۲۸۱۴۶
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

گیـاه مناسب برای آپارتمان تنبـل‌ها!

نگهداری از گیاهان عشق خاصی می‌خواهد و همه نمی‌توانند به راحتی از هر گیاهی نگهداری كرده و طراوتش را به خوبی حفظ كنند. ولی بعضی از گیاهان آنقدر سخت جان هستند كه هر كسی به راحتی می‌تواند از آنها نگهداری كند.

گیـاه مناسب برای آپارتمان تنبـل‌ها!


برترین ها: نگهداری از گیاهان عشق خاصی می‌خواهد و همه نمی‌توانند به راحتی از هر گیاهی نگهداری كرده و طراوتش را به خوبی حفظ كنند. ولی بعضی از گیاهان آنقدر سخت جان هستند كه هر كسی به راحتی می‌تواند از آنها نگهداری كند، بدون اینكه زحمت خاصی داشته‌باشد و وقت زیادی بخواهد. «فیلودندرون برگ انجیری» از همین دسته‌ گیاهان است كه از خانواده آراسه‌هاست و جزو گیاهان بومی آفریقای‌جنوبی قرار دارد. این گیاه برگ‌های سبز براق دارد كه با بزرگ‌تر شدن شكاف‌ها و دندانه‌های برگ، عمیق‌تر و شكل برگ انجیری به‌خود می‌گیرد. همان‌طوری كه از نام انگلیسی (upright philodendron ) آن بر می آید فیلودندرون را راست قامت نام نهاده‌اند یعنی احتیاج به قیم ندارد و برگ‌ها از مركز می‌رویند، هوای گرم و مرطوب از شرایط ایده‌آل آن است و به‌علت گستردگی بوته و برگ‌ها باید دور از محل پررفت‌وآمد باشد.

گیـاه مناسب برای آپارتمان تنبـل‌ها!


نور ملایم دوست دارد

كنار پنجره با نور ملایم بهترین مكان برای این گیاه است. اشعه مستقیم آفتاب به‌خصوص در ظهر به برگ‌های گیاه صدمه وارد می‌كند، به همین دلیل پیشنهاد می‌كنیم اصلا گلدان را زیر نور مستقیم نگذارید.

دمای معتدل می‌خواهد

دمای معتدل اتاق برای این گیاه مناسب است، یعنی در زمستان حداقل درجه حرارت ۱۲ درجه سانتی‌گراد و حداكثر آن در تابستان ۲۴ درجه سانتی‌گراد بهترین حالت است. البته باید بگوییم در درجه حرارت بالاتر غبارپاشی می‌تواند به گیاه طراوت بیشتری ببخشد.

مواد براق‌كننده ممنوع!

گاهی فروشندگان گل و گیاه برای جلب مشتری برگ‌ها را با مواد براق‌كننده تمیز می‌كنند اما باید بدانید كه روزنه‌های موجود در سطح برگ برای اعمال حیاتی باید باز باشند و نباید مسدود شوند، به همین دلیل تنها غبارپاشی برای تمیز شدن برگ‌ها كافی است.

هر سال تعویض گلدان فراموش نشود

هر سال در فصل بهار با شروع فصل رشد، این گیاه احتیاج به تعویض گلدان دارد. البته در سال‌های بعد با سنگین شدن حجم شاخ و برگ‌ها تعویض خاك سطح گلدان با خاك نو و غنی احتمالا برایتان راحت‌تر باشد.

آب خیلی زیاد نمی‌خواهد

در روزهای گرم سال بهتر است هفته‌ای دو بار به گیاه آب دهید اما در روزهای سرد هفته‌ای یك‌بار آبیاری كافی است پس حواستان باشد كه هرگز اجازه ندهید خاك گلدان باتلاقی از آب شود.

هفته‌ای دوبار مه‌پاشی می‌خواهد

حواستان باشد، این گیاه علاقه زیادی به رطوبت دارد به همین دلیل باید در تمام طول سال هفته‌ای دوبار با آب ولرم آن را مه‌پاشی كنید. بهتر است آبی كه برای این كار استفاده می‌كنید بیات شده و كلر آن از بین رفته باشد.

خاك مناسب ضامن رشد بیشتر گیاه

بهترین خاكی كه می‌تواند رشد این گیاه را تضمین كند خاك لیمونی و كمپوست با كودشیمیایی است كه بهترین محیط برای رشد ریشه را تشكیل می‌دهد.

تكثیر را به متخصصان بسپارید

ازدیاد فیلودندرون در منزل كار آسانی نیست و بهتر است این كار را به حرفه‌های مخصوص این كار بسپارید زیرا آنها برای تكثیر از بذر و قلمه استفاده می‌كنند.

چندان كود نمی‌خواهد

این گیاه نیاز چندانی به كود دهی ندارد. كوددهی بیش از اندازه باعث تجمع املاح درخاك می‌شود. پس درصورت نیاز، هر ماه یك‌بار كوددهی كنید.


مشكلات گیاه را بشناسید

  • لكه‌های سوخته روی برگ‌ها: اشعه مستقیم آفتاب یا غبارپاشی در آفتاب باعث آن می‌شود، گلدان را در نیمی از سایه قرار دهید و از غبارپاشی در آفتاب بپرهیزید.
  • برگ‌های جدید یا ظاهر نمی‌شوند یا خیلی كوچك هستند: به گلدان بزرگ‌تری احتیاج دارد و درصورت عدم‌امكان تعویض تغذیه گیاه توصیه می‌شود.
  • برگ‌ها زرد می‌شوند و می‌ریزند: آبیاری زیاد است سوراخ ته گلدان را بازدید كنید كه آب بتواند از آن خارج شود.
  • ساقه‌ها دراز و ضعیف هستند: نوركم است گلدان را به محل روشن‌تر با اشعه غیرمستقیم آفتاب منتقل كنید.
  • برگ‌ها رنگ پریده و رشد كم شده است: هوا سرد است و باید گلدان را به محل گرم‌تری انتقال دهید.
  • زخم‌های سفید پنبه‌ای شكل روی برگ‌ها مشاهده می‌‌شود: عامل آن حشره آفت است. با سم حشره‌كش ۲ هفته یك‌بار گیاه را سمپاشی كنید تا علائم بر طرف شود.
  • برگ‌ها خشك و چروك‌ هستند: گیاه تشنه و هوا خشك است. پس فورا آن را آبیاری كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج