاکید بر این موضوع که زمان لازم برای اجرای سایر تعهدات در برجام بیش از چند روز نیست، سیدعباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام از آزاد شدن دارایی‌های مسدود شده کشورمان در بانک‌های خارجی از اواسط یا حداکثر اواخر دی خبر داد. در این راستا ولی‌الله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درباره لغو تحریم‌های اقتصادی در ماه جاری و تاثیر آن بر اوضاع تجاری کشور اظهار کرد: بعد از لغو تحریم‌ها در بخش‌های مختلفی که تجارت با آمریکا در مقایسه با سایر کشورها عرصه رقابتی داشته باشد، حضور می‌یابیم و خرید و فروش کالا خواهیم داشت. وی گفت: لغو تحریم‌ها باعث می‌شود ایران جایگاه سابق خود را در نظام اقتصاد بین‌الملل پیدا کند و حضور فعالانه‌تری در زمینه ارائه کالا و خدمات و به‌طور کلی تجارت جهانی داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود با شرایط جدید، فضای رقابتی‌تری برای حضور ایران در عرصه بین‌الملل فراهم شود.

افخمی‌راد افزود: متاسفانه تحریم،‌ هزینه‌های حضور در عرصه بین‌المللی را برای ایران افزایش داده و نقل‌وانتقال پول از مسیر قانونی خارج شده بود بنابراین این عرصه غیرقابل اعتماد شده بود و هزینه‌های بالاتری برای تجار به دنبال داشت. رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه با ایجاد فضای جدید رقابتی تحرک در اقتصاد داخلی کشور به وجود می‌آید، تصریح کرد: برای تحرک اقتصاد داخلی باید ساختار اقتصادی کشور تغییراتی متناسب با لغو تحریم‌ها داشته باشد و این امکان به وجود آید که سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه داخلی و در رشته‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و طرح‌های زیربنایی حضور یابند.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در عین حال بیان کرد: اگر اصلاحات اقتصادی صورت گیرد شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده خواهیم بود و همه این اتفاقات باعث می‌شود قیمت‌های نقل‌وانتقال پول کاهش یابد و فضای عمومی بین‌الملل که رویکرد مثبتی به ایران نداشت نیز تغییر یابد. وی با بیان اینکه بعد از لغو تحریم‌ها شاهد تسهیل صدور ضمانت‌نامه برای حضور در عرصه بین‌الملل خواهیم بود، گفت: باید اصلاحاتی انجام دهیم که از رکود فعلی خارج شویم که لازمه‌اش آن است که شرایطی به وجود آید تا تقاضا برای تولید داخلی ایجاد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج