۲۸۱۱۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اصولگرایانی که گفتند: «سیدحسن» باید بیاید

آیت الله ابراهیم امینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با ابراز خرسندی از حضور یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان به نشریه «حریم امام» گفت: من قبلا به ایشان گفتم که شما در انتخابات خبرگان شرکت کنید.

هفته نامه صدا: در شرایطی که رسانه ها و برخی فعالان تندرو جریان اصولگرا حملات به سیدحسن خمینی را پس از اعلام نامزدی ایشان برای انتخابات خبرگان رهبری آغاز کرده اند و حتی به ایشان درباره «قرار گرفتن در سناریوی فتنه گران» و یا «انحراف از خط امام» هشدار می دهند؛ تعدادی از چهره های شاخص تشکل های اصلی اصولگرایان همچون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز از نامزدی یادگار امام استقبال کرده اند و حتی چهره های چون دبیر کل موتلفه اسلامی اعلام نامزدی ایشان را به صورت مستقل و فراجناحی مورد تایید قرار داده اند.

مواضع و اظهاراتی که نشانگر همراهی و همسویی نیروهای ریشه دار انقلاب و شاگردان و منصوبان امام و رهبری- فراتر از جناح بندی های معمول سیاسی- با یادگار اماماست و روشن می کند تحرکات رسانه ای و سیاسی نیروهایی که به ویزه در هشت سال دولت احمدی نژاد زمینه شکاف در بین جریان های اصلی و اصیل سیاسی را ایجاد کردند و در نهایت هم، حتی از سوی اصولگرایان به عنوان «حلقه انحرافی» و «جریان انحرافی» شناخته شدند؛ مورد تایید نیروهای ریشه دار وفادار به نظام و دوستدار امام و رهبری نیست.

آیت الله ابراهیم امینی:

به سیدحسن گفتم شرکت کنید

اصولگرایانی که گفتند: «سیدحسن» باید بیاید

آیت الله ابراهیم امینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با ابراز خرسندی از حضور یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان به نشریه «حریم امام» گفت: من قبلا به ایشان گفتم که شما در انتخابات خبرگان شرکت کنید؛ زیرا با این کار هم وزن مجلس خبرگان افزایش پیدا می کند و هم خود ایشان در این شرایط می توانند وظایف خود را انجام دهند. من موافقم که ایشان این کار (حضور در انتخابات) را انجامدهند و به ایشان اصرار کردم. آقای سیدحسن خمینی با اعلام حضور خود کار بسیار خوبی کردند و امیدواریم که ایشان انشاءالله موفق باشند و زمینه ها برای این کار فراهم شود.


آیت الله مرتضی مقتدایی:

انشاءالله تصمیمی مبارک است

اصولگرایانی که گفتند: «سیدحسن» باید بیاید

آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر شورای عالی حوزه عملیه قم و عضو جامعه مدرسن حوزه علمیه قم، نیز در خصوص اعلام حضور یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: انشاءالله تصمیمی که ایشان گرفته اند مبارک است و امیدوار هستیم که ایشان با جایگاه و محبوبیتی که میان مردم دارند و با انتسابی که به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دارند، موفق باشند. امیدوارم ایشان در مجلس خبرگان با توجه به انتساب شان به امام و علاقه و انسی که با رهبری دارند، بتوانند منشاء خیر و برکت باشند. ما از درگاه خدای بزرگ صحت، سلامتی و موفقیت برای ایشان می خواهیم و دعا می کنیم که انشاءالله مورد عنایت امام زمان ارواحنا له الفداء واقع شود.


آیت الله مسعودی خمینی:

نامزدی حسن آقا جناحی نیست

اصولگرایانی که گفتند: «سیدحسن» باید بیاید

آیت الله مسعودی خمینی، دیگر عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با اشاره به اهمیت یادگار امام به انتخابات مجلس خبرگان از جهات مختلف اظهار داشت: ایشان اولا نوه امام رحمه الله هستند و این انتساب، انتساب خوبی است؛ ایشان همچنین از سادات محترم هستند که جایگاهی والاتر و مورد توجه بیشتر است. حاج حسن آقا دارای ذوق، سلیقه، رفتار و درک خاصی هستند که بحمدالله خداوند به ایشان عطا کرده است. ایشان در حوزه مورد توجه طلاب، آقایان و شاگردان است و درس و بحث شان خوب است که یک مزیت بالا محسوب می شود.

از لحاظ اخلاقی و روش رفتاری تاکنون من ندیده ام حاج حسن آقا کوچکترین بی احترامی به هیچ فردی داشته باشد. یکی از خصوصیات حاج حسن آقا این است که هیچ گاه طرف یک جناح یا مخالف دیگری نبوده، بلکه طرفدار حق بوده است و حق مطلب این است که ما طلبه ها دنبال حق باشیم و هر کس دنبال حق بود و اخلاقی عمل کرد، ما دنبال او هستیم.

فکر می کنم حضور حاج حسن آقا در خبرگان مفید خواهد بود تا بتواند به وظیفه خبرویت خود عمل کند و امثال ایشان در حوزه باید به خبرگان بروند و وظیفه شرعی خود را عمل کنند.


سید مهدی طباطبایی:

امام هم می گفت سیدحسن باید بیاید

اصولگرایانی که گفتند: «سیدحسن» باید بیاید

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی، استاد برجسته اخلاق و عضو جامعه روحانیت مبارز، هم در این باره به سایت انتخاب گفت: بنده از حضور سیدحسن خمینی در انتخابات خوشحال و خرسند هستم. براساس شناختی که از گذشته و حال دارم، از حضور ایشان و افرادی که زمزمه ورودشان در انتخابات خبرگان وجود دارد، خوشحالم و آن را مایه خوشبختی و نشان دهنده رشد کشور می دانم.

سیدحسن آقا فردی عالم، دانشمند، باهوش و آگاه به گذشته و حال است. در حوزه مسائل سیاسی، انسان باید از گذشته اطلاع داشته باشد. کسی که در بیت امام رشد و نمو فکری و روحی پیدا کرده، کاملا از گذشته آگاه است و این مایه خوشبختی است. در کنار آگاهی از مسائل مختلف، تدریس دروس سطح عالی حوزه توسط یادگار امام ناشن دهنده رشد و نمو ایشان در حوزه و آشنایی کامل ایشان به علوم حوزوی و علمی است. ضمن آنکه انتخابات خبرگان، انتخابات بسیار بااهمیتی است و حضور مردم در پای صندوق های رای بر آینده کشور تاثیر می گذارد، لذا حتما به افراد فهمیده و آشنا به مسائل گذشته و جدید نیاز است، لذا خیلی خوشحالم که از بیت امام شخصی اعلام حضور کرده است. مجموع خوبی هایی که در حضرت امام جمع بود به شکل و حالتی جدید در ایشان ظهور و بروز کرده است.

بنده کاملا معتقدم که کاندیداتوری سیدحسن آقا منجر به تاثیر خوبی در انتخابات می شود و باعث حضور بیشتر مردم در پای صندوق های رای می شود و من توصیه می کنم هر کسی ظرفیتی برای کاندیداتوری دارد بیاید. مطمئنم اگر امام زنده بودند، به ایشان می فرمودند که در انتخابات حضور پیدا کند و مخالفتی با حضور ایشان نمی کرد.

همیشه، حملات علیه اشخاص ارزشمند اتفاق می افتد، کسی که اثری ندارد، ارزش حمله ندارد. حمله ابزاری است که همیشه مخالفین از آن استفاده می کنند. هر وقت رشد در جامعه خود را نشان می دهد، مخالفین تندرو و افرادی که زود تصمیم می گیرند و دیر می فهمند و غالبا شورشان زیاد است، تصمیم به حمله می گیرند. البته این هجمه ها و بگومگوها می تواند به نفع حسن آقا باشد؛ چرا که باعث رشد و نمو بیشتر ایشان می شود.


نبی حبیبی:

اطلاعیه سیدعلی خمینی هوشمندانه و دقیق بود

اصولگرایانی که گفتند: «سیدحسن» باید بیاید

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، هم در مورد نامزدی حجت الاسلام سیدحسن خمینی تصریح کرد: هر کس که شورای نگهبان ورود او را به انتخابات خبرگان تایید کند، برای ما محترم است. حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی از یک خانواده اصیل و مورد احترام ملت است، نباید اجازه دهد روزنامه های زنجیره ای با نام او بازی کنند و جریان تجدیدنظر طلب و نفاق جدید برای استتار بازی خود در انتخابات خبرگان از این نام بهره ببرند. پدر بزرگوار ایشان در عمر کوتاه خود پس از وفات امام (ره) از هیچ کوششی در راه تقویت نهاد ولایت فقیه و نیز حمایت از مقام معظم رهبری دریغ نکردند. ایشان اگر راه امام (ره) و راه پرد بزرگوارشان را می خواهند ادامه بدهند، باید به این نکته توجه کنند.

در برخورد با کسانی که با اصلا ولایت فقیه مسئله دارند تردید نکنند و مواظب ترفندهای منافقین در این امر خطیر باشند. ایشان قطعا مطلع هستند که پدر بزرگوارشان در اواخر سال ۱۳۶۹ به صراح فرمودند که: «هرکس میان اطاعت از آیت الله خامنه ای و اطاعت از امام تفاوت قائل باشد در خط آمریکاست».

بسیار بجاست که حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی مدعیان خط امام را با همین معیار ارائه شده از طرف پدر بزرگوارشان بسنجند. اطلاعیه سیدعلی خمینی در مورد نامزدی سیدحسن خمینی هوشمندانه و دقیق بود و شرکت مستقل حجت الاسلام سیدحسن خمینی، امید خیلی از افرادی که به سناریونویسی در این مورد رو آورده بودند را ناامید کرد.


حسین مظفر:

هر کس در در گرو نظام دارد، بیاید

اصولگرایانی که گفتند: «سیدحسن» باید بیاید

حسین مظفر، نماینده تهران در مجلس که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ریاست ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف را بر عهده داشت، نیز در مورد حضور شخصیت هایی مانند سیدحسن خمینی و موسوی بجنوردی. در انتخابات خبرگان گفت: هر فردی که این توانایی را در خود احساس می کند و دل در گروه نظام و انقلاب دارد باید حضور پیدا کند و طبعا شور و نشاط انتخاباتی در این صورت زیاد می شو. در مساله خبرگان نباید خیلی حساسیت به خرج دهیم زیرا کلان افرادی که حضور پیدا می کنند و این که چه مقاصدی دارند مشخص است و چون کارکرد خبرگان مشخص است، خیلی جای مانور سیاسی نیست که هر کسی به هر قیمتی بخواهد در آن حضور پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج