۲۷۹۴۲۳
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

بزرگترین شبکه اجتماعی چینی جهان را می شناسید؟

کلمه Weibo در زبان چینی به معنی «میکروبلاگ» است و سایت اینترنتی محبوبی که با این نام فعالیت می کند هم سرویس مذکور را در اختیار مشترکان خود قرار می دهد.

هفته نامه عصر ارتباط: کلمه Weibo در زبان چینی به معنی «میکروبلاگ» است و سایت اینترنتی محبوبی که با این نام فعالیت می کند هم سرویس مذکور را در اختیار مشترکان خود قرار می دهد. این سایت هم اکنون عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی چین را به خود اختصاص داده است و برای مردم چین، حتی از بزرگترین پلتفرم های رسانه ای مشابه هم بهتر عمل کرده است.

از نظر شکل ظاهری و خدمات داخلی، Weibo شباهت زیادی به توییتر دارد و تفاوت اصلی میان این دو پلتفرم این است که تمام مشترکان Weibo به زبان چینی صحبت می کنند و خدمات مورد نیاز خود را از طریق این زبان در اختیار می گیرند.

این مسئله موجب شده تا تمام هشتگ هایی که در سایت مذکور علامت گذاری می شوند هم به زبان چینی باشند و پلتفرم های زیرمجموعه آن موسوم به Sina Weibo و Tencent Weibo هم با همین زبان و به همین شکل فعالیت کنند.

بزرگترین شبکه اجتماعی چینی جهان را می شناسید؟

البته علامت گذاری موضوعات در این شبکه اجتماعی اندکی متفاوت است. کاربران در توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی برای آنکه موضوع یا کلمه مورد نظر خود را برچسب گذاری کنند، ابتدای آن بدون هرگونه فاصله از علامت # استفاده می کنند ولی چینی ها برای شبکه اجتماعی خود قانون دیگری تعریف کرده اند.

اگر در Weibo بخواهید یک کلمه را برچسب گذاری کنید تا مطلب مرتبط با آن توسط دیگر کاربران هم مشاهده شود، باید ابتدا و انتهای کلمه بدون هرگونه فاصله از # استفاده کنید. شایان ذکر است طی یک سال گذشته Sina Weibo در کشور چین پربیننده ترین سایت اینترنتی بوده است.

این پلتفرم اجتماعی برای ارائه خدمات خود از سایت اینترنتی اصلی یعنی Weibo.com استفاده می کند و از آوریل ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. از آنجا که نام Weibo برای چینی ها بسیار شناخته شده است، دو سرویس زیرمجموعه هم خدمات خود را با همین نام عرضه می کنند.

به طور کلی می توان گفت Weibo محبوب ترین ابزار ارتباطی برای مردم چین محسوب می شود و در زمینه های مختلف، پرمخاطب ترین پلتفرم اینترنتی برای بحث و گفتگو است. این شبکه اجتماعی هم اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون مشترک دارد که تقریبا می توان گفت همه آنها چینی هستند یا اینکه به زبان چینی صحبت می کنند.

بزرگترین شبکه اجتماعی چینی جهان را می شناسید؟

این شبکه اجتماعی بر اساس قانونی که در ۱۶ مارس ۲۰۱۲ تصویب شد، همه مشترکان خود را مجبور کرده از نام واقعی استفاده کنند. بر این اساس کاربران چینی که قصد عضویت در این شبکه اجتماعی را دارند باید از کارت شناسایی شخصی استفاده کنند تا هویت آنها شناسایی و تایید شود.

این مسئله به دولت چین امکان داده تا بتواند تسلط بیشتری بر کاربران داشته باشد و جلوی انتشار انواع مطالب خلاف سیاست های دولت را بگیرد. گفتنی است دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر در چین فیلتر هستند و به همین دلیل Weibo از فرصت استفاده کرده و خود را به بزرگترین شبکه اجتماعی در این کشور تبدیل کرده است. این پلتفرم به واسطه بازی های آنلاین خود هم محبوبیت زیادی دارد و بخش اعظم درآمدهایش را از این بخش به دست می آورد.

به هر حال Weibo با همه محدودیت خود، مشترکانش را بسیار محدود می کند و به صورت دائم محتوای منتشر شده از سوی آنها را مانیتور می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج